Eğitim Bilgileri
2005 - 2010
2005 - 2010Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
AKILCI DUYGUSAL DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMA DAYALI AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞINI ÖNLEME PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık
2005
2005Yüksek Lisans
Ankara İlindeki Devlet İlköğretim Okulları İle Özel İlköğretim Okulları Ve Rehberlik Ve Araştırma Merkezlerinde Çalışan Rehber Öğretmenlerin İş Doyumlarının İncelenmesi
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2006
2006Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Bilişsel terapi derneği
2006
2006Evlilik ve Aile Terapisi Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
ODTÜ SEM
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Doç. Dr.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Dr. Öğr. Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2002 - 2010
2002 - 2010Araştırma Görevlisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2000 - 2002
2000 - 2002Araştırma Görevlisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDekan
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2019
2014 - 2019Bölüm Başkanı
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2014
2010 - 2014Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 2000
1996 - 2000Rehber Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzincan Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Müdürlük- Rehber Öğretmen, Rehber Öğretmen
1996 - 2000
1996 - 2000Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışmam)
Erzincan Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışmam)
1995 - 1996
1995 - 1996Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Batman Lisesi, Rehber Öğretmen, Öğretmen
1995 - 1996
1995 - 1996Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışmam)
Batman Lisesi, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışmam)
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde algılanan sosyal destek, ahlaki uzaklaşma ve riskli davranışlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Kağan M. (Danışman)
M.Merve(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Hazırlanan psikoeğitim programının lise öğrencilerinin duygu düzenleme becerilerine ve bilinçli farkındalık düzeylerine etkisi
Kağan M. (Danışman)
M.Atalay(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkiye'de ve Kazakistan' da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin depresyon ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması
Kağan M. (Danışman)
R.TLEUBAYEV(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin problem çözme becerileri ile yaşam doyumlarının incelenmesi
Kağan M. (Danışman)
F.Başgöze(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Yatılı bölge okulları ile diğer devlet okullarında çalışan öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin karşılaştırılması
KAĞAN M.
N.ÇELİK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin değer yönelimleri ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ikişki
KAĞAN M.
M.AĞIRKAN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde beden imajı benlik saygısı ve sosyal fobinin incelenmesi
KAĞAN M.
N.Kemal(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ergenlerde Sanal Zorbalık Ve Mağduriyetin Empati Ve Kişilik Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
KAĞAN M.
A.CİMİNLİ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (15)
2022
20221. Investigation of the Effect of a Psychoeducation Program on High School Students’ Emotion Regulation Skills and Mindfulness Levels
Atalay M., KAĞAN M.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.12, sa.67, ss.669-686, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
20212. Üniversite Öğrencilerinde Ahlaki Uzaklaşma Tutumunun Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kağan M., Yazıcıoğlu M. M.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.11, ss.1-11, 2021 (TRDizin)
2020
20203. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Problem Çözme Becerileri ile Yaşam Doyumlarının İncelenmesi
KAĞAN M., Başgöze F.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, ss.5651-5680, 2020 (TRDizin)
2020
20204. AKILCI DUYGUSAL DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMA DAYALI AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞINI ÖNLEME PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Kağan M.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.1, sa.5, ss.38-59, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. TÜRKİYE’DE VE KAZAKİSTAN’DA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON VE YAŞAM DOYUMU DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Kağan M., Tleubayev R.
PREMIUM SOSYAL BİLİMLER E-DERGİSİ , cilt.4, sa.4, ss.13-19, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Türk Okullarında Afgan Öğrenci Olmak: Fenomenolojik Bir Çalışma
Türe E., Kağan M., Atalay M., Alkan G.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.173-186, 2020 (TRDizin)
2019
20197. Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin ve Mesleki Doyumlarının ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi1
Çetinkaya B., Gülaçtı F., Çiftci Z., Kağan M.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.809-823, 2019 (TRDizin)
2019
20198. Türk ve Kazak üniversite öğrencilerinin değer yönelimlerinin karşılaştırılması
KAĞAN M., Shabden M.
Al Farabi Kazakistan Milli Üniversitesi , cilt.3, sa.60, ss.41-50, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Öğretmen Adaylarında Öz-yeterlik Algılarının Yordayıcısı Olarak Beş Faktör Kişilik Özellikleri
Bahar H. H., Kağan M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.676-686, 2018 (TRDizin)
2018
201810. YATILI BÖLGE OKULLARI İLE DİĞER DEVLET OKULLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İŞ TATMİN DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI (AĞRI İLİ ÖRNEĞİ)
KAĞAN M., çelik n.
Journal of social and humanities sciences researches , cilt.5, sa.31, ss.4967-4978, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201811. LİSE ĞRENCİLERİNİN MİZAH KULLANIM DURUMLARI İLE ÖZNEL İYİ OLUŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
KAĞAN M., atalay m.
Journal of social and humanities sciences research , cilt.5, sa.29, ss.3957-3965, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MİZAH TARZLARININ PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ DÜZEYLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
KAĞAN M., atalay m.
Journal of social and humanities and sciences research , cilt.5, sa.27, ss.3112-3121, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Üniversite Öğrencilerinin Değer Yönelimleri ile PsikolojikDayanıklılık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Ağırkan M., Kağan M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.225-245, 2017 (TRDizin)
2017
201714. Sosyal Fobinin Yordayıcıları Olarak Beden İmajı ve Benlik Saygısı
HASPOLAT N. K., KAĞAN M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.139-152, 2017 (TRDizin)
2016
201615. Ergenlerde Sanal Zorbalik Ve Mağduriyetin Empati İle İlişkisinin İncelenmesi
KAĞAN M., Ciminli A.
erzincan üniversitesi eğitim fakültesi dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.1135-1150, 2016 (TRDizin)
2016
201616. Associations Between Career DecisionMaking Difficulties, Maladaptive Limitedness Schemas, Sleep Quality, and Circadian Preferences Among Turkish College Students
boysan m., KAĞAN M.
Sleep and Hypnosis A Journal of Clinical Neuroscience and Psychopathology
, cilt.18, sa.4, ss.97-110, 2016 (Scopus)
2016
201617. Ergenlerde Sanal Zorbalik Ve Mağduriyetin Empati İle İlişkisinin İncelenmesi
KAĞAN M., CİMİNLİ A.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.1135-1150, 2016 (TRDizin)
2016
201618. Ergenlerde Sanal Zorbalık ve Mağduriyetin Cinsiyet, Sınıf, Okul Değişkenleri ve Kişilik Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
CİMİNLİ A., KAĞAN M.
Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying , cilt.9, sa.2, ss.14-34, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Ergenlerde Sanal Zorbalık ve Mağduriyetin Cinsiyet Sınıf Okul Değişkenleri veKişilik Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
KAĞAN M., ciminli a.
Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying , cilt.3, sa.2, ss.14-34, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201420. Obsesif Kompulsif Envanteri Revize nin OKE R Türkçe Formu nun Klinik ve Klinik Olmayan Örneklemlerde Geçerliği
AYDIN A., BOYSAN M., KALAFAT T., SELVİ Y., BEŞİROĞLU L., KAĞAN M.
Nöro Psikiyatri Arşivi
, cilt.51, sa.1, ss.15-22, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2014
201421. Validation of the Turkish Version of the Obsessive-Compulsive Inventory-Revised (OCI-R) in Clinical and Non-Clinical Samples
Aydin A., Boysan M., Kalafat T., Selvi Y., Besiroglu L., KAĞAN M.
NOROPSIKIYATRI ARSIVI-ARCHIVES OF NEUROPSYCHIATRY
, cilt.51, sa.1, ss.15-22, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2012
201222. Üniversite öğrencilerinde patolojik endişeyi yordayan demografik ve psikolojik özellikler
KAĞAN M.
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.145-156, 2012 (TRDizin)
2012
201223. Travma Sonrası Büyüme Envanteri’nin Türkçe Formunun Normal Toplumda Hiyerarşik Faktör Yapısı
KAĞAN M.
TSK KORUYUCU HEKİMLİK BÜLTENİ , cilt.11, sa.5, ss.617-624, 2012 (TRDizin)
2011
201124. Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği’nin Türkçe Formunun Psikometrik Özellikleri.
KAĞAN M.
ANADOLU PSIKIYATRI DERGISI-ANATOLIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY , cilt.12, sa.3, ss.192-197, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2010
201025. An investigation of conflict resolution strategies of adolescents. Procedia
KAĞAN M.
Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.3545-3551, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201026. The explanation of the academic procrastination behaviour of üniversity student with perfectionism obsessive-compülsive and five faktör personality traits. Procedia
KAĞAN M.
Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.2121-2125, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201027. Associations between Academic Competence and Obsessive-Compulsive Symptoms among Adolescents
KAĞAN M.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.4, ss.309-3013, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201028. Validation of a Brief Version of the Dysfunctional Beliefs and Attitudes about Sleep Scale in Turkish Sample
KAĞAN M.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.5, ss.314-317, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201029. Devlet ve Özel İlköğretim Okulları ile Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde Çalışan Rehber Öğretmenlerin İş Doyumlarının İncelenmesi
KAĞAN M.
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.39-55, 2010 (TRDizin)
2010
201030. Ginzberg ve arkadaşlarının gelişim kuramına dayalı örnek bir mesleki grup rehberliği çalışması
KAĞAN M.
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.1097-1116, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201031. Üniversite öğrencilerinin işlevsel olmayan kişilerarası şemalarının obsesif kompülsif ve disosiyatif belirtilerle ilişkisi
BOYSAN M., BEŞİROĞLU L., KALAFAT T., KAĞAN M., ATEŞ C.
Nöro-psikiyatri Arşivi Dergisi , cilt.47, sa.1, ss.9-14, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200932. Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışlarını açıklayan değişkenlerin incelenmesi
KAĞAN M.
A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.42, sa.2, ss.113-128, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. ÖĞRETMENLERİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN VE MESLEKİ DOYUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
GÜLAÇTI F., ÇİFTCİ Z., ÇETİNKAYA B., KAĞAN M.
3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2018, cilt.1, ss.335-336, (Özet Bildiri)
2016
20162. Super ın Mesleki Gelişim Yaşam Boyu Yaşam Alanı Kuramına Dayalı Örnek Bir Mesleki Grup Rehberliği Çalışması
KAĞAN M., GÜLAÇTI F., AĞIRKAN M.
II. Uluslar Arası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. “Sınıfta Güdülenme ve Olumlu Öğrenme İkliminin Oluşturulması
KAĞAN M.
Dijidal Çağda Sınıf Yönetimi, Taşdan Murat, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.299-328, 2022
Desteklenen Projeler
2017 - 2017
2017 - 2017Göçmenlik Algısı ve Toplumsal Uyum Erzincanda Yaşayan Ahıska Türkleri Üzerine Bir Alan Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KAĞAN M. (Yürütücü), ORHAN F., ERYENTÜ M., AYRANGÖL Z., KESİK O. A., POLAT P., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017ÇOGEP 2017 POLİS CANDIR
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
AKPINAR E., KAĞAN M.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2021
Aralık 2021uluslararası türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Ekim-2017
Ekim 2017Tez Savunma (Doktora)
- ankara üniversitesi
Eylül-2016
Eylül 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- erzincan üniversitesi
Temmuz-2016
Temmuz 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk üniversitesi
Mayıs-2015
Mayıs 2015Tez Savunma (Doktora)
- Atatürk Üniversitesi
Nisan-2014
Nisan 2014