IECESS2023 3rd International Eurasian Conference on Educational and Social Studies, Granada, İspanya, 30 Kasım - 03 Aralık 2023, ss.253-260
Öz
Dil eğitimi planlaması, siyasi, ekonomik faktörler, konuşmacı sayısı, prestij faktörleri dahil olmak üzere
birçok faktörden büyük ölçüde etkilenir. Dil eğitimi, bir düşünme aracı, duygu ve umutları ifade etme aracı
olduğu kadar toplumun sosyal ve kültürel değer ve tutumlarını hem sözlü hem de yazılı olarak gelecek
nesillere aktarmanın bir aracı olan sözlü bir iletişim aracı olarak dili öğrenmeyi içerir. Bu kapsamda dilin
sadece bir iletişim aracı değil, aynı zamanda insanın duygularını ifade etme, bilgiyi aktarma ve biriktirme,
edebiyatla güzellik yaratma, bilgiyi nesilden nesile aktarma aracı olduğu kesindir. Yabancı Dil Eğitiminin
amacı iletişimsel yeterliliği geliştirmek, yani öğrencilerin sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilmelerini
sağlamaktır. Bu iletişimsel yaklaşım, dil kullanımını vurgulayan toplum dilbilimden gelmektedir.
İletişimsel yeterlilik sadece dil kodlarını değil aynı zamanda kime ne söyleneceğini ve belirli durumlarda
bunun doğru şekilde nasıl söyleneceğini de içerir. Çalışmamızda Yabancı Dil Eğitimi planlamasında
Toplum Dilbilim ve Dil sosyolojisinin önemi araştırılmıştır.