Gaziantep University Journal of Educational Sciences, vol.6, no.1, pp.136-145, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Araştırmanın amacı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fethiye Ali Sıtkı Mefharet
Koçman Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin ders çalışma yaklaşımlarını
belirlemek ve ders çalışma yaklaşımlarının akademik başarılarının anlamlı bir
yordayıcısı olup olmadığını tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak Ders Çalışma
Yaklaşımları Ölçeği kullanılmıştır. Mevcut uygulamada ölçeğin derin yaklaşım için
hesaplanan iç tutarlılık katsayısı .74, yüzeysel yaklaşım için hesaplanan iç tutarlılık
katsayısı .71’dir. Öğrencilerin ders çalışma etkinliklerinde derin ve yüzeysel
yaklaşımı orta düzeyde kullandığı tespit edilmiştir. Bu araştırmanın yapıldığı
çalışma grubunda derin ve yüzeysel yaklaşım puanlarının akademik başarının
anlamlı birer yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Derin öğrenme yaklaşımı akademik
başarıyı pozitif yönde yordarken, yüzeysel öğrenme yaklaşımının akademik başarıyı
negatif yönde yordadığı tespit edilmiştir