Academic achievement prediction power of academic self-efficacy perception in classroom teacher candidates Sınıf öğretmen adaylarında akademik öz-yeterlik algısının akademik başarıyı yordama gücü


Creative Commons License

Bahar H. H.

Elementary Education Online, cilt.18, sa.1, ss.149-157, 2019 (Scopus) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2019
  • Doi Numarası: 10.17051/ilkonline.2019.527178
  • Dergi Adı: Elementary Education Online
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus
  • Sayfa Sayıları: ss.149-157
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği programına kayıtlı olan öğrencilerin akademik öz-yeterlik alt ölçek puanlarının akademik başarılarının anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığını belirlemektir. Çalışma grubunda Sınıf Öğretmenliği Programına kayıtlı olan 157 öğrenci bulunmaktadır. Öğrencilerin akademik öz-yeterliklerini belirlemek için Owen ve Froman(1988) tarafından geliştirilen ve Kemer (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Akademik Öz-yeterlik Ölçeğinin altı alt boyutu bulunmaktadır. Bu çalışmada alt boyutlar için bulunan iç tutarlık katsayıları .73 ile .82 arasında değişmekte olup, ölçeğin tamamı için belirlenen iç tutarlık katsayısı .93’tür. Araştırma sorusunu cevaplamak için adımsal regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonuçları İÖÖ ve NÖ alt boyutlarının akademik başarının anlamlı yordayıcıları olduğunu, diğer alt boyutların anlamlı yordayıcılar olmadığını, AÖ ve İÖÖ alt boyutlarının pozitif, NÖ alt boyutunun negatif yordayıcı olduğunu, yordayıcı değişkenlerin akademik başarıdaki değişkenliğin % 15.3,ünü açıkladığını göstermektedir. 

The purpose of this research is to determine whether the academic self-efficacy perception’ subdimensions are a significant predictor of academic success. Data were obtained from 157 students they enrolled in the classroom teacher program from Faculty of Education. Academic self-efficacy beliefs of students were assessed with the College Academic Self-efficacy Scale (Owen and Froman, 1988), which was adapted into Turkish by the Kemer (2006). College Academic Self-efficacy Scale are six sub-dimensions of the scale consisting of thirty-three questions. Internal consistency coefficients for sub-dimensions in this study ranged from .73 to .82, and the internal consistency coefficient for the whole scale was .93. A stepwise regression analysis technique was used to answer the research question. The results of the analysis show that the academic success of the CGC and QS subscales are significant predictors, that the other subscales are not significant predictors, that AS and CGC subscales are positive and that the QS subscale is a negative predictor and that variables explain 15.3 % of the variance in academic achievement.