Eğitim Bilgileri
2019 - 2024
2019 - 2024Doktora
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye
2015 - 2018
2015 - 2018Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2009 - 2014
2009 - 2014Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
SELF-DIRECTED ENGLISH LANGUAGE LEARNERS’ LEARNING PRACTICES BEYOND THE CLASSROOM IN A TURKISH HIGHER EDUCATION CONTEXT: A SOCIOLOGICAL PERSPECTIVE
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2018
2018Yüksek Lisans
Teachers’ readiness for promoting learner autonomy with technology
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır
Mesleki Eğitim
TÜBİTAK BİDEB
2022
2022Publishing in Academic Journals
Mesleki Eğitim
Taylor & Francis Group
2022
2022Motivation and Autonomy Support in Language Classrooms
Yabancı Dil
Dicle University & U.S. Embassy
2022
2022Teaching World Englishes in Global Language Classrooms
Diğer
Dince University & U.S. Ambassy
2022
2022Teacher autonomy in the EFL classroom - How to teach ourselves to fish for a lifetime
Diğer
IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group
2021
2021Applied Linguistics, Technology and Advances in Language Pedagogy by Carol Chapelle
Diğer
Pontifical Catholic University of São Paulo
2021
2021To be or not to be Sherlocked: Literary gateways to English language teaching and learning
Yabancı Dil
U.S. Embassy & Dicle University
2021
2021"The Art of Mastering a Dissertation" Conference
Diğer
Eötvös Lorand Bilim Üniversitesi
2021
2021RILAE 7th LAB Session: Agency and Learner Autonomy
Diğer
Kanda University of International Studies
2021
2021Why, How, and What of Language Advising 2021.
Yabancı Dil
IATEFL
2020
2020Eğitim Bilimleri Alanındaki Lisansüstü Öğrencilere İngilizce Bilimsel Makale Yazım ve Yayımlama Kursu
Diğer
TUBİTAK
2016
2016Special Education in Finland and in Europe
Eğitim Yönetimi ve Planlama
EduKarjala
2016
2016eTwinning Eğitim Çalıştayı
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Milli Eğitim Bakanlığı
2015
2015Bölgesel Proje Hazırlama Çalıştayı
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Milli Eğitim Bakanlığı
2015
2015Çözüm Odaklı İletişim
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Öğretmen Akademisi Vakfı
2014
20145. eTwinning Ulusal Konferansı
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Milli Eğitim Bakanlığı
2013
2013İSTEK Schools International ELT Conference
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Istek Schools
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2014 - 2016
2014 - 2016İngilizce Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, İngilizce Öğretmeni
2014 - 2016
2014 - 2016İngilizce Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, İngilizce Öğretmeni
Makaleler
Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (3)
2025
20251. Using Machine Translation as a Self-directed Language Learning Tool for Low-Proficiency LCTL Learners in a Tandem Partnership
Türkel T., Brogaard C.
CALICO JOURNAL , cilt.42, sa.1, ss.1-20, 2025 (ESCI, Scopus)
2020
20202. Efl teachers’ autonomy supportive practices for out-of-class language learning
IŞIK T., BALÇIKANLI C.
IAFOR Journal of Education
, cilt.8, sa.4, ss.63-78, 2020 (Scopus)
2019
20193. Autonomy In Second Language Learning: Managing The Resources
Dincer A., Işık T.
TESOL JOURNAL
, cilt.10, 2019 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Teacher Learning Based on Experience as Student-teachers: Apprenticeship of Observation from CA Perspective
Uyar G., Türkel T.
10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.55-56, (Özet Bildiri)
2025
20252. Fostering Self-directed Language Learning: An Empowerment Journey in and beyond the Classroom
Türkel T., Uyar G.
10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2023
20233. The Role of Social Class in Self-directed English Language Learning Practices
Türkel T., Özkan Y.
2nd International Language-for-all Conference , Adana, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2023, ss.60, (Özet Bildiri)
2022
20224. Using Online Machine Translation as a Translingual Tool in Tandem Language Learning
Türkel T., Brogaard C.
Çukurova University SoFL Language for All Conference, Adana, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2022, ss.46, (Özet Bildiri)
2022
20225. Understanding Self-directed Language Learning as Empowerment in the Digitalized World
Işik T.
TESOL 2022 Doctoral Research Forum, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 22 Mart 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
20216. A closer look at good language learners: Learner autonomy and motivation beyond the classroom
Işık T., Dincer A.
IATEFL: Learner Autonomy Special Interest Group (LASIG)-Self-directed Learning and Advising in Language Education, Ankara, Türkiye, 24 Nisan 2021, ss.24, (Özet Bildiri)
2019
20197. The Impact of L1 Use during Collaborative Dyadic Interaction: A Case Study of Turkish EFL learners
IŞIK T.
The 19th INGED International ELT Conference, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, ss.66-67, (Özet Bildiri)
2018
20188. Teachers’ Practices Regarding Learner Autonomy in a Turkish Context
IŞIK T.
Autonomy in Language Learning and Teaching Conference, Könin, Polonya, 7 - 09 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
20179. Plickers: Change The Way of You Assess
TÜRKEL T.
The 18th International INGED ELT Conference, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2013
201310. An investigation of problems related to speaking skills of the students in ELT classrooms at universities in Ankara.
TÜRKEL T.
Fourth International ELT Students Conference, Adana, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Understanding Inner Motivational Resources of Language Learners' Out-of-Class Technology Use for Language Learning
Dincer A., Işık T.
Autonomy Support Beyond the Language Learning Classroom: A Self-Determination Theory Perspective, Jo Mynard,Scott J. Shelton-Strong, Editör, Multilingual Matters & Channel View Publications , London, ss.47-68, 2022
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Ortaokullarda Görev Alan İngilizce Öğretmenlerinin Yabancı Dil Ağırlıklı 5.Sınıf İngilizce Dersi Uygulaması Esnasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DİNCER A. (Yürütücü), GÖNÜLAL T., KOÇ H. K., IŞIK T., MERZİFONLUOĞLU A.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020IATEFL (International Association of Teachers of English as a Foreign Language)
Üye
Burslar
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam Ediyor