Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.27, sa.3, ss.1235-1244, 2019 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek ve katılımcıların öğrenme stillerine göre derin ve yüzeysel yaklaşım puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olup
olmadığını tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri ve Ders Çalışma Yaklaşımları
Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya katılanların Öğrenme stillerinden; % 35.5’i ayrıştıran, % 31.3’ü özümseyen, % 17.2’si
yerleştiren, % 16.0’sı ise değiştiren baskın öğrenme stiline sahip olduğu bulunmuştur. Katılımcıların Ders Çalışma
Yaklaşımlarından ise derin yaklaşım puan ortalaması (30.65) yüzeysel yaklaşım puan ortalamasından (26.96) yüksek
bulunmuştur. Öğrenme stili derin yaklaşım puanları üzerinde % 2.6’lık bir kısmi etki oluşturmaktadır. Öğrenme stili
değişkeni için derin yaklaşım puanları anlamlı farklılık gösterirken, yüzeysel yaklaşım puanları anlamlı bir farlılık
göstermemektedir.
The aim of this research is to determine the learning styles and study approaches of pre-service teachers, and
find out whether there is a meaningful difference between the deep and surface average scores according to the
learning styles of the participants. The Kolb Learning Style Inventory and Study approaches Scale were applied as
the data collection tool. It was found out that 35.5 % of the participants had the converger learning style, 31,3 %
accomodator, 17.2% diverger and 16.0 % dominant learning style. The deep average approaching scores of
the participants was found out higher (30.65) than the surface approaching average scores (26.96). It was found out
that the learning style partially affected the deep approach scores as 2.6 %. As the deep approach scores showed
meaningful difference for the variable of learning style, surface approach scores demonstrated no meaningful difference.