TÜRKÇE VE DİL EĞİTİMİNDE İYİ UYGULAMALAR KONFERANSI PROGRAMI, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2025, cilt.1, ss.27-40, (Tam Metin Bildiri)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf Türkçe dersinde gerçekleştirilen yaratıcı yazma uygulamalarının, öğrencilerin yazma kaygısı ve yaratıcı yazma becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ilinin Onikişubat ilçesindeki bir ilkokulda öğrenim gören toplam 48 dördüncü sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende yürütülen araştırma kapsamında, deney grubunda haftada ikişer saat olmak üzere 8 hafta boyunca toplam 16 saat yaratıcı yazma temelli etkinlikler uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, İlkokul Öğrencilerine Yönelik Yazma Kaygısı Ölçeği (YKÖ) ve Yaratıcı Yazma İçin Değerlendirme Ölçütleri Formu (YİDÖF) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, nicel analiz yöntemleri ile değerlendirilmiş ve istatistiksel işlemler SPSS 27 yazılımı aracılığıyla yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, ilkokul 4. sınıf Türkçe dersinde uygulanan yaratıcı yazma etkinliklerinin, öğrencilerin yazma kaygısını anlamlı olarak azalttığı ve yaratıcı yazma becerilerini anlamlı olarak arttırdığı tespit edilmiştir. Yaratıcı yazma etkinlikleri, öğrencilerin yazma sürecindeki kaygılarının azaltılması ve yaratıcı düşünce ve ifade becerilerinin geliştirilmesine olanak tanımıştır. Ayrıca yaratıcı yazma uygulamalarının yazılı anlatım sürecine yönelik tutumu olumlu yönde etkilediği ve öğrencilerin özgün, yaratıcı ifadeler üretme kapasitelerini geliştirdiği görülmüştür. Yazma sürecinin daha keyifli, anlamlı ve üretken bir deneyim hâline gelmesi, öğrencilerin yazmaya karşı olumlu bir yaklaşım geliştirmelerine katkı sağlamıştır