Yabancı Dil Eğitimi Planlamasında Toplum Dilbilim ve Dil Sosyolojisinin Önemi


Kayalar F., Kayalar F.

IECESS2023 3rd International Eurasian Conference on Educational and Social Studies, Granada, İspanya, 30 Kasım - 03 Aralık 2023, ss.253-260

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Granada
  • Basıldığı Ülke: İspanya
  • Sayfa Sayıları: ss.253-260
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öz

Dil eğitimi planlaması, siyasi, ekonomik faktörler, konuşmacı sayısı, prestij faktörleri dahil olmak üzere 

birçok faktörden büyük ölçüde etkilenir. Dil eğitimi, bir düşünme aracı, duygu ve umutları ifade etme aracı 

olduğu kadar toplumun sosyal ve kültürel değer ve tutumlarını hem sözlü hem de yazılı olarak gelecek 

nesillere aktarmanın bir aracı olan sözlü bir iletişim aracı olarak dili öğrenmeyi içerir. Bu kapsamda dilin 

sadece bir iletişim aracı değil, aynı zamanda insanın duygularını ifade etme, bilgiyi aktarma ve biriktirme, 

edebiyatla güzellik yaratma, bilgiyi nesilden nesile aktarma aracı olduğu kesindir. Yabancı Dil Eğitiminin 

amacı iletişimsel yeterliliği geliştirmek, yani öğrencilerin sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilmelerini 

sağlamaktır. Bu iletişimsel yaklaşım, dil kullanımını vurgulayan toplum dilbilimden gelmektedir. 

İletişimsel yeterlilik sadece dil kodlarını değil aynı zamanda kime ne söyleneceğini ve belirli durumlarda 

bunun doğru şekilde nasıl söyleneceğini de içerir. Çalışmamızda Yabancı Dil Eğitimi planlamasında 

Toplum Dilbilim ve Dil sosyolojisinin önemi araştırılmıştır.