Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, cilt.6, sa.2, ss.240-257, 2018 (ESCI)
Ukrayna’dan Erzincan’a göç eden ortaokul öğrencilerinin eğitim problemlerini öğretmen ve
öğrenci görüşlerine göre tespit etmeye çalışan araştırma fenomenolojik bir çalışmadır. Çalışma için
Ahıskalı öğrencilerin eğitim gördükleri okullarda görev yapan 10 öğretmen ve 17 öğrencinin görüşüne
müracaat edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla toplanan araştırma verileri NVivo
11 programına yüklenerek öncelikle betimsel analize sonrasında ise içerik analizine tabi tutulmuştur.
Analizler sırasında araştırmacılar tarafından yapılan kodlamalar, sonrasında iki araştırmacının
mutabakatı ile program, okulda disiplin, seviye farklılığı-aynı sınıflarda eğitim, arkadaşlık ilişkileri,
dil, ailenin yapısı ve ilgisizliği başlıkları altında kategorize edilmiştir. Çalışma sonucunda
Ukrayna’dan Erzincan’a göçle gelen ve ortaokula devam eden Ahıska Türklerinin pek çok eğitim
problemi yaşadığı, bu problemlerin birçoğunun çözümü için gayret sarf edildiği ancak geleceği daha
iyi planlamak ve kayıp nesiller yetiştirmemek adına daha özverili davranmak gerektiği sonucuna
ulaşılmıştır.
It is a phenomenological study that attempts to determine the educational problems of
secondary school students migrating from Ukraine to Erzincan according to their teacher and student
opinions. For the study, 10 teachers and 17 students have been consulted in schools where Ahıskan
students are educated. The research data gathered with the help of the semi-structured questionnaire
was uploaded to the NVivo 11 program and its content analysis was conducted following the
descriptive analysis. Encodings made by the researchers during the analysis were categorized by two
researchers in cooperation under the headings of program, discipline in school, difference of leveleducation in the same class, friendship relations, language, family structure and indifference. As a
result of the study, Ahiskan Turks migrating from Ukraine to Uzumlu and having been in secondary
school have experienced myriad educational problems and many of these problems have been tried to
be solved but it was found that they should be more selfless in order to plan the future better and avoid
raising lost generations.