TÜRKİYE’DE VE KAZAKİSTAN’DA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON VE YAŞAM DOYUMU DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI


Kağan M., Tleubayev R.

PREMIUM SOSYAL BİLİMLER E-DERGİSİ, vol.4, no.4, pp.13-19, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 4 Issue: 4
  • Publication Date: 2020
  • Journal Name: PREMIUM SOSYAL BİLİMLER E-DERGİSİ
  • Journal Indexes: Other Indexes
  • Page Numbers: pp.13-19
  • Erzincan Binali Yildirim University Affiliated: Yes

Abstract

Bu araştırmada Kazakistan’da ve Türkiye’de öğrenim gören üniversite öğrencilerinin depresyon ve yaşam doyumu

düzeylerinin kültürler arası bir araştırma çerçevesinde karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada model olarak kesitsel

tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’den Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir üniversitede

öğrenim görmekte olan 238 üniversite öğrencisi; Kazakistan’ dan ise, ülkenin iç bölgesindeki bir üniversitede öğrenim

görmekte olan 250 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, Beck Depresyon Envanteri ve

Yaşam Doyumu Ölçeği ile toplanmış, verilerin analizinde çıkarımsal istatistiklerden Pearson Korelasyon Analizi ve

Bağımsız Örneklem t-Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, her iki ülkedeki öğrencilerin

depresyon puanları ile yaşam doyumu puanları arasında anlamlı olarak doğrusal, orta düzeyde ve negatif yönde bir ilişki

olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, Türk ve Kazak öğrencilerin depresyon ve yaşam doyumu düzeyleri arasında

anlamlı bir fark bulunamamıştır