Cinsiyet ve Branşa Göre Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği)


Creative Commons License

Bahar H. H.

Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.117-140, 2008 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2008
  • Dergi Adı: Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.117-140
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 Araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin serbest zaman etkinliklerine ayırdıkları süreyi cinsiyet ve branşlara göre karşılaştırmaktır. Veriler 2005–2006 öğretim yılında, Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi’nin altı farklı öğretmen yetiştirme programına kayıtlı 1029 öğrenciden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgular, öğrencilerin cinsiyete göre serbest zaman etkinliklerine ayırdığı süreler arasındaki farkın on aktif ve altı pasif serbest zaman etkinliği bakımından anlamlı, dört aktif serbest zaman etkinliği bakımından anlamsız olduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin branşlarına göre, altı aktif ve dört pasif serbest zaman etkinliğine ayırdıkları süreler arasındaki farkın anlamlı olduğu, sekiz aktif ve iki pasif serbest zaman etkinliği için ayrılan süreler arasındaki farkın anlamsız olduğu bulunmuştur.

The purpose of this study is to compare students’ time usage for leisure time activities according to their branch and sex. The data is collected from 1029 students who enrolled six different programs in Atatürk University, Faculty of Erzincan Education in 2005-2006 academic years. Developed by researcher a questionnaire form is applied to collect the data. Findings from analyses revealed that the difference among time usage for leisure activities of students as to sex differs in respect of 10 active and six passive leisure time activities and does not differ in account of four active leisure time activities. In addition, it was found that the difference among time usage for leisure activities of the students as to branch differs relating to of six active and four passive activities, and does not differ as to eight active and two passive leisure time activities.