Eğitim Bilgileri
1996 - 2001
1996 - 2001Doktora
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Matematik Eğitimi, Türkiye
1993 - 1996
1993 - 1996Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi, Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2001
2001Doktora
Modüler Formlar ve Eigen Değerleri
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
1996
1996Yüksek Lisans
Modüler Formlar ve İnvariantları
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Yönetimsel Görevler
2017 - 2019
2017 - 2019Dekan Yardımcısı
Erzincan Üniversitesi
2013 - 2016
2013 - 2016Dekan Yardımcısı
Erzincan Üniversitesi
2013 - 2013
2013 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2011
2011 - 2011Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2010
2007 - 2010Enstitü Müdür Yardımcısı
Erzincan Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
1994 - 1995
1994 - 1995Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı
1994 - 1995
1994 - 1995Matematik Öğretmeni
Erzurum Milli Eğitim Müdürlüğü, Matematik Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Farklı Ülkelerdeki Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme ve Matematiği Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Bekdemir M. (Danışman)
F.KORKMAZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Yedinci sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi
Bekdemir M. (Danışman)
M.DURAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi ve pandemi sürecindeki uzaktan eğitimin matematik kaygısına etkisinin araştırılması
Bekdemir M. (Danışman)
M.SERT(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi
Bekdemir M. (Danışman)
M.TAŞLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerini azaltmak için gerçek sınıf ve okul ortamında bir uygulama
Bekdemir M. (Danışman)
M.KESKİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Oran-orantı konusunun öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkisinin incelenmesi
Bekdemir M. (Danışman)
R.BULUT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi
Bekdemir M. (Danışman)
U.YILDIRIM(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları ile görsel matematik başarıları arasındaki ilişki
Bekdemir M. (Danışman)
M.Duran(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (15)
2024
20241. An Investigation into Secondary School Students Skills in Using Symbols, Operations, Concepts and Rules in Mathematical Modeling Applications
YILDIRIM U., BEKDEMİR M.
SINIRSIZ EĞITIM VE ARAŞTIRMA DERGISI = THE JOURNAL OF LIMITLESS EDUCATION AND RESEARCH , cilt.9, sa.3, ss.422-462, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Developing a Scale to Determine the Knowledge of the Pre-service Teachers Related to Mathematical Modelling
BEKDEMİR M., SAĞLAM KAYA Y., MANOUCHEHRI A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.39, sa.4, ss.353-365, 2024 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2024
20243. Ters Yüz Sınıf Modeli’ nin Öğrencilerin Matematik Başarısı, Tutumu ve Kaygısına Etkisi
Bulut R., BEKDEMİR M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.3, ss.1479-1497, 2024 (TRDizin)
2022
20224. The Teacher and Peer Intervention for Pre-Service Mathematics Teachers on the Validity of Mathematical Models
Çakmak Gürel Z., Bekdemir M.
Pedagogical Research (PEDRE) , cilt.7, sa.2, ss.1-13, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Bölümleri, Sınıf Düzeyleri ve Üstbilişsel Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkiler
Özturan Sağırlı M., Baş F., Bekdemir M.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.29, ss.1-22, 2020 (TRDizin)
2019
20196. AN APPLICATION ON REDUCING STUDENTS’ MATHEMATICAL ANXIETY LEVELS
Keskin M., BEKDEMİR M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , sa.1, ss.14-19, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. The Examination of the Attitudes of Students Enrolled from the 3rd to 8th Year towards Mathematics
KANBOLAT O., BEKDEMİR M., BAŞ F.
The International Journal of Educational Researchers , cilt.3, sa.8, ss.103-121, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Matematik Öğretmenlerinin Sınavlarda Kullandıkları Soruların Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Boyutunda Analizi
Bekdemir M., Baş F.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.36, sa.1, ss.95-113, 2017 (TRDizin)
2016
20169. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÜST BİLİŞ FARKINDALIKLARI PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARI TUTUMLARI VE ARALARINDAKİ İLİŞKİ
BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BEKDEMİR M.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.12, sa.2, ss.464-482, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Türevin sembolik ve sözel temsillerinin kullanılabilme düzeyine ilişkin bir inceleme
ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., ÇETİN Ö. F., ÇAKMAK Z., BEKDEMİR M., OKUR M., et al.
International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education (IJTASE) , cilt.5, sa.1, ss.1-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Öğretim Elemanları İle Öğrencilerin Derste Oluşturduğu Tanımlar Arasındaki Farklar ve Sebepleri
BAŞ F., ÇAKMAK Z., IŞIK A., BEKDEMİR M.
Öğretim Elemanları İle Öğrencilerin Derste Oluşturduğu Tanımlar Arasındaki Farklar ve Sebepleri , cilt.14, sa.4, ss.1276-1289, 2015 (Scopus)
2015
201512. Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmen Adaylarının Matematiğe İlişkin Bakış Açıları
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK Z., BAŞ F., OKUR M., BEKDEMİR M.
EGE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.16, sa.1, ss.199-223, 2015 (TRDizin)
2015
201513. Mathematical Language Used in the Teaching of Three Dimensional Objects: The Prism Example
ÇAKMAK Z., BAŞ F., IŞIK A., BEKDEMİR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Mevlana International Journal of Education , cilt.5, sa.1, ss.115-129, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201514. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİĞİN DOĞASINA İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİ: BİR YAPISAL EŞİTLIK MODELİ İNCELEMESI
Baş F., Işık A., Çakmak Z., Okur M., Bekdemir M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.123-140, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201415. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntüler Konusundaki Matematiksel Dil Becerileri
Çakmak Z., Bekdemir M., Baş F.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.204-223, 2014 (TRDizin)
2014
201416. Linear Algebra from Students Perspectives
IŞIK A., BAŞ F., OKUR M., BEKDEMİR M., ÇİLTAŞ A.
Middle Eastern & African Journal of Educational Research , sa.9, ss.29-40, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201317. Görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algısıyla görsel matematik başarısının değerlendirilmesi
DURAN M., BEKDEMİR M.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.27-40, 2013 (TRDizin)
2013
201318. Öğretmen adaylarının matematiğin doğasına ilişkin felsefi düşünceleri
SANALAN V. A., BEKDEMİR M., OKUR M., KANBOLAT O., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.33, sa.1, ss.155-168, 2013 (TRDizin)
2012
201219. Yığılma Noktası Kavramı ve Kullanımı
Çetin Ö. F., Dane A., Bekdemir M.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.217-233, 2012 (TRDizin)
2012
201220. İlköğretim öğrencileri için görsel matematik okuryazarlığı öz yeterlik algı ölçeği GMOYÖYAÖ nin geliştirilmesi
Bekdemir M., Duran M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.1, ss.89-115, 2012 (TRDizin)
2012
201221. EVALUATION OF ELEMENTARY PRESERVICE TEACHERS' CONCEPTUAL AND PROCEDURAL KNOWLEDGE ON CIRCLE AND DISC
Bekdemir M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.43, ss.83-95, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201122. Matematik bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sürekli kaygı ve akademik başarı durumları
OKUR M., BAHAR H. H., AKGÜN L., BEKDEMİR M.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.15, sa.3, ss.123-134, 2011 (TRDizin)
2011
201123. Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Kaygı Düzeylerinin Coğrafya Başarısını Yordaması
BAŞIBÜYÜK A., BEKDEMİR M.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 (TRDizin)
2011
201124. 2005 ilköğretim matematik öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
BEKDEMİR M., OKUR M., KASAR N.
EÜFBED
, cilt.4, sa.1, ss.1-22, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201025. The pre-service teachers' mathematics anxiety related to depth of negative experiences in mathematics classroom while they were students
Bekdemir M.
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS
, cilt.75, sa.3, ss.311-328, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201026. 2005 ilköğretim matematik programının ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin kavramsal işlemsel bilgi ve becerilerine etkisi
BEKDEMİR M., OKUR M., GELEN S.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.131-147, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200927. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin ve başarılarının değerlendirilmesi
BEKDEMİR M.
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.169-189, 2009 (TRDizin)
2008
200828. Revize edilmiş Bloom Taksonomisi ve cebir öğrenme alanı örneğinde uygulaması
BEKDEMİR M., SELİM Y.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.10, ss.185-196, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200829. Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi
IŞIK A., ÇİLTAŞ A., BEKDEMİR M.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.174-184, 2008 (TRDizin)
2007
200730. Evaluation of conceptual knowledge and procedural knowledge on algebra area of elementary school students
Bekdemir M., Isik A.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.7, sa.28, ss.9-18, 2007 (SSCI, TRDizin)
2007
200731. İlköğretim öğretmen adaylarındaki matematik kaygısının nedenleri ve azaltılması için öneriler Erzincan eğitim fakültesi örneği
BEKDEMİR M.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.131-144, 2007 (Hakemli Dergi)
2004
200432. Matematik kaygısını oluşturan ve artıran öğretmen davranışları ve çözüm yolları
BEKDEMİR M., IŞIK A., ÇIKILI Y.
The Eurasian Journal of Educational Research , cilt.16, sa.2, ss.88-94, 2004 (Hakemli Dergi)
1998
199833. Matematiğin doğası ve eğitimdeki yeri
IŞIK A., BEKDEMİR M.
Çağdaş Eğitim , cilt.245, sa.2, ss.19-22, 1998 (Hakemli Dergi)
Kitaplar
2020
20201. Facilitating Modelling Activities in a Grade 5 Classroom
MANOUCHEHRI A., BEKDEMİR M., Yao X.
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling, Gloria Ann Stillman, Christine Erna Lampen, Gabriele Kaiser, Editör, Springer, ss.187-197, 2020
2019
20192. ‘Nasıl?’ Sorusunu Cevaplamak: Yöntem Bölümü
ÖZER A., AĞIRKAN M., ATAR B., GÜNDOĞDU M., SANALAN V. A., BEKDEMİR M., et al.
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Çev. Edit. Özer, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.359-364, 2019
2019
20193. Araştırma Raporu Yazarken Göz Önünde Bulundurulacak Genel Noktalar
ÖZER A., BEKDEMİR M., DOĞAN N., GÜNDOĞDU M., SANALAN V. A., AĞIRKAN M., et al.
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Çev. Edit. Özer, Arif, Editör, Anı yayıncılık, Ankara, ss.339-348, 2019
2019
20194. Bir Deneyi Tasarlamak
ÖZER A., DOĞAN N., BADAVAN Y., GÜNDOĞDU M., ÇETİN B., ATAR B., et al.
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Özer, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.13-48, 2019
Desteklenen Projeler
2016 - 2017
2016 - 2017Akademisyenlerin Yabancı Dilde İletişim ve Yayın Yapma Becerilerine Dönük Öz Yeterlilik ve İstek Seviyelerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
POLAT R. (Yürütücü), BEKDEMİR M., BAHAR H. H., DİNCER A., KOÇ H. K.
2016 - 2016
2016 - 2016Hizmetiçi Eğitimin Öğretim Elamanlarının Fen Sosyal ve Eğitim Alanlarında Uluslararası Akademik Yayın Hazırlama Hakkındaki ÖzYeterlik İnançları Üzerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞIBÜYÜK A. (Yürütücü), BEKDEMİR M., OSMA E.
2015 - 2016
2015 - 2016Öğretmen Araştırmaları Dergisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞ F. (Yürütücü), ÇAKMAK Z., IŞIK A., ÖZTURAN SAĞIRLI M., OKUR M., KANBOLAT O., et al.
2015 - 2016
2015 - 2016Matematik Koçluğu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BEKDEMİR M. (Yürütücü), BAŞ F., OKUR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK Z.
2014 - 2014
2014 - 2014Hizmet-içi Eğitimin Öğretim Elamanlarının Akademik Öz-yeterlik İnançları ve Tutumlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BEKDEMİR M. (Yürütücü), EZMECİ F., NURLU Ö., ÇAKMAK Z., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F.
2012 - 2012
2012 - 2012Akademisyen- Öğretmen İşbirliği Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BEKDEMİR M. (Yürütücü), ÇAKMAK Z., OKUR M., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M.