Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Yüksek Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorMerkez Müdür Yardımcısı
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Ölçme Ve Değerlendirme Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorErasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirim Akreditasyon Kurulu Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorErasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2010
2005 - 2010Öğretmen
MEB, Öğretmen
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Program Geliştirme Ekibi
Kurumsal Temsil, Anadolu Üniversiteler Birliği, Türkiye, Erzincan, 2023 - 2023
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (6)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Exploring meaning-making in instructional technology: A phenomenological study of english language teaching students
Erbaş Ç., Türe E., Sapanca H. F.
Education and Information Technologies
, cilt.30, sa.12, ss.17289-17322, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Development of the Inventory of Orientations in Curriculum Theories (IOCT) for Pre-Service Teachers
Türe E.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.5, ss.41-58, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Pedagojik Formasyon Eğitiminde Öğrenim Gören Öğrencilerin Okuma Kültürünü Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Türe E., Çıldır B.
Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Online)
, sa.1, ss.854-867, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Öğretmen Adaylarının Eğitim Programı Kuramları Yönelimlerini Ayrıştıran Değişkenler / Variables that Differentiating Pre-service Teachers' Curriculum Theories Orientations
Türe E.
E-International Journal of Educational Research , cilt.14, sa.5, ss.526-550, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Okul Yöneticilerinin Eğitim Programlarına İlişkin Anlamlandırmaları: Bir Transandantal Fenomenoloji Çalışması
Türe E.
Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Online)
, sa.12, ss.1006-1015, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Development Study of The Inventory of Orientations in Curriculum Theories (IOCT) (From Qualitative Cluster Analysis to Quantitative Confirmatory Factor Analysis)
Türe E., Bıkmaz F.
Educational Policy Analysis and Strategic Research (EPASR) , cilt.18, sa.2, ss.107-132, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. The Predictive Power of Canonic Variables Regarding Students' Academic Achievements in Common Compulsory Courses on Undergraduate General Academic Achievements
Gür R., Türe E., Köroğlu M.
E International Journal of Educational Research
, cilt.14, sa.2, ss.350-364, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. BEING A STUDENT in THE PEDAGOGICAL FORMATION CERTIFICATE PROGRAM:HERMENEUTICS PHENOMENOLOGICAL STUDY
Türe E.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.8, sa.23, ss.2138-2171, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. VARIABLES PREDICTING ACADEMIC PSYCHOLOGICAL CAPITAL OF PSYCHOLOGICAL COUNSELING
Özen N., Türe E.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.8, sa.24, ss.2341-2364, 2023 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Türk Okullarında Afgan Öğrenci Olmak: Fenomenolojik Bir Çalışma
Türe E., Kağan M., Atalay M., Alkan G.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.173-186, 2020 (TRDizin)
2016
201611. What Does It Mean To Be a Student in Different Types of High Schools in Turkey through the Eyes of Students?
Sever M., Soğuksu F., TÜRE E., Koçmar Y., Olgun M., Ucuncu N., et al.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.1, ss.231-259, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201512. Determining Socio economic Status Variables through Cluster Analysis
DENİZ K. Z., TÜRE E., ASLI u., AKAR T.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.1, ss.108-117, 2015 (Scopus, TRDizin)
2014
201413. Investigation of Vocational Interest and Preference inTerms of Gender and Socio economic Status
Deniz K. Z., Türe E., Aslı U., Akar T.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.57, ss.91-112, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2014
201414. An Analysis of High School Students' Classroom Engagement in Relation to Various Variables
Sever M., ULUBEY Ö., Toraman Ç., TÜRE E.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.176, ss.183-198, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201315. Investigating Certain Statistical Analyses Used in Multiple Prediction Studies by SWOT Analysis
Deniz K. Z., Çam Z., Aslı U., Apaydın Şen H., Türe E.
Ankara University, Journal of Faculty of Educational Science , cilt.46, sa.2, ss.277-295, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201316. The Philosophy of Turkish National and Higher Education
TOPRAKÇI E., BULDUR S., BOZPOLAT E., OFLAZ G., DAĞDEVİREN İ., TÜRE E.
Policy Futures in Education
, cilt.11, sa.1, ss.89-99, 2013 (Scopus)
2011
201117. Study of education environments in terms of physical spatial variables in regional primary boarding schools
TÜRE E., ARSLAN S.
Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences , cilt.44, sa.2, ss.165-197, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201018. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bilim Anlayışları Temelinde Eğitimin Bilimliliği
Erdal T., OFLAZ G., DAĞDEVİREN İ., TÜRE E.
Bilim ve Ütopya , sa.190, ss.45-56, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Understanding The Use Of Cartoons In Education For Prospective Teachers
ERBAŞ Ç., TÜRE E.
The 16th International Symposium on Computer and Instructional Technologies, Eskişehir, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Interest, Perception, And Expectations of Computer Programming Students Towards The Department
Dikmen C. H., Türe E., Erbaş Ç.
The 16th International Symposium on Computer and Instructional Technologies, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.83, (Özet Bildiri)
2023
20233. Eğitim Programı ve Öğretim Alanında Fenomenoloji Yaklaşımı ve Post-truth Kavramı
TÜRE E., ERBAŞ Ç., SAPANCA H. F.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.215-216, (Özet Bildiri)
2023
20234. Sanat Alanı Öğretmenlerinin Mülteci Öğrenciler ile Deneyimleri: Transandantal Fenomenoloji Çalışması
TÜRE E., AYDIN M., TORAMAN TÜRE E.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.217-218, (Özet Bildiri)
2021
20215. LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ORTAK ZORUNLU DERSLERDEKİ AKADEMİK BAŞARILARINA İLİŞKİN KANONİK DEĞİŞKENLERİN LİSANS GENEL AKADEMİK BAŞARILARINI YORDAMA GÜCÜ .
GÜR R., TÜRE E., KÖROĞLU M.
9th INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIES AND EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 22 Şubat 2021, (Özet Bildiri)
2019
20196. Evaluation of Phenomenological Studies with Teachers in Context of Husserl’s Phenomenological Approach
TÜRE E., AYÇİÇEK B.
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.469-470, (Özet Bildiri)
2019
20197. Öğretmenlere Yönelik Hazırlanan “Ölçme ve Değerlendirmede Eğitimi” Programının Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
TÜRE E.
Uluslararası Bilim Kültür ve Eğitim Kongresi, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2019, ss.18, (Özet Bildiri)
2019
20198. Evaluation of the 2018 Elementary National Curricula in Turkey (Evaluation of the 2018 Elementary National Curriculum for Mathematics)
TÜRE E., UĞUR ARSLAN Z.
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Ankara, Türkiye, 09 Ekim 2019 - 12 Ekim 2013, ss.415-417, (Özet Bildiri)
2018
20189. Schwab’ın Eğitim Programı Yaklaşımı Bağlamında Eğitmen Kursları ve Köy Öğretmen Okulu Deneyimlerinin Tartışılması
TÜRE E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, Türkiye, 18 Nisan 2018 - 22 Nisan 2020, ss.3634-3638, (Özet Bildiri)
2018
201810. Pedagojik Formasyon Eğitiminde Öğretmen Adayı Olmak Üzerine Görüngü Bilim Yaklaşımına Dayalı Bir Çalışma
TÜRE E., BAHAR H. H., AKTAŞ H. H.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
201611. Matematik Öğretim Programlarının Değerlendirildiği Araştırmalara Yönelik Bir İçerik Analizi
TÜRE E., UĞUR ARSLAN Z., KAPTI S. B.
III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. Eğitim Programları Alanında Kuram Uygulama Sorunsalına İlişkin Bir İçerek Çözümlemesi
TÜRE E.
III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Suriyeli Mülteci Çocukların Eğitimde Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Ankara da Bir Durum Çalışması
BIKMAZ F., KAPTI S. B., TÜRE E.
II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu., Gaziantep, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201514. Teaching Certification Education in Turkey A Program Model Proposal
KOÇER E., TÜRE E., ULUBEY Ö., HAMSİ M., DİNÇER A., uğur arslan z., et al.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201515. A Phenomenological Study on Absent Middle School Students
TÜRE E., DEMİRAY P.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. Minding the Gap between School and Academy isimli özel oturumda Being a Student in Science High School
AKÇATEPE A. G., TÜRE E.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201417. Analysis of Life Studies Curricula from theProclamation of Turkish Republic to 2013
ULUBEY Ö., AKÇATEPE A. G., KOÇER E., TÜRE E., MIZIKACI F., GÖZÜTOK F. D., et al.
34th International Societyfor Teacher Education (ISfTE) Conference, 22 - 25 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2015
201518. İlkokul 4 Sınıf Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Dersliklerine İlişkin Memnuniyet Ölçeğinin Geliştirilmesi Çalışması
TÜRE E., DEMİRAY P.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2013
201319. Investigation of vocational interest and vocational preference in terms of gender and socio economic status
DENİZ K. Z., TÜRE E., Aslı U., AKAR T.
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (Edulearn13), Barselona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2012
201220. Sosyo ekonomik düzey çıkmazı ve belirlenmesi için bazı değişkenlerle denemelik bir uygulama
TÜRE E., DENİZ K. Z., Aslı U., AKAR T.
Kamusal Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2010
201021. Köy Enstitülerinin Mekânsal Davranışsal Ortamlarına İlişkin Anımsanan İmgeler Köy Enstitüsü Mezunlarıyla Görüşmeler
ARSLAN S., TÜRE E.
Kuruluşunun 70.Yılında Bir Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu, Kastamonu, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200922. İlköğretim Fen Ve Teknoloji Kitaplarında Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Kullanılma Sıklığı
TATAR N., BULDUR S., TÜRE E.
VIII Ulusal Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2009 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200823. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programlarının Değerlendirilmesi
ÇOBAN A., IŞIK Ö., TÜRE E.
VIII Ulusal Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. İçeriğin Düzenlenmesi
Türe E.
Eğitimde Program Geliştirme, Erdoğan Tezci, Editör, Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Ankara, ss.219-268, 2025
2023
20232. Eğitim Programı Kavramı ve Alanda Yapılmış Çalışmalar Üzerinden Kurulmuş Farklı Bir Sınıflandırma
Türe E.
Birey, Örgüt ve Toplum, Müjdat AVCI,Ergün KARA, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.171-184, 2023
2023
20233. Eğitim Örgütlerinde Kullanılan Bazı Program Geliştirme Yönelimleri ve Program Teorileri Bağlamında Tartışılması
Türe E.
Örgütsel Davranış Araştırmaları, Müjdat AVCI,Ergün KARA,Atilla KAYA, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.165-181, 2023
2020
20204. STEM Yaklaşımı ve Eğitim Programlarına Yansımaları
TÜRE E.
Eğitimde Güncel Yaklaşımlar, İshak Kozikoğlu, Editör, PEGEM, Ankara, ss.89-107, 2020
2019
20195. ÖĞRENME ORTAMI OLARAK OKUL ve SINIF
TÜRE E.
EĞİTİME GİRİŞ, Prof. Dr. Mücahit KAĞAN, Doç. Dr. Sinan YALÇIN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.271-282, 2019
2017
20176. 2007-2013 ADULT EDUCATION (GRUNDTVIG) PROGRAMME IN-SERVICE TRAINING ACTIVITIES EVALUATION AND IMPACT ANALYSIS REPORT
SEVER M., ESEN Y., TÜRE E.
ULUSAL AJANS, Ankara, 2017
2017
20177. 2007-2013 Yetişkin Eğitimi (Grundtvig) Programı Hizmetiçi Eğitim Faaliyetinin Değerlendirilmesi ve Etki Analizi Raporu
SEVER M., ESEN Y., TÜRE E.
Türkiye Ulusal Ajansı, 2017
2017
20178. 2007-2013 SCHOOL EDUCATION (COMENIUS) PROGRAMME IN-SERVICE TRAINING ACTIVITIES EVALUATION AND IMPACT ANALYSIS REPORT
SEVER M., ESEN Y., TÜRE E.
ULUSAL AJANS, Ankara, 2017
2017
20179. 2007-2013 Okul Eğitimi (Comenius) Programı Hizmetiçi Eğitim Faaliyetinin Değerlendirilmesi ve Etki Analizi Raporu
SEVER M., ESEN Y., TÜRE E.
Türkiye Ulusal Ajansı, 2017
2015
201510. Bir Çınarı Fatma VARIŞ 1927 2014
BIKMAZ F., TÜRE E., AKÇATEPE A. G., HAMSİ M.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara, 2015
2013
201311. 1936 İlkokul Programı
TÜRE E.
Cumhuriyetin İlanından 2013 e Öğretim Programlarının Analizi, Fatma Bıkmaz, Dilek Gözütok, Editör, Yargı, Ankara, ss.80-100, 2013
Desteklenen Projeler
2017 - 2019
2017 - 2019İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Türe E., Koçer E., Keleşoğlu S., Yetkiner A., Taş İ. D., Gözütok F. D., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Türkiye de Farklı Lise Türlerinde Öğrenci Olmak Öğrencilerin Gözünden Ne Anlama Gelmektedir
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Türe E., Olğun M., Akçatepe A. G., Ulubey Ö., Üçüncü Altuğ N., Öztürk Fidan İ., et al.
2016 - 2016
2016 - 2016Okul Eğitimi Comenius ve Yetişkin Eğitimi Gruntvig Programı Hizmet İçi Eğitim Faaliyetinin Değerlendirilmesi ve Etki Analizi
Türkiye Ulusal Ajansı
Türe E.
2009 - 2010
2009 - 2010Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Eğitim Ortamlarının Fiziksel Mekansal Koşulları Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
Türe E., Arslan S.(Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Jüri Üyelikleri
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
TİK Üyeliği - Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023