Doç. Dr. ERSİN TÜRE


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim

Metrikler

Yayın

52

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

9

Atıf (Scopus)

12

Atıf (Scholar)

218

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

28

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

205

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

14

Toplam Atıf Sayısı

229

Proje

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2017

2011 - 2017

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

2005 - 2010

2005 - 2010

Yüksek Lisans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Merkez Müdür Yardımcısı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Ölçme Ve Değerlendirme Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birim Akreditasyon Kurulu Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2005 - 2010

2005 - 2010

Öğretmen

MEB, Öğretmen

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Programları Alanında Nitel Araştırmalar

Eğitim Programları Kuramları

Lisans

Lisans

Eğitim Felsefesi

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Eğitim Felsefesi

Eğitime Giriş

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

Program Geliştirme Ekibi

Kurumsal Temsil, Anadolu Üniversiteler Birliği, Türkiye, Erzincan, 2023 - 2023

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (6)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Understanding The Use Of Cartoons In Education For Prospective Teachers

ERBAŞ Ç., TÜRE E.

The 16th International Symposium on Computer and Instructional Technologies, Eskişehir, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Interest, Perception, And Expectations of Computer Programming Students Towards The Department

Dikmen C. H., Türe E., Erbaş Ç.

The 16th International Symposium on Computer and Instructional Technologies, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.83, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Eğitim Programı ve Öğretim Alanında Fenomenoloji Yaklaşımı ve Post-truth Kavramı

TÜRE E., ERBAŞ Ç., SAPANCA H. F.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.215-216, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Sanat Alanı Öğretmenlerinin Mülteci Öğrenciler ile Deneyimleri: Transandantal Fenomenoloji Çalışması

TÜRE E., AYDIN M., TORAMAN TÜRE E.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.217-218, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ORTAK ZORUNLU DERSLERDEKİ AKADEMİK BAŞARILARINA İLİŞKİN KANONİK DEĞİŞKENLERİN LİSANS GENEL AKADEMİK BAŞARILARINI YORDAMA GÜCÜ .

GÜR R., TÜRE E., KÖROĞLU M.

9th INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIES AND EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 22 Şubat 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Evaluation of Phenomenological Studies with Teachers in Context of Husserl’s Phenomenological Approach

TÜRE E., AYÇİÇEK B.

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.469-470, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Öğretmenlere Yönelik Hazırlanan “Ölçme ve Değerlendirmede Eğitimi” Programının Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi

TÜRE E.

Uluslararası Bilim Kültür ve Eğitim Kongresi, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2019, ss.18, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Evaluation of the 2018 Elementary National Curricula in Turkey (Evaluation of the 2018 Elementary National Curriculum for Mathematics)

TÜRE E., UĞUR ARSLAN Z.

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Ankara, Türkiye, 09 Ekim 2019 - 12 Ekim 2013, ss.415-417, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Schwab’ın Eğitim Programı Yaklaşımı Bağlamında Eğitmen Kursları ve Köy Öğretmen Okulu Deneyimlerinin Tartışılması

TÜRE E.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, Türkiye, 18 Nisan 2018 - 22 Nisan 2020, ss.3634-3638, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Pedagojik Formasyon Eğitiminde Öğretmen Adayı Olmak Üzerine Görüngü Bilim Yaklaşımına Dayalı Bir Çalışma

TÜRE E., BAHAR H. H., AKTAŞ H. H.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Matematik Öğretim Programlarının Değerlendirildiği Araştırmalara Yönelik Bir İçerik Analizi

TÜRE E., UĞUR ARSLAN Z., KAPTI S. B.

III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

12. Eğitim Programları Alanında Kuram Uygulama Sorunsalına İlişkin Bir İçerek Çözümlemesi

TÜRE E.

III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Suriyeli Mülteci Çocukların Eğitimde Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Ankara da Bir Durum Çalışması

BIKMAZ F., KAPTI S. B., TÜRE E.

II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu., Gaziantep, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

14. Teaching Certification Education in Turkey A Program Model Proposal

KOÇER E., TÜRE E., ULUBEY Ö., HAMSİ M., DİNÇER A., uğur arslan z., et al.

3rd International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. A Phenomenological Study on Absent Middle School Students

TÜRE E., DEMİRAY P.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. Minding the Gap between School and Academy isimli özel oturumda Being a Student in Science High School

AKÇATEPE A. G., TÜRE E.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

17. Analysis of Life Studies Curricula from theProclamation of Turkish Republic to 2013

ULUBEY Ö., AKÇATEPE A. G., KOÇER E., TÜRE E., MIZIKACI F., GÖZÜTOK F. D., et al.

34th International Societyfor Teacher Education (ISfTE) Conference, 22 - 25 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. Investigation of vocational interest and vocational preference in terms of gender and socio economic status

DENİZ K. Z., TÜRE E., Aslı U., AKAR T.

5th International Conference on Education and New Learning Technologies (Edulearn13), Barselona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

21. Köy Enstitülerinin Mekânsal Davranışsal Ortamlarına İlişkin Anımsanan İmgeler Köy Enstitüsü Mezunlarıyla Görüşmeler

ARSLAN S., TÜRE E.

Kuruluşunun 70.Yılında Bir Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu, Kastamonu, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2010, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

22. İlköğretim Fen Ve Teknoloji Kitaplarında Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Kullanılma Sıklığı

TATAR N., BULDUR S., TÜRE E.

VIII Ulusal Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2009 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

23. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programlarının Değerlendirilmesi

ÇOBAN A., IŞIK Ö., TÜRE E.

VIII Ulusal Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. İçeriğin Düzenlenmesi

Türe E.

Eğitimde Program Geliştirme, Erdoğan Tezci, Editör, Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Ankara, ss.219-268, 2025

2023

2023

2. Eğitim Programı Kavramı ve Alanda Yapılmış Çalışmalar Üzerinden Kurulmuş Farklı Bir Sınıflandırma

Türe E.

Birey, Örgüt ve Toplum, Müjdat AVCI,Ergün KARA, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.171-184, 2023

2023

2023

3. Eğitim Örgütlerinde Kullanılan Bazı Program Geliştirme Yönelimleri ve Program Teorileri Bağlamında Tartışılması

Türe E.

Örgütsel Davranış Araştırmaları, Müjdat AVCI,Ergün KARA,Atilla KAYA, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.165-181, 2023

2020

2020

4. STEM Yaklaşımı ve Eğitim Programlarına Yansımaları

TÜRE E.

Eğitimde Güncel Yaklaşımlar, İshak Kozikoğlu, Editör, PEGEM, Ankara, ss.89-107, 2020

2019

2019

5. ÖĞRENME ORTAMI OLARAK OKUL ve SINIF

TÜRE E.

EĞİTİME GİRİŞ, Prof. Dr. Mücahit KAĞAN, Doç. Dr. Sinan YALÇIN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.271-282, 2019

2015

2015

10. Bir Çınarı Fatma VARIŞ 1927 2014

BIKMAZ F., TÜRE E., AKÇATEPE A. G., HAMSİ M.

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara, 2015

2013

2013

11. 1936 İlkokul Programı

TÜRE E.

Cumhuriyetin İlanından 2013 e Öğretim Programlarının Analizi, Fatma Bıkmaz, Dilek Gözütok, Editör, Yargı, Ankara, ss.80-100, 2013

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi



Jüri Üyelikleri

Aralık-2023

Aralık 2023

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

TİK Üyeliği - Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Mayıs-2023

Mayıs 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

YL Savunma - Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi