10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, cilt.1, ss.96-102
Yapılan bu çalışmada, anne-baba öğrenim durumuna göre eğitim, ilahiyat ve mühendislik
fakültesi öğrencilerinin akademik başarı durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma için
ihtiyaç duyulan anne ve baba öğrenim durumu ile akademik başarıya ilişkin veriler eğitim,
mühendislik ve ilahiyat fakültesine kayıtlı olan 267 öğrenciden anket yoluyla toplanmıştır. Verileri
analiz etmek için bağımsız örneklemler için faktöriyel ANOVA testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları,
anne öğrenim durumuna göre, öğrencilerin akademik başarıları durumlarının anlamlı ölçüde
farklılaştığını göstermektedir. Anne öğrenim durumuna göre annesi ilkokul düzeyinde öğrenim gören
öğrenciler ile annesi lise veya üzeri düzeyde öğrenim gören öğrencilerin akademik başarıları anlamlı
farklılık göstermektedir. Annesi ilkokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin akademik başarı
puanları, annesi lise veya üniversite düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin akademik başarı
puanlarından daha yüksek olup, bu fark istatistiksel olarak anlamlıdır. Bu bulgulara dayalı olarak,
çalışma grubundaki öğrencilerin akademik başarılarında anne öğrenim düzeyi etkisinin düşük düzeyde
olduğu, akademik başarının % 3.2’sinin anne öğrenim durumu ile açıklandığı söylenebilir.
Öğrencilerin baba öğrenim durumlarına göre akademik başarı puanlarının anlamlı farklılık
göstermediği tespit edilmiştir. Ayrıca, anne öğrenim durumu ile baba öğrenim durumunun birlikte
öğrencilerin akademik başarılarına etki etmediği anlaşılmıştır.