Eğitim Bilgileri
2017 - 2021
2017 - 2021Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye
2015 - 2017
2015 - 2017Yüksek Lisans
Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye
2011 - 2015
2011 - 2015Lisans
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
ERGENLERDE SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞRENMENİN İNCELENMESİ
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.
2017
2017Yüksek Lisans
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞER YÖNELİMLERİ İLE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2022 - 2024
2022 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2022
2016 - 2022Araştırma Görevlisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2016
2006 - 2016Öğretmen, Yönetici
Milli Eğitim Müdürlüğü, erzincan il milli eğitim müdürlüğü, erzincan il milli eğitim müdürlüğü, Öğretmen, Yönetici
2006 - 2016
2006 - 2016ÖĞRETMEN / YÖNETİCİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN / YÖNETİCİ
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2
Okullarda RPD Uygulamaları 2
Topluma Hizmet uygulamaları
Kişilik Kuramları
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma
Okullarda Rehberlik
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1
Okullarda RPD Uygulamaları 1
Sosyal Psikoloji
Kariyer Planlama
Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SİBER ZORBALIK MAĞDURİYETİNİN PROFİLLERİ
Ağırkan M. (Danışman)
H.RÜMEYSA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ergenlerde Dijital Bağımlılığı Açıklamaya Yönelik Bir Model: Benlik Algısının, Sosyal-Duygusal Öğrenmenin, Ebeveyn ve Arkadaş İlişkilerinin Rolü
Ağırkan M. (Danışman)
S.EREZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinde Akran Zorbalığının Psikososyal Yordayıcıları: Bir Model Testi
Ağırkan M. (Danışman)
Z.YÖNTEM(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
Scopus (12)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Profiles of Social and Emotional Learning Skills in Adolescents: A Latent Profile Analysis
Ağırkan M., Haspolat N. K.
CAMBRIDGE JOURNAL OF EDUCATION , cilt.55, ss.1-15, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. What are the Psychosocial Predictors of Peer Bullying among Middle School Students?"
Yöntem Z., Ağırkan M.
SCHOOL MENTAL HEALTH , cilt.16, ss.1-15, 2025 (SSCI)
2025
20253. Unpacking Profiles of School Burnout in High-Achieving Students in Türkiye: A MSEM Analysis
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., Özdoğan A. Ç.
Journal of Youth and Adolescence
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20244. When Parents Press for Achievement: The Relationship between Academic Stress, Insomnia, Adolescent-Parent Relationships, and Life Satisfaction
Haspolat N. K., Ağırkan M.
JOURNAL OF CHILD AND FAMILY STUDIES
, cilt.33, ss.1-14, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20245. Exploring Different Technology Addiction Types in Young Adults: A Latent Profile Analysis
Ağırkan M., Haspolat N. K., Çelik O.
CURRENT PSYCHOLOGY , cilt.44, ss.1-20, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. The efficacy of interventions designed for parents of children with developmental disabilities in Türkiye: A systematic review and meta-analysis
Erbiçer E. S., Koç M., Haskan Avcı Ö., Ağırkan M., Şen S., Akın E., et al.
CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW
, cilt.163, sa.1, ss.1-20, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20247. A Model for Explaining Digital Addiction in Adolescents: The Role of Self-Perception, Social-Emotional Learning, Adolescent-Parent Relationship and Peer Relationships
Erez S., Ağırkan M.
bağımlılık dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.180-190, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Psychological Symptoms Among Adolescents: Latent Class Analysis of Parental Attitudes, Psychological Needs, Self-Regulation and Alexithymia
Haspolat N. K., Ağırkan M., Eşkisu M.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.61, sa.3, ss.920-941, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20239. The Reflections of COVID-19 Pandemic to Counselling: Bibliometric Analysis of Online Psychological Counselling Research
Ağırkan M.
BRITISH JOURNAL OF GUIDANCE & COUNSELLING
, cilt.5, ss.1-15, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202310. The Mediating Effect of Social Emotional Learning Between Relationship on Basic Psychological Needs and Technology Addiction
Ağırkan M.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH , cilt.9, ss.1-16, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Global Trends in Research on School Bullying and Its Correlation with COVID-19 Pandemic
Ağırkan M.
Journal of Family Counseling and Education
, cilt.8, sa.2, ss.33-49, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202312. The Effects of Student and School Characteristics on SEL Skills of Adolescents: A Hierarchical Linear Modelling
Ağırkan M., Keklik İ., Ergene T.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS , cilt.61, ss.1-23, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202313. How Effective are Group-Based Psychoeducation Programs for Parents of Children with ASD in Turkey? A Systematic Review and Meta-Analysis
Ağırkan M., Koç M., Haskan Avcı Ö.
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES , cilt.139, ss.1-14, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
202214. Do the Highly Sensitive People Tend to have Psychological Problems Because of Low Emotion Regulation and Dysfunctional Attitudes?
Eşkisu M., Ağırkan M., Çelik O., Yalçın R. Ü., Haspolat N. K.
Journal of Rational - Emotive and Cognitive - Behavior Therapy
, cilt.40, sa.4, ss.683-706, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202215. KARİYER DANIŞMANLIĞINDA YOL GÖSTERİCİ UNSURLAR: ETİK İLKE VE STANDARTLAR
HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M.
Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.542-555, 2022 (TRDizin)
2022
202216. Eğitimde akademik başarıyı ve sağlığı desteklemek: Bütüncül Okul, Bütüncül Toplum, Bütüncül Çocuk Modeli
AĞIRKAN M.
Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.1, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. What does the social and emotional learning interventions (SEL) tell us? A meta-analysis
Ağırkan M., Ergene T.
Revista De Psicodidactica , cilt.2022, sa.1, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202118. What do we know about social and emotional learning? A review and bibliometric analysis of international and national studies
AĞIRKAN M., ERGENE T.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, 2021 (TRDizin)
2020
202019. Psikolojik Danışman Adaylarının Kariyer Kararı Yetkinlik ve Mesleki Sonuç Beklentilerinin Geliştirilmesi
EŞKİSU M., HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, sa.31, ss.4186-4209, 2020 (TRDizin)
2020
202020. Psychological Counselor Candidates’ Attitudes towards Gender Roles: The Predictive Role of Multicultural Personality Trait
EŞKİSU M., AĞIRKAN M., ÇELİK O.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.10, sa.56, ss.131-158, 2020 (TRDizin)
2018
201821. Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Yardım Aramaya İlişkin Kendini Damgalama Tutumları ile Bilişsel-Davranışsal Kaçınma Düzeyleri Arasındaki İlişki (STEMES)
EŞKİSU M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, ss.63-71, 2018 (TRDizin)
2017
201722. Üniversite Öğrencilerinin Değer Yönelimleri ile PsikolojikDayanıklılık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Ağırkan M., Kağan M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.225-245, 2017 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Ergenlerde Sosyal ve Duygusal Öğrenme Becerileri ve Öğrenme Ortamı Faktörlerinin Profilleri: Bir Gizil Profil Analizi
Ağırkan M.
24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Ortaokul Öğrencilerinde Akran Zorbalığının Psikososyal Yordyıcıları: Bir Model Testi
YÖNTEM Z., AĞIRKAN M.
EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Ergenlerde Dijital Bağımlılığı Açıklamaya Yönelik Bir Model: Benlik Algısının, Sosyal-Duygusal Öğrenmenin, Ebeveyn ve Arkadaş İlişkilerinin Rolü
EREZ S., AĞIRKAN M.
17. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 19 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Türkiye’de Pozitif Genç Gelişimine İlişkin Yapılan Araştırmalar: Bir İçerik Analizi Çalışması
YALÇIN R. Ü., ÖZDOĞAN A. Ç., HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M., ÇELİK O.
23.Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 Haziran 2022, ss.567-568, (Özet Bildiri)
2018
20185. Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Dayanıklılığın Ebeveynleşme Yaşantısı ve Psikolojik İyi Oluş Düzeyi Arasındaki Aracılık Rolü
AĞIRKAN M., GELBAL S.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 2018., 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Duyusal-işleme Hassasiyeti ile Depresif Belirtiler Arasındaki İlişki: İşlevsel Olmayan Tutumların ve Duygu Düzenlemenin Aracı Rolü
Eşkisu M., Haspolat N. K., Ağırkan M.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 2018., Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Üniversite Öğrencilerinin Çalışma Hayatına Geçiş Sürecinde Kariyer Uyum Yeteneklerini Arttırmaya Yönelik Grupla Psikolojik Danışmanın Etkililiği
AĞIRKAN M., ERGENE T.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 2018., 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Yardım Aramaya İlişkin Kendini Damgalama Tutumları ile Bilişsel-Davranışsal Kaçınma Düzeyleri Arasındaki İlişki
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
STEMES 2018 Uluslararası Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Duyusal İşleme Hassasiyeti ve Psikolojik Belirtiler Arasındaki İlişki: İşlevsel Olmayan Tutumların Aracı Rolü var mı?
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
STEMES 2018 Uluslararası Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Sosyal Bilişsel Kariyer Kuramı Temelli Psikoeğitim Programının Psikolojik Danışman Adaylarının Mesleki Yetkinlik ve Mesleki Sonuç Beklentisi Düzeylerine Etkisi
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
ICES-UEBK 2018 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Psikolojik Danışman Adaylarında Çok Kültürlü Kişilik Özellikleri ile Toplumsal Cinsiyet Rolleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
ICES-UEBK 2018 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIĞIN YORDAYICISI OLARAK DEĞER YÖNELİMLERİ
AĞIRKAN M., KAĞAN M.
II.INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 18 - 21 Ekim 2017, ss.303, (Özet Bildiri)
2017
201713. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL FOBİNİN YORDAYICISI OLARAK MÜKEMMELİYETÇİLİK
HASPOLAT N. K., KAĞAN M., AĞIRKAN M.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 18 - 21 Ekim 2017, ss.304, (Özet Bildiri)
2017
201714. ERZİNCAN İLİ ÜZÜMLÜ İLÇESİNDE YAŞAYAN AHISKALI TÜRKLER ÜZERİNDE İLETİŞİM BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ
ORHANOĞLU h., AĞIRKAN M., GÜLAÇTI F.
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİULUSLARARASI AHISKA TÜRKLERİ SEMPOZYUMU, Erzincan, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.357-362, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. Üniversite Öğrencilerinde Mükemmelliyetçiliğin Yordayıcısı Olarak Değerler
KAĞAN M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., ATEŞ B.
III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, ÜSKÜP, 6 - 09 Temmuz 2017, ss.130-131, (Özet Bildiri)
2016
201616. Super ın Mesleki Gelişim Yaşam Boyu Yaşam Alanı Kuramına Dayalı Örnek Bir Mesleki Grup Rehberliği Çalışması
KAĞAN M., GÜLAÇTI F., AĞIRKAN M.
II. Uluslar Arası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Dijitalleşme ve Aile İçi İletişim
Ağırkan M.
Ailede İletişim, Betil Gökçen Doğan Laçin, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.225-251, 2022
2019
20192. Başlık, Özet, Kaynakça ve Raporun Düzenlenmesi
AĞIRKAN M.
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, ÖZER Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.385-403, 2019
2019
20193. ‘Peki, Ne Oldu?’ Sorusunu Cevaplamak: Tartışma Bölümü
Ağırkan M.
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, ÖZER Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.377-385, 2019
2019
20194. Özet
AĞIRKAN M.
Ölçeklerin ve Diğer Ölçme Araçlarının Uyarlanması: Problemler ve Çözümler, ÖZER Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.62-75, 2019
2019
20195. Bir Deneysel Makale Örneği
AĞIRKAN M.
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, ÖZER Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.403-417, 2019
2019
20196. ‘Ne Buldum?’ Sorusunu Cevaplamak: Bulgular Bölümü
AĞIRKAN M.
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, ÖZER Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.367-377, 2019
2017
20177. ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ
USLU T., AĞIRKAN M.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, DOÇ.DR. MÜCAHİT KAĞAN, YRD.DOÇ.DR. SİNAN YALÇIN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.251-266, 2017
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023K12 Beceri Geliştirme Programı
AB Destekli Diğer Projeler
(Proje Özeti)
Ağırkan M.
2019 - 2022
2019 - 2022Sivil İzleme Kurullarının Etkinliğinin Avrupa Standartları Doğrultusunda Artırılması
AB Destekli Diğer Projeler
Ağırkan M.
2020 - 2021
2020 - 2021Erzincan Bilim Şenliği II
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Altun Yalçın S.(Yürütücü), Sunar S., AĞIRKAN M., AKAR M. S., GÖZCÜ S., PALA Ş. M.
2018 - 2019
2018 - 2019Erzincan Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Altun Yalçın S.(Yürütücü), Tuna Yıldırım S., Pala Ş. M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2016 - 2020
2016 - 2020Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği - Türk PDR-Der
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2022
Aralık 2022Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022REVISTA DE PSICODIDACTICA
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Jüri Üyelikleri
Ekim-2023
Ekim 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
ERGENLERDE AKRAN ZORBALIĞININ BİREYSEL VE ÇEVRESEL DEĞİŞKENLER TARAFINDAN YORDANMASI (ABDÜLKADİR ÖZER) - Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023