Prof. Dr. DİLEK İLHAN BEYAZTAŞ


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

46

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

10

Proje

4

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

1977 yılında Diyarbakır’da doğdu. Evli olup bir çocuk annesidir.

Erzincan Sağlık Meslek Lisesi hemşirelik bölümünden 1995 yılında mezun olup aynı yıl Erzincan SSK hastanesinde hemşire olarak çalışmaya başlamıştır. On yılı aşkın bir süre klinik deneyimi bulunmaktadır. Eş zamanlı olarak öğretim yaşamına devam etmiştir. 2006 yılında Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 2009 yılında Atatürk Üniversitesinde Sınıf Öğretmenliği alanında Yüksek lisans derecesini almış ve Erzincan Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nda doktora çalışmasını sürdürürken Cumbria Üniversitesi’nde (İngiltere) ziyaretçi araştırmacı olarak alt ay süre ile çalışmıştır. 2014 yılında başarılı öğrencilerin öğrenme yaklaşımları üzerine yaptığı çalışması sonrasında doktora derecesini almıştır.  2016 yılında “Başarılı Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımları ve Etkili Öğrenmeye İlişkin Önerileri” doktora tezi ile  “Nafi Atuf Kansu Eğitbilim Araştırmaları Ödülü” nü kazanmıştır. Çalışma alanları program geliştirme ve değerlendirme, öğrenme yaklaşımları, etkili öğrenme, otizimli çocuklar, üstün yetenekli öğrenciler ve örtük zeka kuramı olup halen Erzincan Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında  Doçent Dr. Öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. 

Eğitim Bilgileri

2009 - 2014

2009 - 2014

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

2006 - 2009

2006 - 2009

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Erzincan Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI VE ETKİLİ ÖĞRENMEYE İLİŞKİN ÖNERİLERİ

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim

2009

2009

Yüksek Lisans

İlköğretim sınıf öğretmenlerinin çeşitli değişkenler açısından sınıf yönetimi anlayışlarının belirlenmesi

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2023

2023

How to Teach Even Better

Mesleki Eğitim

Cambridge Assessment International Education

2022

2022

Eğiticilerin Eğitimi

Diğer

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

2022

2022

How to Help Your Child Learn, Grow, Thrive

Mesleki Eğitim

IWE

2021

2021

The Guide to Write Authentic Writing Pieces; Write It!

Diğer

Nüans Publishing

2021

2021

How to create an inclusive classroom environment & Let’s talk about inclusion in online learning

Diğer

Macmillan Education

2021

2021

Learning to think, Thinking to learn & Global Citizenship Education: What, why and how?

Diğer

Macmillan Education

2021

2021

Stories at the heart of learning in the Primary classroom & Successful storytelling and Shakespeare

Diğer

Macmillan Education

2020

2020

Çocuklara Yaratıcı Yazı Nasıl Öğretilir?

Yenilikçilik

Masal seramik Evi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2019 - 2024

2019 - 2024

Doç. Dr.

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2016 - 2018

2016 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - 2025

2023 - 2025

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2009

2006 - 2009

Hemşire

Erzincan Devlet Hastanesi, Hemşire

1995 - 2006

1995 - 2006

Hemşire

Erzincan SSK hastanesi, Hemşire

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ilkokulda program geliştirme

Lisans

Lisans

Etkili Çalışma Stratejileri ve Öğrenme Stilleri

Öğretmenlik uygulaması I

eğitimde ölçme ve değerlendirme

öğretim ilke ve yöntemleri

öğretim ilke ve yöntemleri

Eğitimde ölçme ve değerlendirme

öğretmenlik uygulaması II

öğretmenlik uygulaması I

eğitime giriş

özel eğitim ve kaynaştırma Sürdürülebilir Kalkınma

ölçme ve değerlendirme

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

PROGRAM GELİŞTİRME

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Critical Adult Education in the context of Social Transformation

Çelik Ş. N., Aşkın Tekkol İ., İlhan Beyaztaş D.

CRITICAL ADULT LEARNING AND EDUCATION CONFERENCE, Valletta, Malta, 6 - 07 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)

2025

2025

2. Breaking barriers, building Futures. Examining Adult Education challenges and empowerment pathways for illiterate women in Van province

Çelik Ş. N., İlhan Beyaztaş D., Uçar R.

CRITICAL ADULT LEARNING AND EDUCATION CONFERENCE, Valletta, Malta, 6 Kasım - 07 Aralık 2025, (Yayınlanmadı)

2025

2025

3. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Öğrencilerin Yazma Kaygısı ve Yaratıcı Yazma

Çakır Yıldız A., Ilhan Beyaztaş D.

TÜRKÇE VE DİL EĞİTİMİNDE İYİ UYGULAMALAR KONFERANSI PROGRAMI, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2025, cilt.1, ss.27-40, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Zekayı Algılayış Özellikleri

İLHAN BEYAZTAŞ D.

6. ulusal üstün yeteneklilerin eğitimi kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.130-132, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Student Teachers’ Perception on Ideal Teacher Characteristics

İLHAN BEYAZTAŞ D., kaptı s. b., senemoğlu n.

International Society for Teacher Education, Aarhus, Danimarka, 24 - 28 Nisan 2017, ss.70-71, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. Adaptation of goal orientation scale through faculty of education in Turkey

İLHAN BEYAZTAŞ D., KAPTI S. B.

X. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. The relationship between students' perception of intelligence and their goal orientation.

kaptı s. b., İLHAN BEYAZTAŞ D.

X. European Conference on Social and Behavioral Sciences,, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 21 Mayıs 2016, ss.335-336, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. ion of goal orientation scale through faculty of education in Turkey.

İLHAN BEYAZTAŞ D., kaptı s. b.

X. European Conference on Social and Behavioral Sciences,, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 21 Mayıs 2016, ss.336-337, (Özet Bildiri)

2015

2015

10. Graduate students’ opinions on competency of educators of teacher educators.

kaptı s. b., İLHAN BEYAZTAŞ D., senemoğlu n.

35th International Society for Teacher Education (ISfTE), New-Jersey, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 26 Haziran 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2015

2015

11. An Analysis of Students' Perception of Intelligence from Primary School to University

İLHAN BEYAZTAŞ D.

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges- ICEFIC, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.210-212, (Özet Bildiri)

2014

2014

12. Case based curriculum in administration and leadership

kaptı s. b., İLHAN BEYAZTAŞ D., senemoğlu n.

34th International Society for Teacher Education (ISfTE), Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2014, ss.54, (Özet Bildiri)

2013

2013

14. Hyper-expansive academic workplaces

boyd p., smith c., İLHAN BEYAZTAŞ D.

SRHE ANNUAL RESEARCH CONFERENCE, Wales, Birleşik Krallık, 11 - 13 Aralık 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2011

2011

15. Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Dersi Programlarının İncelenmesi

kaptı s. b., İLHAN BEYAZTAŞ D., senemoğlu n.

0. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.135, (Özet Bildiri)

2010

2010

16. İlköğretim 4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitabı Ünite Sonu Değerlendirme Sorularının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi,

İLHAN BEYAZTAŞ D.

I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.157-159, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

17. Öğretim elemanları demokratikleşiyor mu?

İLHAN BEYAZTAŞ D., sanalan v. a.

18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.364, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Gelişen Zihin: Eğitimciler İçin Bir Yol Haritası

İlhan Beyaztaş D.

Gelişen Zihin: Eğitimciler İçin Bir Yol Haritası , Dilek İLHAN BEYAZTAŞ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

2. Pandemic Process and Differences in Learning Approaches

İlhan Beyaztaş D., Senemoğlu N.

BEYOND COVID-19: MULTIDISCIPLINARY APPROACHES AND OUTCOMES ON DIVERSE FIELDS, Şuay Nilhan Açıkalın,Şefika Şule Erçetin,Nihan Potas, Editör, World Scientific Publishing , Singapore, ss.177-193, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2023 - 2025

2023 - 2025

Would You Mind-Set?

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

(Proje Özeti)
İlhan Beyaztaş D. (Yürütücü)

2017 - 2018

2017 - 2018

İLKOKUL 4. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

İlhan Beyaztaş D., Aşkın Tekkol İ.(Yürütücü)

2017 - 2018

2017 - 2018

Eğitim Bilimine Giriş dersinde Vakaya Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri Üzerine Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

İLHAN BEYAZTAŞ D. (Yürütücü), ÖZDEMİR B.

2013 - 2014

2013 - 2014

Özel Güvenlik Görevlisi Eğitim Programı Geliştirme

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

İLHAN BEYAZTAŞ D.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - 2022

2019 - 2022

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2025

Kasım 2025

Siirt Eğitim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2016

Ocak 2016

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ödüller

Kasım 2016

Kasım 2016

Nafi Atuf Kansu Eğitbilim Araştırma Ödülü

Nafi Atuf Kansu

Haziran 2015

Haziran 2015

Tübitak Yayın Teşvik Ödülleri

tübitak

Ocak 2011

Ocak 2011

Tübitak Yayın Teşvik Ödülleri

tübitak



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

24 Ekim 2025 - 24 Ekim 2025

24 Ekim 2025 - 24 Ekim 2025

23. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu

Oturum Başkanı

Ankara-Türkiye

01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016

01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016

Tıp Öğrencilerinin Etkili Öğrenmeye İlişkin Önerileri, Tıp Eğitimi ve Bilişimi Seminer Toplantısı, Hacettepe Üniversitesi

Katılımcı

Ankara-Türkiye

Burslar

2013 - 2013

2013 - 2013

YÖK Doktora Araştırma Bursu

YÖK

2007 - 2009

2007 - 2009

Tübitak BİDEB Yurtiçi Yüksek Lisans Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 2