Makaleler
27
Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (8)
12. The Effect of Case-Based Curriculum on Cognitive and Affective Characteristics of Students
Journal of Education and Training Studies
, sa.6, ss.13-25, 2018 (Hakemli Dergi)
16. Graduate Students’ Opinions of Professors’ Competencies in Graduate Schools of Education
Journal of the International Society for Teacher Education
, cilt.20, sa.2, ss.79-92, 2016 (Hakemli Dergi)
18. Başarılı öğrencilerin öğrenme yaklaşımları ve öğrenme yaklaşımlarını etkileyen faktörler.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, ss.193-216, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
19. Case based curriculum in administration and leadership course.
European Scientific Journal
, cilt.11, ss.82-93, 2015 (Hakemli Dergi)
21. Cumhuriyetten günümüze ilkokul/ilköğretimprogramlarının incelenmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.46, ss.319-344, 2013 (TRDizin)
24. Cumhuriyetten Günümüzeİlkokul İlköğretim 1 Kademe Programlarının İncelenmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.46, sa.2, ss.319-344, 2013 (TRDizin)
26. Sosyal bilgiler dersine ilişkin özyeterlik düzeyinin başarıya etkisinin sınıf ve cinsiyete göre incelenmesi: Erzurum ili örneği
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.165, ss.224-237, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
17
1. Critical Adult Education in the context of Social Transformation
CRITICAL ADULT LEARNING AND EDUCATION CONFERENCE, Valletta, Malta, 6 - 07 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)
2. Breaking barriers, building Futures. Examining Adult Education challenges and empowerment pathways for illiterate women in Van province
CRITICAL ADULT LEARNING AND EDUCATION CONFERENCE, Valletta, Malta, 6 Kasım - 07 Aralık 2025, (Yayınlanmadı)
4. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Zekayı Algılayış Özellikleri
6. ulusal üstün yeteneklilerin eğitimi kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.130-132, (Özet Bildiri)
5. The Trend of Learning Approaches Preference of Medical Students
EAPRIL conference 2018, 12 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
6. Student Teachers’ Perception on Ideal Teacher Characteristics
International Society for Teacher Education, Aarhus, Danimarka, 24 - 28 Nisan 2017, ss.70-71, (Özet Bildiri)
7. Adaptation of goal orientation scale through faculty of education in Turkey
X. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
8. The relationship between students' perception of intelligence and their goal orientation.
X. European Conference on Social and Behavioral Sciences,, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 21 Mayıs 2016, ss.335-336, (Özet Bildiri)
9. ion of goal orientation scale through faculty of education in Turkey.
X. European Conference on Social and Behavioral Sciences,, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 21 Mayıs 2016, ss.336-337, (Özet Bildiri)
10. Graduate students’ opinions on competency of educators of teacher educators.
35th International Society for Teacher Education (ISfTE), New-Jersey, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 26 Haziran 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
11. An Analysis of Students' Perception of Intelligence from Primary School to University
The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges- ICEFIC, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.210-212, (Özet Bildiri)
12. Case based curriculum in administration and leadership
34th International Society for Teacher Education (ISfTE), Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2014, ss.54, (Özet Bildiri)
13. Hyper Expansive Academic Workplaces lecturers in professional fields juggling priorities within the research teaching knowledge exchange nexus
society for research into higher education, 11 - 13 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
14. Hyper-expansive academic workplaces
SRHE ANNUAL RESEARCH CONFERENCE, Wales, Birleşik Krallık, 11 - 13 Aralık 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
15. Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Dersi Programlarının İncelenmesi
0. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.135, (Özet Bildiri)
16. İlköğretim 4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitabı Ünite Sonu Değerlendirme Sorularının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi,
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.157-159, (Tam Metin Bildiri)
17. Öğretim elemanları demokratikleşiyor mu?
18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.364, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2
1. Gelişen Zihin: Eğitimciler İçin Bir Yol Haritası
Gelişen Zihin: Eğitimciler İçin Bir Yol Haritası , Dilek İLHAN BEYAZTAŞ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2024