Asst. Prof. ÖZGE NURLU ÜSTÜN


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Research Areas: Education & Educational Research, Education Scientific Disciplines


Avesis Research Areas: Teacher Training For Primary School

Metrics

Publication

19

Publication (WoS)

1

Publication (Scopus)

3

Citation (Scopus)

12

H-Index (Scopus)

2

Citation (TrDizin)

1

H-Index (TrDizin)

1

Citation (Sum Other)

5

Project

2

Open Access

3
UN Sustainable Development Goals

Education

2014 - 2018

2014 - 2018

Doctorate

Gazi University, Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi, Turkey

2011 - 2012

2011 - 2012

Postgraduate

University of Warwick, Education Faculty, Mathematics Education, United Kingdom

2010 - 2011

2010 - 2011

Masters (Non-Thesis)

University of London-Kings College London, Elt, International Premasters, United Kingdom

2003 - 2007

2003 - 2007

Undergraduate

Cukurova University, Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi, Turkey

Dissertations

2018

2018

Doctorate

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİĞE İLİŞKİN CİNSİYET KALIP YARGILARININ BELİRLENMESİ VE ÖĞRENCİLERE YANSIMALARININ İNCELENMESİ

Gazi Üniversitesi, Eğitim Enstitüsü, Sınıf Eğitimi

2012

2012

Postgraduate

Investigation the relationship between teacher mathematics teaching self-efficacy and student achievement in mathematics

The University Of Warwick, Education Faculty, Mathematics Education

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Research Areas

Teacher Training For Primary School

Non Academic Experience

2008 - 2010

2008 - 2010

Sınıf Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmeni

Courses

Postgraduate

Postgraduate

Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Öğretimi II

Öğretmenlik Uygulaması II

Environment Education

Articles

All (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (1)
Other Publications (2)

2015

2015

4. Investigation of Teachers MathematicsTeaching Self efficacy

NURLU Ö.

IEJEE , vol.8, no.1, pp.21-40, 2015 (Peer-Reviewed Journal) identifier identifier

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

2020

2020

1. How gender fair are primary school mathematics textbooks?

Nurlu Ö.

EJER, Eskişehir, Turkey, 10 - 13 September 2020, pp.684-686, (Summary Text) Sustainable Development

2018

2018

2. İlkokul Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine Bakışı

AKSOY N., NURLU Ö., ÇOBAN SURAL Ü.

International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 May 2018, (Summary Text)

2018

2018

3. Matematiksel Cinsiyet Kalıp Yargıları ve Teorik Yaklaşımlar

NURLU Ö.

Ululslararası sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 April 2018, (Summary Text)

2017

2017

4. Occupational Gender Role Stereotypes In Children

EZMECİ F., NURLU Ö.

VII. International Conferance On Critical Education, Atina, Greece, 28 June - 02 July 2017, (Summary Text)

2016

2016

5. Primary School Teacher Candidates Gender Stereotypes in Mathematics

NURLU Ö., AKSOY N.

International Conference on Critical Education, United Kingdom, 10 - 13 August 2016, (Summary Text)

2016

2016

6. Developing a Teachers Gender Stereotype Scale towards Mathematics

NURLU Ö.

USOS, Turkey, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)

2014

2014

7. Eğitim Fakültesinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Korku Çekiciliği Kullanma Düzeylerinin Belirlenmesi

NURLU Ö., KURU O.

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 29 - 31 May 2014, (Summary Text)