International Social Sciences Studies Journal, cilt.8, sa.100, ss.2465-2479, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı anaokulunda görev yapan müdür ve müdür
yardımcılarının okul yönetiminde en sık yaşadığı problemleri, problemlere
yönelik çözüm süreçlerini ve varsa çözüm önerilerini tespit etmektir. Nitel
araştırma modellerinden olgubilim deseninde tasarlanan bu çalışmada veri
toplamak için yedi müdür ve üç müdür yardımcısı ile görüşme yapılmıştır.
Görüşme sürecinden elde edilen veriler içerik analizi yapılarak yorumlanmıştır.
Öğrenci kaynaklı problemlerin genel olarak okula ve sınıfa uyum, öz bakım
beceri eksiklikleri, telefon-tablet ve televizyon bağımlılığı (3 T)
başlıklarında yoğunlaşmıştır. Veli kaynaklı problemler velilerin ilgisizliği,
okula yönelik abartılı beklentileri, okulları bakımevi gibi görme ve eğitim
sürecine dahil olmama başlıklarında toplanmıştır. Okul yöneticilerinin bir
kısmı öğrenci ve veli kaynaklı problemlerin velilere yönelik olarak düzenlenen
seminerler vasıtasıyla azaltılabileceği düşüncesindedir. Ayrıca aile kaynaklı
problemlerin çözümünde rehberlik servislerinden de destek alınabileceği belirtilmiştir.
Okul yöneticileri mali, yönetsel ve resmi konularla bağlantılı olarak aidat
toplayamama ve ödenek alamamama başlıklarında sorun yaşadıklarını
belirtmişlerdir. Fiziki yapı ve donanımla bağlantılı olarak tüm etkinliklerin
bir sınıfta yapılması, depo olmaması başlıklarında yoğunlaştığı tespit
edilmiştir. Gelir düzeyi düşük olan ailelerin yoğun olduğu okullara yönelik
olarak ödenek sağlanmasının önemine vurgu yapılmış, bu tür okullara ödenek
gönderilmesinin hizmet kalitesi bakımından önemli olduğu vurgulanmıştır. Okulun
bulunduğu sosyo-kültürel çevre bağlantılı sorunlar kapsamında, özellikle düşük
sosyo-ekonomik çevrede görev yapan okul yöneticilerinin okula ilgisizlik,
çevrede suç oranının yüksek olmasını, ekonomik yetersizlikleri önemli problemler
olarak belirtmişlerdir.
The
purpose of this person is the school principals who are on duty and their
assistants from the management of their schools, they can find solutions for
you and if any, solutions for the problems. In the phenomenology design, one of
the qualitative research models, interviews were conducted with seven
principals and three directorates to collect data in this study. The content
obtained from the interview was interpreted through analysis. The problems of
the students generally focused on adaptation to school and class, improving
self-care skills, phone-tablet and television (3 T). Parent problems are
grouped under the titles of parents' indifference, exaggerated thought towards
school, appearing like their school and not including education. Some of the
school administrators think that parent problems can be humiliated for teaching
for parents. In addition, the training to be obtained from their services is
used in the education of the problems arising from the families. School
administrators stated that they had problems in their minds regarding
financial, administrative, and official issues, not being able to pay dues and
appropriation. We concentrate on the basics of the warehouse, which is made in
a whole class classroom, together with the physical structure and equipment.
These services, which are emphasized in the regions with low level of families
and reflected to the children of the schools, are of significant importance. The
socio-cultural environmental problems in which the school is located,
high-level inadequacies and economic inadequacies in the schools of the
administrators of the schools working in low socio-economic areas are stated as
problematic.