Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi-Erzincan Örneği
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.11, no.22, pp.28-46, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı ile öğretmen öz yeterliliklerinin incelenmesi
EUROASIA JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES
, vol.10, no.32, pp.61-74, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Eğitim Kurumu Yöneticilerine Göre Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Finansal Durumunun İncelenmesi
International Social Sciences Studies Journal
, vol.9, no.109, pp.6289-6296, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’ye Lisansüstü Eğitim için Gelen Azerbaycan Cumhuriyeti Vatandaşlarının Sorunları ve Çözüm Yaklaşımları
International SOCIAL SCIENCES STUDIES Journal
, vol.8, no.102, pp.2886-2899, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye ve Kazakistan’daki öğretmen adaylarının kültürel ve beşeri sermaye özelliklerine ilişkin bir incelenme
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.6, no.2, pp.701-718, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Ders Çalışma Yaklaşımının Akademik Başarıyı Yordama Gücü: Fethiye Ali Sıtkı Mefharet Koçman Meslek Yüksekokulu Örneği
Gaziantep University Journal of Educational Sciences
, vol.6, no.1, pp.136-145, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Okul Yönetiminde Yaşadığı Problemler, Çözümleri ve Çözüm Önerilerinin İncelenmesi
International Social Sciences Studies Journal
, vol.8, no.100, pp.2465-2479, 2022 (Peer-Reviewed Journal)


Evaluating the Views of Lecturers upon Virtual and Real Laboratory Implementations
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.19, no.46, pp.393-408, 2022 (Peer-Reviewed Journal)


Pedagojik formasyon programına kayıtlı kursiyerlerde akademik başarının yordayıcısı olarak ders çalışma yaklaşımları
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.56, pp.441-455, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Five-Factor Personality Traits as a Predictor of Self-Efficacy Perceptions in Pre-service Teachers
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.20, no.3, pp.676-686, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

The Predictive Power of Study Approaches on Academic Achievement of Pre-service Teachers
Cumhuriyet International Journal of Education
, vol.7, no.3, pp.307-318, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

Ortaöğretim Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımının Yalnızlık ve Psikolojik İyi Oluş ile İlişkisinin İncelenmesi
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.2, pp.1117-1134, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Resim Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri - Learning Styles of Art Music and Physical Education Pre Service Teachers
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.1, pp.409-424, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin Mesleki Etik Algısı Samsun Örneği
Muhasebe ve Finansman Dergisi (Journal of Accounting & Finance)
, no.65, pp.27-41, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri, Cinsiyet Öğrenme Stili İlişkisi ve Öğrenme Stiline Göre Akademik Başarı
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
, vol.19, no.2, pp.379-386, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Analysis of Smoking Status of Potential Teacher Candidates According to Various Variables (Sampling From Erzincan-Turkey)
International Journal of Humanities and Social Science
, vol.1, no.7, pp.89-99, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Baskın Öğrenme Stillerinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.4, no.1, pp.83-97, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
4 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşlerinin Değerledirilmesi Erincan Örneği
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.13, no.1, pp.1-23, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Matematik bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sürekli kaygı ve akademik başarı durumları
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.15, no.3, pp.123-134, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe I Yazılı Anlatım Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin (TÜYATÖ) Geliştirilmesi
Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.0, no.21, pp.108-126, 2010 (Peer-Reviewed Journal)

İlköğretim Öğrencilerinin Kroki Okuma Becerilerinin İncelenmesi (Erzincan Örneği)
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Fırat University Journal of Social Science
, vol.20, no.1, pp.229-246, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Learning styles of primary education prospective mathematics teachers; states of trait-anxiety and academic success
Procedia Social and Behavioral Sciences
, vol.2, pp.3632-3637, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of gender, perceived social support and sociometric status on academic success
World Conference on Educational Sciences (WCES)
, vol.2, pp.3801-3805, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Tutumlarının İncelenmesi Kars İli Örneği
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.11, no.2, pp.67-83, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları ile Öğrenme Stillerinin İncelenmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.42, no.1, pp.69-86, 2009 (Peer-Reviewed Journal)


Cinsiyet ve Branşa Göre Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği)
Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.10, no.2, pp.117-140, 2008 (Peer-Reviewed Journal)


Kars ili Ortaöğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Tutumlarının İncelenmesi
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.1, no.2, pp.233-245, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim Fakültesi Öğrencileri İle Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin İnternete Karşı Tutumları (Erzincan Üniversitesi Örneği)
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, vol.20, pp.653-664, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
KPSS Puanlarının Akademik Başarı ve Cinsiyet Açısından Değerlendirilmesi
EĞİTİM VE BİLİM
, vol.31, no.140, pp.68-74, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim Fakültesi, Tıp Fakültesi ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Bazı Sosyo-ekonomik Özellikleri ile Fakülte Tercihleri Arasındaki İlişki
Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.4, no.1, pp.125-144, 2002 (Peer-Reviewed Journal)

Öğretmen Adaylarının Boş Zaman Etkinliklerine İlişkin Yönelimleri ve Bu Etkinlikleri Gerçekleştirme Düzeyleri
Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, no.1, pp.12-28, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Öğretmenlik kariyer basamakları yazılı sınavı hakkındaki öğretmen görüşleri
International Anatolian Congress on Scientific Research, Kayseri, Turkey, 27 December 2022
İYİ BİR OKUL MÜDÜRÜNÜN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
International Anatolian Congress on Scientific Research, Kayseri, Turkey, 27 December 2022
KADIN ÖĞRETMENLERİN OKUL YÖNETİCİLİĞİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN METAFORLAR ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ
SELCUK 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Turkey, 10 December 2022
KADIN SINIF ÖĞRETMENLERİN MOTİVASYONLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
SELCUK 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Turkey, 10 December 2022
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı-2017’de Yapılan Değişikliklere İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
1. Uluslararası Kanuni Sultan Süleyman Sempozyumu, Trabzon, Turkey, 24 - 26 April 2018
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı-2017’ye Eklenen Beceri ve Değerlere İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
1. Uluslararası Kanuni Sultan Süleyman Sempozyumu, Trabzon, Turkey, 24 - 26 April 2018
Study Process Approaches as a Predictor of Academic Achievement in Trainees Enrolled in Pedagogical Formation Program
Multidisciplinary Academic Conference Education, Teaching and Learning (MAC-ETL), PRAG, Czech Republic, 8 - 10 December 2017, vol.1, pp.27-28
Number of siblings as a predictor of perceived social support in trainees enrolled in the pedagogical formation program
Multidisciplinary Academic Conference Education, Teaching and Learning (MAC-ETL), PRAG, Czech Republic, 8 - 10 December 2017, vol.1, pp.27-28
Ahıska Türklerinin Eğitim Sorunlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Uluslararası Ahıska Türkleri Sempozyumu, Erzincan, Turkey, 11 - 13 May 2017
Ahıska Türklerinin Eğitim Sorunlarının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Uluslararası Ahıska Türkleri Sempozyumu, Erzincan, Turkey, 11 - 13 May 2017
Resim Müzik ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarinin Öğrenme Stilleri
By UNESCO Roads: World, Art Education, Youth, Almati, Kazakhstan, 26 - 27 August 2015
6 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi 3 ve 4 Ünitesinde Bulunan Kavramların Bazı Değişkenlere Göre Öğrenilme Düzeyi
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 October 2011
Algılanan Aile Desteği ile Çocuk Sevgisinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumu Yordama Gücü
I’nci Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011
Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programlarına Kayıtlı Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 23 - 25 September 2010
Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 20 - 22 October 2010
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programına Kayıtlı Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
XVIII. Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir, Turkey, 1 - 03 October 2009
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programına Kayıtlı Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi” XVIII. Eğitim Bilimleri Kongresi
18. Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir, Turkey, 1 - 03 October 2009, pp.36
Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
XVIII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Ege Üniversitesi, İzmir, Turkey, 1 - 03 September 2009
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Kayıtlı Olunan Programa Göre Akademik Başarı Durumlarının ve Öğrenme Stillerinin İncelenmesi
XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Turkey, 5 - 07 September 2007
Cinsiyet ve Kayıtlı Olunan Programa Göre Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri
XV. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Turkey, 13 - 15 September 2006
Sıra Yazıları
XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 23 - 26 October 2002
Books
Karakter ve Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
in: Karakter ve Değer Eğitimi, Mücahit Kağan, Nusrettin Yılmaz, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.187-204, 2019
İnsan Doğası, Bireysel Farklılıklar ve Eğitim
in: Eğitim Felsefesi, Remzi Yavaş Kıncal, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.189-225, 2019
1. Bölüm: Temel Kavramlar
in: Eğitime Giriş, Mücahit Kağan, Sinan Yalçın, Editor, Pegem Akademi, Anakar, pp.1-38, 2018
Sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri, temel sosyolojik teorilerin eğitim yaklaşımları
in: Eğitim Sosyolojisi, Erdoğan Köse, Salih Zeki Genç, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.26-51, 2018
Sosyal Bilimlerde ve Fen Bilimlerinde Araştırmanın Temel Özellikleri
in: Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Remzi Yavaş Kıncal, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.25-50, 2017
1. Bölüm: Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar
in: Eğitim Bilimine Giriş, Mücahit KAĞAN, Sinan YALÇIN, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-34, 2017
Sosyal Bilimlerde ve Fen Bilimlerinde Araştırmanın Temel Özellikleri
in: Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Remzi Y. Kıncal, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.25-50, 2015
Program Geliştirme
in: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Salih Uşun, Devrim Özdemir Alıcı, Editor, Lisans Yayınevi, İstanbul, pp.47-86, 2005