HARMANLANMIŞ ÖĞRETİME YÖNELİK HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEK UYARLAMASI: FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ


Creative Commons License

Yılmaz Ö., Bulut T.

Trakya Eğitim Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.337-355, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.24315/tred.1362960
  • Dergi Adı: Trakya Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.337-355
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, harmanlanmış öğrenme ortamlarını oluşturan ve yöneten öğretmenlerin hazırbulunuşluk düzeylerini incelemek için bir anket uyarlamaktır. Araştırmada, Archibald, Graham ve Larsen (2021) tarafından hazırlanan "Blended Teaching Readiness Survey" anketi kullanılarak Fen Bilgisi Öğretmenlerinin çevrimiçi ve harmanlanmış öğrenme yetkinliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Orijinal ankette hesaplanan Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı α= 0.85 olarak bulunmuştur. Anket uyarlanma sürecinde, öncelikle yabancı dil alanında uzman ve yurtdışında deneyime sahip üç uzmandan görüş alınmıştır. Anket daha sonra Türkçe'ye çevrilmiş ve hem orijinal hem de Türkçe versiyonları, yabancı dil uzmanlarının yanı sıra Türk dili uzmanlarının görüşüne sunulmuştur. Uzmanlardan gelen geri bildirimlere göre düzenlemeler yapılmış ve son halini verilmiştir. Anket bu haliyle, 260 Fen Bilgisi Öğretmenine uygulanmıştır. Anketin faktör analizi sonucunda, dört bileşenli bir yapı olduğu belirlenmiştir. Dört bileşen ve güvenirlik katsayıları şu şekildedir: (1) Çevrimiçi entegrasyon α= 0,95, (2) Öğretimin kişiselleştirilmesi α= 0,94, (3) Eğilimler α= 0,91, (4) Çevrimiçi etkileşim α= 0,93. Toplamda 43 madde içeren anketin genel güvenirlik katsayısı α= 0,98 olarak hesaplanmıştır. Orijinal anket beş faktörden oluşurken, uyarlanan anket dört faktörlü bir yapıya sahiptir. Uyarlanmış anket, Fen Bilimleri öğretmenlerinin harmanlanmış öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini ölçebilecek yüksek güvenirlik değerine sahip bir yapıya sahiptir. Güvenirlik ve geçerlik çalışmaları tamamlanan bu anket ile Fen Bilimleri öğretmenlerinin hazırbulunuşluk düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiş, sonuçlar ve öneriler sunulmuştur.

The purpose of this study was to adapt a survey to examine the readiness levels of teachers who create and manage blended learning environments. The research aimed to determine the online and blended learning competencies of science teachers using the "Blended Teaching Readiness Survey" prepared by Archibald, Graham, and Larsen (2021). The Cronbach ’s alpha reliability coefficient calculated in the original survey was found to be α= 0.85. During the survey adaptation process, opinions were first obtained from three experts in the field of foreign languages and experience abroad. The survey was then translated into Turkish, and both the original and Turkish versions were presented to Turkish experts and foreign language experts. Adjustments were made according to the feedback from experts, and the final version was published. In this form, the survey was administered to 260 science teachers. Because of the factor analysis of the survey, it was determined that it had a four-component structure. The four components and their reliability coefficients are as follows: (1) Online integration α= 0.95, (2) Personalization of instruction α= 0.94, (3) Trends α= 0.91, (4) Online interaction α= 0.93 . The overall reliability coefficient of the survey, which included 43 items , was calculated as α = 0.98. While the original survey consists of five factors, the adapted survey has a four-factor structure. The adapted survey has a structure with a high reliability value that can measure the readiness levels of science teachers for blended learning. With this survey, whose reliability and validity studies have been completed, the readiness levels of science teachers were examined in terms of various variables, and the results and suggestions were presented.