Dr. Öğr. Üyesi TUBA TÜRKEL BROGAARD


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Metrikler

Yayın

14

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Proje

2

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2019 - 2024

2019 - 2024

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

2015 - 2018

2015 - 2018

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

2009 - 2014

2009 - 2014

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2024

2024

Doktora

SELF-DIRECTED ENGLISH LANGUAGE LEARNERS’ LEARNING PRACTICES BEYOND THE CLASSROOM IN A TURKISH HIGHER EDUCATION CONTEXT: A SOCIOLOGICAL PERSPECTIVE

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2018

2018

Yüksek Lisans

Teachers’ readiness for promoting learner autonomy with technology

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2022

2022

Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır

Mesleki Eğitim

TÜBİTAK BİDEB

2022

2022

Publishing in Academic Journals

Mesleki Eğitim

Taylor & Francis Group

2022

2022

Motivation and Autonomy Support in Language Classrooms

Yabancı Dil

Dicle University & U.S. Embassy

2022

2022

Teaching World Englishes in Global Language Classrooms

Diğer

Dince University & U.S. Ambassy

2022

2022

Teacher autonomy in the EFL classroom - How to teach ourselves to fish for a lifetime

Diğer

IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group

2021

2021

Applied Linguistics, Technology and Advances in Language Pedagogy by Carol Chapelle

Diğer

Pontifical Catholic University of São Paulo

2021

2021

To be or not to be Sherlocked: Literary gateways to English language teaching and learning

Yabancı Dil

U.S. Embassy & Dicle University

2021

2021

"The Art of Mastering a Dissertation" Conference

Diğer

Eötvös Lorand Bilim Üniversitesi

2021

2021

RILAE 7th LAB Session: Agency and Learner Autonomy

Diğer

Kanda University of International Studies

2021

2021

Why, How, and What of Language Advising 2021.

Yabancı Dil

IATEFL

2020

2020

Eğitim Bilimleri Alanındaki Lisansüstü Öğrencilere İngilizce Bilimsel Makale Yazım ve Yayımlama Kursu

Diğer

TUBİTAK

2016

2016

Special Education in Finland and in Europe

Eğitim Yönetimi ve Planlama

EduKarjala

2016

2016

eTwinning Eğitim Çalıştayı

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Milli Eğitim Bakanlığı

2015

2015

Bölgesel Proje Hazırlama Çalıştayı

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Milli Eğitim Bakanlığı

2015

2015

Çözüm Odaklı İletişim

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Öğretmen Akademisi Vakfı

2014

2014

5. eTwinning Ulusal Konferansı

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Milli Eğitim Bakanlığı

2013

2013

İSTEK Schools International ELT Conference

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Istek Schools

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2014 - 2016

2014 - 2016

İngilizce Öğretmeni

Milli Eğitim Müdürlüğü, Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, İngilizce Öğretmeni

2014 - 2016

2014 - 2016

İngilizce Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, İngilizce Öğretmeni

Makaleler

Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Teacher Learning Based on Experience as Student-teachers: Apprenticeship of Observation from CA Perspective

Uyar G., Türkel T.

10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.55-56, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Fostering Self-directed Language Learning: An Empowerment Journey in and beyond the Classroom

Türkel T., Uyar G.

10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.141-142, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. The Role of Social Class in Self-directed English Language Learning Practices

Türkel T., Özkan Y.

2nd International Language-for-all Conference , Adana, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2023, ss.60, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Using Online Machine Translation as a Translingual Tool in Tandem Language Learning

Türkel T., Brogaard C.

Çukurova University SoFL Language for All Conference, Adana, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2022, ss.46, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Understanding Self-directed Language Learning as Empowerment in the Digitalized World

Işik T.

TESOL 2022 Doctoral Research Forum, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 22 Mart 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

6. A closer look at good language learners: Learner autonomy and motivation beyond the classroom

Işık T., Dincer A.

IATEFL: Learner Autonomy Special Interest Group (LASIG)-Self-directed Learning and Advising in Language Education, Ankara, Türkiye, 24 Nisan 2021, ss.24, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

7. The Impact of L1 Use during Collaborative Dyadic Interaction: A Case Study of Turkish EFL learners

IŞIK T.

The 19th INGED International ELT Conference, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, ss.66-67, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Teachers’ Practices Regarding Learner Autonomy in a Turkish Context

IŞIK T.

Autonomy in Language Learning and Teaching Conference, Könin, Polonya, 7 - 09 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Plickers: Change The Way of You Assess

TÜRKEL T.

The 18th International INGED ELT Conference, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

10. An investigation of problems related to speaking skills of the students in ELT classrooms at universities in Ankara.

TÜRKEL T.

Fourth International ELT Students Conference, Adana, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Understanding Inner Motivational Resources of Language Learners' Out-of-Class Technology Use for Language Learning

Dincer A., Işık T.

Autonomy Support Beyond the Language Learning Classroom: A Self-Determination Theory Perspective, Jo Mynard,Scott J. Shelton-Strong, Editör, Multilingual Matters & Channel View Publications , London, ss.47-68, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2017 - 2020

2017 - 2020

IATEFL (International Association of Teachers of English as a Foreign Language)

Üye



Burslar

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

2211-A Genel Yurtiçi Doktora Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1