Fen Bilimleri Eğitiminde Model ve Modelleme: Tamamlanmış tezçalışmaları betimsel içerik analizi


Yılmaz Ö., Koçak M. G.

XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.238-250

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Sivas
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.238-250
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma eğitim fakültesi öğrencilerinin Türk eğitim sistemine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde gerçekleştirilen araştırmada veriler 2022-2023 eğitim öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesinde Biyoloji Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerinde eğitim alan 16 öğrenciden toplanmıştır. Metafor formu, 5 adet açık uçlu ve 1 adet doğrudan soru yoluyla toplanan veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin Türk eğitim sistemini daha çok sorunlu, değişken ve karışık düzensiz bir yapı şeklinde algıladıkları belirlenmiştir. Buna ek olarak eğitim fakültesi öğrencilerine göre Türk eğitim sistemi Eğitim Politikaları başlığında daha fazla avantaja sahip iken merkezi sınavlar başta olmak üzere Eğitim-Öğretim Süreci ve Eğitim Politikaları ile ilgili birçok dezavantajlı durum gözlenmektedir. Bu ortamda eğitim fakültesi öğrencilerinin büyük çoğunluğunun öğretmen olmaları durumunda kendilerini mutsuz hissedebilecekleri ve bunun önlenmesi adına özellikle özlük haklarında iyileştirmeye gidilmesinin gerekli olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin daha çok fırsat ve imkân eşitliği, yenilikçilik, çocuğa görelik ilkelerini Türk eğitim sisteminde gerekli gördükleri tespit edilmiştir.