Elementary Education Online, cilt.18, sa.1, ss.149-157, 2019 (Scopus)
Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği programına kayıtlı
olan öğrencilerin akademik öz-yeterlik alt ölçek puanlarının akademik
başarılarının anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığını belirlemektir. Çalışma
grubunda Sınıf Öğretmenliği Programına kayıtlı olan 157 öğrenci bulunmaktadır.
Öğrencilerin akademik öz-yeterliklerini belirlemek için Owen ve Froman(1988)
tarafından geliştirilen ve Kemer (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan Akademik
Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Akademik Öz-yeterlik Ölçeğinin altı alt
boyutu bulunmaktadır. Bu çalışmada alt boyutlar için bulunan iç tutarlık
katsayıları .73 ile .82 arasında değişmekte olup, ölçeğin tamamı için
belirlenen iç tutarlık katsayısı .93’tür. Araştırma sorusunu cevaplamak için
adımsal regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonuçları İÖÖ ve NÖ
alt boyutlarının akademik başarının anlamlı yordayıcıları olduğunu, diğer alt
boyutların anlamlı yordayıcılar olmadığını, AÖ ve İÖÖ alt boyutlarının pozitif,
NÖ alt boyutunun negatif yordayıcı olduğunu, yordayıcı değişkenlerin akademik
başarıdaki değişkenliğin % 15.3,ünü açıkladığını göstermektedir.
The
purpose of this research is to determine whether the academic self-efficacy
perception’ subdimensions are a significant predictor of academic success. Data
were obtained from 157 students they enrolled in the classroom teacher program
from Faculty of Education. Academic self-efficacy beliefs of students were
assessed with the College Academic Self-efficacy Scale (Owen and Froman, 1988),
which was adapted into Turkish by the Kemer (2006). College Academic
Self-efficacy Scale are six sub-dimensions of the scale consisting of
thirty-three questions. Internal consistency coefficients for sub-dimensions in
this study ranged from .73 to .82, and the internal consistency coefficient for
the whole scale was .93. A stepwise regression analysis technique was used to
answer the research question. The results of the analysis show that the
academic success of the CGC and QS subscales are significant predictors, that
the other subscales are not significant predictors, that AS and CGC subscales
are positive and that the QS subscale is a negative predictor and that
variables explain 15.3 % of the variance in academic achievement.