PREMIUM SOSYAL BİLİMLER E-DERGİSİ, vol.4, no.4, pp.13-19, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmada Kazakistan’da ve Türkiye’de öğrenim gören üniversite öğrencilerinin depresyon ve yaşam doyumu
düzeylerinin kültürler arası bir araştırma çerçevesinde karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada model olarak kesitsel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’den Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir üniversitede
öğrenim görmekte olan 238 üniversite öğrencisi; Kazakistan’ dan ise, ülkenin iç bölgesindeki bir üniversitede öğrenim
görmekte olan 250 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, Beck Depresyon Envanteri ve
Yaşam Doyumu Ölçeği ile toplanmış, verilerin analizinde çıkarımsal istatistiklerden Pearson Korelasyon Analizi ve
Bağımsız Örneklem t-Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, her iki ülkedeki öğrencilerin
depresyon puanları ile yaşam doyumu puanları arasında anlamlı olarak doğrusal, orta düzeyde ve negatif yönde bir ilişki
olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, Türk ve Kazak öğrencilerin depresyon ve yaşam doyumu düzeyleri arasında
anlamlı bir fark bulunamamıştır