Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Makaleler
Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (14)
2025
20251. Foundations of reflective teaching process: analysis of knowledge and tendencies of prospective science teachers
Yılmaz Ö.
TEACHER DEVELOPMENT
, cilt.3, ss.1-19, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20242. Personalised learning and artificial intelligence in science education: current state and future perspectives
YILMAZ Ö.
Educational Technology Quarterly [Online] , cilt.2024, sa.3, ss.255-274, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. HARMANLANMIŞ ÖĞRETİME YÖNELİK HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEK UYARLAMASI: FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ
Yılmaz Ö., Bulut T.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.337-355, 2024 (TRDizin)
2023
20234. Turkish and American science teachers’ perceptions about science models and modelling
Malone K. L., Yılmaz Ö.
Eurasian Journal of Science and Environmental Education
, cilt.3, sa.1, ss.33-42, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Augmented Reality in Science Education: An Application in Higher Education
Yılmaz Ö.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.9, sa.3, ss.136-148, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Preservice teachers perceptions about the use of blended learning in a science education methods course
Yılmaz Ö., Malone K. L.
SMART LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.7, sa.18, ss.1-21, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
20207. Preservice Science Teachers’ Opinions on E-Exams
Yılmaz Ö.
Indonesian Journal of Science and Education
, cilt.4, sa.2, ss.152-159, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20188. FEN ÖĞRETİMİNDE HARMANLANMIŞ ÖĞRENME: AVANTAJLAR VE ÖĞRENCİ ALIŞKANLIKLARI
Yılmaz Ö.
Hitit Sosyal Bilimler Dergisi (Online)
, cilt.11, sa.3, ss.2111-2121, 2018 (TRDizin)
2017
20179. Ortaöğretim Fen derslerinde akıllı tahta kullanımının derse yönelik öğrenci motivasyonuna etkisi: öğrenci görüşleri
YİGİT D., YILMAZ Ö., Karakaş E.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.3, sa.11, ss.657-672, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Fen Öğretiminde Harmanlanmış Öğrenme: Genel Kimya Dersi Laboratuvar Uygulaması
Yılmaz Ö.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.3, ss.72-85, 2017 (TRDizin)
2017
201711. Etkileşimli sınıf ortamında biçimlendirici değerlendirme ve dönüt: Mobil teknoloji kullanımı
Yılmaz Ö.
International Journal of Social Sciences and Education Research
, cilt.3, sa.5, ss.1832-1841, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Flipped Higher Education Classroom: An Application in Environmental Education Course in Primary Education
YILMAZ Ö.
Higher Education Studies
, cilt.7, sa.3, ss.93-102, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Science Teacher Candidates’ Learning and Studying Strategies in the Context of Self-regulation
Yılmaz Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HIGHER EDUCATION
, cilt.6, sa.4, ss.161-172, 2017 (Scopus)
2017
201714. Fen Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikler: Fen Öğretmen Adaylarının Düşünceleri
YILMAZ Ö.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.12, ss.483-510, 2017 (TRDizin)
2017
201715. Learner Centered Classroom in Science Instruction: Providing Feedback with Technology Integration
YILMAZ Ö.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.3, sa.2, ss.604-613, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Çevrimiçi Sınav Görüş Anketi
YILMAZ Ö.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.3, sa.3, ss.26-33, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201617. E Learning Students Input for Using Mobile Devices in Science Instructional Settings
Yılmaz Ö.
JOURNAL OF EDUCATION AND LEARNING , cilt.5, sa.3, ss.182-192, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. FEN ÖĞRETİMİNDE HARMANLANMIŞ ÖĞRENME ÖĞRENME ORTAMI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
YILMAZ Ö.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.111-117, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KPSS YE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
YILMAZ Ö.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.7, sa.22, ss.181-194, 2016 (TRDizin)
2015
201520. Fen Öğretiminde Katılımlı ve Motive Edici Sınıf Ortamı Mobil Teknoloji Kullanımı
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.34, sa.2, ss.37-50, 2015 (TRDizin)
2015
201521. Establishing a Multidimensional Interaction in Science Instruction Usage of Mobile Technology
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.14, sa.4, ss.38-52, 2015 (Scopus)
2014
201422. Establishing Interactive Classroom Environment in Science Instruction Problems of M SES Usage
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.157-166, 2014 (TRDizin)
2014
201423. Fen Öğretiminde Etkileşimli Sınıf Ortamı Kurulumu M SES Kullanım Problemleri
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.157-166, 2014 (TRDizin)
2012
201224. Using a mobile classroom interaction system m CIS in a science instruction laboratory class students motivation
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
American International Journal of Contemporary Research , cilt.2, sa.3, ss.135-139, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201125. M learning M learning Applications Students Input for M learning in Science Instruction
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
World Journal of Education
, cilt.1, sa.2, ss.172-180, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201126. M learning applications students input for m learning in science instruction
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
World Journal of Education , cilt.1, sa.2, ss.172-180, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201127. Fen öğretmen adaylarının sınıf içi iletişim sistemi kullanımına karşı düşünceleri ve öğrenme stilleri
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.40, ss.122-131, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Education Technologies: Science Teachers' Competencies of Using Education Technologies
Yılmaz Ö., Bulut T.
15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos 2023, ss.266-290, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Fen Bilimleri Eğitiminde Model ve Modelleme: Tamamlanmış tezçalışmaları betimsel içerik analizi
Yılmaz Ö., Koçak M. G.
XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.238-250, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. ASSESMENT OF THE BLENDED TEACHING READINESS
YILMAZ Ö., BULUT T.
7th INTERNATIONAL EUROPEAN CONFERENCE ON INTERDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH, Frankfurt, Almanya, 28 - 30 Mart 2023, cilt.1, ss.55-56, (Özet Bildiri)
2023
20234. Çevrimiçi ve Harmanlanmış Öğretim Yeterlik Anketi Uyarlama Çalışması
YILMAZ Ö., BULUT T.
2nd International Conference on Scientific and Academic Research, Konya, Türkiye, 14 - 16 Mart 2023, cilt.1, ss.320-324, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Fen Öğretiminde Öğrenen Merkezli Sınıf Ortamının Oluşturulmasında Paydaşlar: Öğretmen ve Öğrenciler
YILMAZ Ö., ÇINAR B.
7. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, ss.101-108, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Modelling in STEM: The Tale of Two Countries in Central Asia
MALONE K. L., YILMAZ Ö., HELMER J., NAMYSSOVA G., ASSANBAYEV A.
European Science Education Research Association, Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. A THREE COUNTRY COMPARISON OF SCIENCE TEACHERS BELIEFS ABUOT AUTHENTIC SCIENCE PRACTICE: A WORK IN PROGRESS
MALONE K. L., YILMAZ Ö., NAMYSSOVA G., ASSANBAYEV A.
International Conference on Research in Education and Social Sciences, Lizbon, Portekiz, 3 - 07 Şubat 2019, ss.3, (Özet Bildiri)
2018
20188. TEACHING TECHNIQUES PREFERRED BY SCIENCE TEACHER CANDIDATES
YILMAZ Ö.
International Conference on Research in Education and Science, Marmaris-MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.5, (Özet Bildiri)
2018
20189. SCIENCE TEACHERS KNOWLEDGE ABOUT MODELS AND MODELING - A PILOT COMPARISON STUDY BETWEEEN TURKEY AND THE UNITED STATES
MALONE K. L., YILMAZ Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris- MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
201810. BLENDED LEARNING IN HIGHER EDUCATION: A PILOT STUDY IN THE SCIENCE INSTRUCTION UNDERGRADUATE LEVEL
YILMAZ Ö., MALONE K. L.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris-MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.2, (Özet Bildiri)
2017
201711. FEN ÖĞRETİMİNDE HARMANLANMIŞ ÖĞRENME: GENEL KİMYA DERSİ LABORATUVAR UYGULAMASI
YILMAZ Ö.
9. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.478, (Özet Bildiri)
2017
201712. ORTAÖĞRETİM FEN DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMININ DERSE YÖNELİK ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNA ETKİSİ: ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Karakaş E., YILMAZ Ö., Yiğit D.
9. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.479, (Özet Bildiri)
2017
201713. Yükseköğretim’de Harmanlanmış Öğrenme: Öğrenciler İçin Avantajları
YILMAZ Ö.
1.ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.715, (Özet Bildiri)
2017
201714. YÜKSEKÖĞRETİMDE HARMANLANMIŞ ÖĞRENME: FEN EĞİTİMİ DERSİ UYGULAMASI, ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
YILMAZ Ö.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.509-512, (Özet Bildiri)
2017
201715. FORMATIVE FEEDBACK AND EVALUATION IN AN INTERACTIVE CLASSROOM: USING MOBILE TECHNOLOGY
YILMAZ Ö.
4th International Conference on Social Sciences Education Research, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2017, ss.58, (Özet Bildiri)
2016
201616. CREATING TECHNOLOGY ENHANCED LEARNER CENTERED CLASSROOM IN SCIENCE INSTRUCTION PROVIDING FEEDBACK WITH USING MOBILE TECHNOLOGY
YILMAZ Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2012
201217. Fen Öğretmen Adaylarının Eğitimde FATİH Projesine İlişkin Görüşleri ve Öğretimde Teknoloji Kullanım Yeterlik Düşünceleri
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Eylül - 14 Aralık 2012, ss.190, (Özet Bildiri)
2010
201018. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Mobil Sınıf İçi İletişim Sistemi Kullanımı Hakkındaki Görüşleri Arasındaki İlişki
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2009
200919. Sınıf içi iletişimin sağlanmasında mobil teknolojilerin kullanımı
YILMAZ Ö., SANALAN V. A.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
2009
200920. M Öğrenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi
YILMAZ Ö., SANALAN V. A., KOÇ A.
9th International Educational Technology Conference, 6 - 08 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200921. M-ÖĞRENME UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
YILMAZ Ö., SANALAN V. A., KOÇ A.
International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. The Role of Technology in Modern Science Education
Yılmaz Ö.
Current Research in Education - VI, Doç. Dr. Önder BALTACI, Editör, Özgür Publications, Gaziantep, ss.35-60, 2023
2023
20232. Exploring Technology Integrated Personalized Learning Approaches In Science Education: An Examination Of Emerging Trends And Effıcacies
YILMAZ Ö.
International Research and Reviews in Educational Sciences, ŞEHRİBAN KOCA, BÜLENT PEKDAĞ, Editör, Serüven Publishing, Ankara, ss.173-188, 2023
2023
20233. Innovative Science Education with Digital Solutions: Learning Environments and Technologies
Yılmaz Ö.
Educational Sciences Research- III, Önder Baltacı, Editör, Özgür Publications, Gaziantep, ss.89-125, 2023
2017
20174. Yükseköğretimde Harmanlanmış Öğrenme: Fen Eğitimi Dersi Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri
YILMAZ Ö.
Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi, Aynur B. Bostancı, Seval Koçak, Editör, EYUDER Yayınları, Ankara, ss.133-142, 2017