Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Bölümü
Makaleler
Tümü (9)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (6)
2021
20211. The effect of biology teaching with concept cartoons based on constructivistlearning approach on student achievement and permanence of knowledge
Aslan A., Aslan Engin T., Kayalar F., Kayalar F., Karagöz Y., Engin A.
Frontiers in Life Sciences and Related Technologies
, cilt.2, sa.1, ss.14-20, 2021 (TRDizin)
2020
20202. SUB-MODEL OF BLENDED LEARNING: FLIPPED CLASSROOM MODEL
KAYALAR F., KAYALAR F.
JSHSR , cilt.7, sa.63, ss.3790-3796, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Standing of biotechnology subjects found in biology courses of higher education and profiling of prospective teachers for their interests on biotechnology
ASLAN A., ASLAN ENGİN T., KAYALAR F., KAYALAR F., KARAGÖZ Y.
Frontiers in Life Sciences and Related Technologies , cilt.1, sa.2, ss.51-57, 2020 (TRDizin)
2019
20194. TANJA DÜCKERS’İN “HIMMELSKÖRPER” ADLI TARİHSEL ROMANINDA TOPLUMSAL BELLEK
Kayalar F.
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.22, sa.42, ss.301-316, 2019 (TRDizin)
2018
20185. The Factors Affecting Classroom Management in Language Courses in Higher Education
KAYALAR F., KAYALAR F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING , cilt.6, sa.4, ss.187-196, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. STUDY INTO THE EFFECTS OF VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTON PERSONALIZED LEARNING (INSTRUCTORS’ VIEWS)
KAYALAR F., KAYALAR F.
INESJOURNAL (The Journal of International Education Science) , cilt.5, sa.18, ss.1-12, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20187. RESEARCH INTO THE IMPACT OF MOBILE LEARNING ENVIRONMENT ON STUDENTS’ MOOD AND ACADEMIC ACHIEVEMENTS
KAYALAR F., KAYALAR F.
Journal of Social and Humanities Sciences Research , cilt.5, sa.27, ss.2878-2886, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. The effects of Auditory Learning Strategy on Learning Skills of Language Learners (Students’ Views)
Kayalar F., Kayalar F.
IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS) , cilt.22, sa.10, ss.4-10, 2017 (Hakemli Dergi)
2009
20099. Heinrich Mann nın Der Untertan Romanında Eğitim Eleştirisi
KAYALAR F., KAYALAR F.
Ezincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.1, ss.187-209, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Belirli Amaçlar İçin Dil ve Mesleki İletişimin Sosyolojik ve Psikolojik Açıdan İncelenmesi
YILDIRIM T., KAYALAR F., KAYALAR F.
1st International Eurasian Conference on Health Sciences and Social Research, Gjakova, Karadağ, 14 - 15 Aralık 2024, cilt.1, ss.306-315, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Bireylerin Eğitsel gelişimi Sürecinde Dil Sosyalleşmesinin Rolü ve Önemi
KAYALAR F., KAYALAR F., YILDIRIM T.
1st International Eurasian Conference on Health Sciences and Social Research, Gjakova, Karadağ, 14 - 15 Aralık 2024, cilt.1, ss.323-332, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. The Importance of Individual Differences in Language Learning
KAYALAR F., KAYALAR F.
VIII. International Applied Social Sciences Congress - C-iasoS 2024, Peja, Karadağ, 2 - 05 Ekim 2024, cilt.1, ss.645-652, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Eğitim Dili Politikalarının Karşılaştırmalı Eğitim Kapsamında İncelenmesi
KAYALAR F., KAYALAR F.
17th Eurasian Conference on Language and Social Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 - 31 Temmuz 2024, cilt.1, ss.218-228, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. Dil Eğitiminde Temel Değerler, Vatandaşlık, Demokrasi ve Dil Politikasının Önemi
KAYALAR F., KAYALAR F.
17th Eurasian Conference on Language and Social Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 - 31 Temmuz 2024, cilt.1, ss.178-185, (Tam Metin Bildiri)
2024
20246. Dil Eğitiminde Küresel Dil Emperyalizmi ve Dil Politikalarının Etkisi
KAYALAR F., KAYALAR F.
11th Eurasian Conference on Economics and Social Sciences, Jakarta, Endonezya, 2 - 03 Mart 2024, cilt.1, ss.111-117, (Tam Metin Bildiri)
2024
20247. The Importance of Linguistic Typology in Language, Culture and Communication
KAYALAR F., YILDIRIM T., KAYALAR F.
IAC 2024 in Prague, Prague, Çek Cumhuriyeti, 22 - 23 Mart 2024, cilt.1, ss.204-209, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. Yabancı Dil Eğitimi Planlamasında Toplum Dilbilim ve Dil Sosyolojisinin Önemi
Kayalar F., Kayalar F.
IECESS2023 3rd International Eurasian Conference on Educational and Social Studies, Granada, İspanya, 30 Kasım - 03 Aralık 2023, ss.253-260, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. Kültürlerarası Anlayış ve Küresel İletişimde Dilin Önemi
KAYALAR F., KAYALAR F.
ECLSS2023b 16th Eurasian Conference on Language and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2023, ss.267-274, (Tam Metin Bildiri)
2023
202310. The Importance of Integrated Learning and its Use in Language Education
KAYALAR F., KAYALAR F.
15th Eurasian Conference on Language and Social Sciences, Vilniaus, Litvanya, 25 Şubat 2023, cilt.1, ss.224-231, (Tam Metin Bildiri)
2022
202211. Strategies, Challenges and Opportunities for Implementing the ‘Teaching from Home’ Learning Method in Tertiary Education
Kayalar F., Kayalar F.
E&SS2022 8th International Conferences on Economics and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 21 Ekim 2022, cilt.1, ss.1087-1092, (Tam Metin Bildiri)
2022
202212. Dil Eğitiminde Sibernetik Öğrenme Modelinin Önemi ve Uygulanması
KAYALAR F., KAYALAR F.
IECES2022 2nd International Eurasian Conferences on Educational and Social Studies, Guarda, Portekiz, 27 Ağustos 2022, cilt.1, ss.309-315, (Tam Metin Bildiri)
2022
202213. Kesintisiz Öğrenme Modelinin Dil Eğitiminde Yeri ve Önemi
KAYALAR F., KAYALAR F.
ECLSS2022b 14th Eurasian Conference on Language and Social Sciences, Gjakova, Karadağ, 29 Haziran 2022, cilt.1, ss.320-328, (Tam Metin Bildiri)
2022
202214. Kesintisiz Öğrenme Modelinin Dil Eğitiminde Yeri ve Önemi
KAYALAR F., KAYALAR F.
E&SS2022 7th International Conference on Economics and Social Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 07 Mayıs 2022, cilt.1, ss.304-309, (Tam Metin Bildiri)
2021
202115. Dil Öğretiminde Zenginleştirilmiş Sanal Modelin Önemi
Kayalar F., Kayalar F.
IECES2021 Antalya, Antalya, Türkiye, 22 Ekim 2021, cilt.1, ss.649-655, (Tam Metin Bildiri)
2021
202116. Station Model in Language Teaching
Kayalar F., Kayalar F.
1st International Eurasian Conferences on Educational and Social Studies, Antalya, Türkiye, 22 Ekim 2021, cilt.1, ss.362-368, (Tam Metin Bildiri)
2021
202117. Examining the Efficiency of the A La Carte Learning Model in Distance Education during the Pandemic Process
Kayalar F., Kayalar F.
ECLSS Ekaterinburg June 2021, Jekaterinburg, Rusya, 18 Haziran 2021, ss.550-557, (Tam Metin Bildiri)
2021
202118. The Efficiency of Station Model as Blended Learning in Primary Schools
Kayalar F., Kayalar F.
IOCESS 2021 - ECLSS, Lahore, Pakistan, 09 Nisan 2021, cilt.1, ss.187, (Tam Metin Bildiri)
2021
202119. The Importance of Flexible Model in Blended Learning Model
Kayalar F., Kayalar F.
ECLSS Kosova 2021, Yakova, Kosova, 02 Şubat 2021, cilt.1, ss.41-48, (Tam Metin Bildiri)
2020
202020. The Importance of Academic Language in the Educationand School Achievement of Immigrant Students
KAYALAR F., KAYALAR F.
Proceedings of IAC 2020 in Budapest, Budapest, Macaristan, 13 - 14 Mart 2020, cilt.1, ss.58-63, (Tam Metin Bildiri)
2018
201821. Çeviri Derslerinde Kültürel Bilişin Dil Öğrenenlerinin BaşarısınaEtkilerinin Araştırılması
KAYALAR F., KAYALAR F.
I. karaman uluslararası dİl ve edebiyat kongresİ, Karaman, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2018, cilt.1, ss.292-299, (Tam Metin Bildiri)
2018
201822. Study into the Language and Orientation Problems of Meskhetian Immigrant Students
KAYALAR F., KAYALAR F.
UTRAK Uluslararası Türk-Rus Dünyası Akademik Araştırmalar Kongresi. 279-280., Ankara, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2018, cilt.1, ss.279-280, (Özet Bildiri)
2018
201823. SUGGESTIONS OF LANGUAGE INSTRUCTORS FOR MESKHETIAN STUDENTS MIGRATING TO TURKEY TO ACQUIRE ACADEMIC LANGUAGE SKILLS
KAYALAR F., GÜLER ARI T., KAYALAR F.
IBAD-2018 3rd International Scientific Researh Congress on Humanities and Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 9 - 11 Temmuz 2018, ss.37-45, (Tam Metin Bildiri)
2018
201824. Research into the Failure of Syrian Immigrant Students in Academic Language Skill at Teacher Training Program
GÜLER ARI T., KAYALAR F., KAYALAR F.
Teacher Education and Educational Research in the Mediterranean, Valletta, Malta, 8 - 09 Haziran 2018, ss.100, (Özet Bildiri)
2018
201825. The Factors Affecting Classroom Management in Language Courses
KAYALAR F., KAYALAR F.
IRCEELT-2018 8th International research Conference on Education Language and Literature, Tiflis, Gürcistan, 20 - 21 Nisan 2018, ss.19, (Özet Bildiri)
2018
201826. Study into the Effects of Virtual Learning Environmenton Personalized Learning (Teachers’ Views)
KAYALAR F., KAYALAR F.
International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning IAC-TLEl 2018 Budapest, Budapest, Macaristan, 16 - 17 Mart 2018, ss.141, (Özet Bildiri)
2018
201827. Research into the Impact of Mobile Learning Environment on Students’ Mood and Academic Achievements
KAYALAR F., KAYALAR F.
International Symposium on Multidisplinary Academic Studies (ISMAS)2018 Kemer, Antalya, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2018, ss.26-27, (Özet Bildiri)
2017
201728. TANJA DÜCKERS’İN “HIMMELSKÖRPER” ROMANINDA VE MARLENE STREERUWITZ’İN “MORIRE IN LEVITATE” KISA ROMANINDA TOPLUMSAL BELLEĞİN ÖZNESİ OLARAK BÜYÜKBABA FİGÜRÜ
KAYALAR F.
”BAKEA 2017- Beşinci Uluslararası Batı Kültürü ve Edebiyatları Araştırmaları, Sivas, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201629. The effects of Auditory Learning Strategy on Learning Skills of Language Learners (Students’ Views)
KAYALAR F., KAYALAR F.
International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning in Vienna, Austria 2016 (IAC-GETL 2016), Viyana, Avusturya, 25 - 26 Kasım 2016, ss.75, (Özet Bildiri)
2016
201630. Language Teachers Views over Strategies for Teaching Academic Language in Classroom Environment
KAYALAR F., KAYALAR F.
The 7th Multidisciplinary Academic Conference in Prague 2016, PRAGUE, Çek Cumhuriyeti, 27 - 28 Mayıs 2016, cilt.1, ss.397-408, (Tam Metin Bildiri)
2016
201631. Language Teachers Views over Strategies for Teaching Academic Language in Classroom Environment
KAYALAR F., KAYALAR F.
7th Multidisciplinary Academic Conference inPrague 2016, Prag, Çek Cumhuriyeti, 27 - 28 Mayıs 2016, cilt.1, ss.397-408, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20232. Bireysel Farklılıkların Yabancı Dil Öğrenimi Üzerine Etkileri
KAYALAR F., KAYALAR F., YILDIRIM T.
Eğitim Bilimlerinde Öncü ve Çağdaş Çalışmalar, Fethi KAYALAR, Editör, Duvar Publishing, İzmir, ss.167-178, 2023
2022
20223. Sınıf Kurallarının Oluşturulması
KAYALAR F., KAYALAR F.
Sınıf Yönetimi, Adem Bayar, Editör, Vizetek, Ankara, ss.61-88, 2022
2022
20224. Sınıfta Öğrenme Öğretme Sürecinin Yönetimi
KAYALAR F., KAYALAR F.
Sınıf Yönetimi, Adem Bayar, Editör, Vizetek, Ankara, ss.211-232, 2022
2020
20205. KARMA EĞİTİM MODELİNDE TERS-YÜZ ÖĞRENME
KAYALAR F., KAYALAR F.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA GÜNCEL ARAŞTIRMALAR, Mustafa Batuhan Kurt, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.39-52, 2020
2019
20197. Stefan Zweig’ın Eserlerinde Majör Depresif Epizod Bulguları
Kısa A. Y., Kayalar F.
Türk-Alman İlişkilerine Farklı Disiplinlerden Bakış, Mehmet ALTUNKAYA Kemal DEMİR Diren ÇAKILCI, Editör, Palet, Konya, ss.497-512, 2019
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2020
Kasım 2020Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mayıs 2022
Mayıs 2022Diğer Uluslararası Fon Programları
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Diğer Uluslararası Fon Programları
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Türkiye