Doç. Dr. VEHBİ AYTEKİN SANALAN


Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Metrikler

Yayın

85

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

17

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

31

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

9

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

40

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

20

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

51

Proje

4

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 1999

1996 - 1999

Doktora

University of Cincinnati, Teachers College, Curriculum & Instruction, Amerika Birleşik Devletleri

1991 - 1994

1991 - 1994

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya, Türkiye

1985 - 1990

1985 - 1990

Lisans

Gazi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

A National Survey of Teachers Trained in Image Processing for Teaching

University of Cincinnati, Teacher Education, Curriculum and Instruction

1995

1995

Yüksek Lisans

2-Alkil-1,3-indandionların alkillenme kinetiğinin incelenmesi

Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2000 - 2018

2000 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2013 - 2016

2013 - 2016

Uzman

Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı

2005 - 2008

2005 - 2008

Yrd. Doç. Dr.

Ohio State University, School of Teaching and Learning, Mathematics Science and Technology Education

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Rektörlük Stratejik Plan Komisyonu Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Uluslararası Ofis Başkanı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2008 - 2013

2008 - 2013

Yüksekokul Müdürü

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Ali Cavit Çelebioğlu Sivil Havacılık Yüksekokulu

2001 - 2005

2001 - 2005

Bölüm Başkanı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Yönetim Kurulu Üyesi

Sivil Toplum Kuruluşu, Uluslararası Dağ Kayağı Federasyonu, Federasyon Yönetim Kurulu Üyesi, Yönetim Kurulu Üyesi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Türkiye Dağcılık Federasyonu

Sivil Toplum Kuruluşu, Türkiye Dağcılık Federasyonu, Merkez Hakem Kurulu Üyesi, Türkiye Dağcılık Federasyonu

2013 - 2016

2013 - 2016

Uzman Araştırmacı

TÜBİTAK ULAKBİM, Uzman Araştırmacı

2011 - 2011

2011 - 2011

Adjunct Faculty

Kazakh Abai National Pedagogical University, Adjunct Faculty

2005 - 2008

2005 - 2008

Post-doctoral researcher

Ohio State University, Post-doctoral researcher

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Öğretim Teknolojileri: Eleştirel Bir Bakış

Lisans

Lisans

İnternet Tabanlı Programlama

Veritabanı Yönetim sistemleri

Öğretim Teknolojileri

Bilişim Teknolojileri

Bilim Tarihi

Makaleler

Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (18)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. A CONTENT ANALYSIS OF EDUCATIONAL ROBOTICS RESEARCH IN THE LAST FIVE YEARS

SAPANCA H. F., ERBAŞ Ç., YILDIRIM Ö., SANALAN V. A.

Xth International Eurasian Educational Research Congress’, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Öğretmen Eğitiminde Bilgi Okuryazarlığı

Sanalan V. A., Konan E.

III. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.31, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

3. Discovering Generation Z

SANALAN V. A., TAŞLIBEYAZ E.

Teaching, Learning and E-learning Conference, 5 - 06 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Çocukların İnternet Bağımlılığına Karşı Ailelerin Tutumu

SANALAN V. A., YILDIRIM Ö.

International Computer Instructional Technologies Symposium, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Deneyimleri

Taşlıbeyaz E., Koç A., Sanalan V. A., Yıldırım Ö., Öz R., Kayalar M. T.

5 International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.369, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. INTERNET ADDICTION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS AND ATTITUDES OF THEIR PARENTS

Yıldırım Ö., Kayalar M. T., Sanalan V. A., Taşlıbeyaz E., Koç A., Öz R., et al.

International Technology, Education and Development Conference - INTED 2017, Valencia, İspanya, 6 - 08 Mart 2017, (Özet Bildiri) identifier

2017

2017

9. THE USE OF SOCIAL MEDIA AND FEAR OF MISSING OUT AMONG COLLEGE STUDENTS

Sanalan V. A., Koç A., Öz R., Taşlıbeyaz E., Kayalar M. T., Yıldırım Ö.

International Technology, Education and Development Conference - INTED 2017, Valencia, İspanya, 6 - 08 Mart 2017, (Özet Bildiri) identifier

2012

2012

10. Fen Öğretmen Adaylarının Eğitimde FATİH Projesine İlişkin Görüşleri ve Öğretimde Teknoloji Kullanım Yeterlik Düşünceleri

YILMAZ Ö., SANALAN V. A.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Eylül - 14 Aralık 2012, ss.190, (Özet Bildiri)

2011

2011

11. Öğrenciler çevrimiçi sınav konusunda ne diyor?

SANALAN V. A., SELİM Y., KOÇ A., TELLİ E., ÖZ R.

11th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

14. Programlama becerileri ve öğrenme stilleri

ÖZ R., KOÇ A., SANALAN V. A., TELLİ E., SELİM Y., ÇELİK E.

4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010

2010

2010

15. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Mobil Sınıf İçi İletişim Sistemi Kullanımı Hakkındaki Görüşleri Arasındaki İlişki

YILMAZ Ö., SANALAN V. A.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

16. An Investigation of T-PCK Model in a Teacher Training Program

Sanalan V. A., Telli E., Öz R., Selim Y., Çelik E., Koç A.

10th International Educational Technology Conference - IETC 2010, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, ss.129-131, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

17. ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİLGİSAYAR FOBİSİ

TELLİ E., SANALAN V. A., SELİM Y., ÖZ R., KOÇ A., ÇELİK E.

10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 Nisan 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

18. Öğretmen adaylarında bilgisayar fobisi

TELLİ E., SANALAN V. A., SELİM Y., ÖZ R., KOÇ A., Çelik E.

10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

19. Bilgisayar Korkusu Üzerine Bir Durum Çalışması

TELLİ E., SANALAN V. A., ÇELİK E., ÖZEN Y.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009

2009

2009

20. Sınıf içi iletişimin sağlanmasında mobil teknolojilerin kullanımı

YILMAZ Ö., SANALAN V. A.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009

2009

2009

21. Öğretim elemanları demokratikleşiyor mu?

İLHAN BEYAZTAŞ D., sanalan v. a.

18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.364, (Özet Bildiri)

2009

2009

22. Professional development for teaching in connected classrooms

OWENS D., IRVING K., PAPE S., SANALAN V. A., OWENS S., ABRAHAMSON L.

31st annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, ATLANTA, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

24. M-ÖĞRENME UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

YILMAZ Ö., SANALAN V. A., KOÇ A.

International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

25. M Öğrenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi

YILMAZ Ö., SANALAN V. A., KOÇ A.

9th International Educational Technology Conference, 6 - 08 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

26. Implementation of Connected Classroom Technology in Mathematics and Science Classrooms

SHIRLEY M., IRVING K., SANALAN V. A., STEPHEN P., OWENS D.

2009 Association for Science Teacher Education International Conference, 1 - 03 Ocak 2009

2009

2009

27. Connected K 12 classrooms Implementation fidelity in a national field trial in mathematics and science classrooms

IRVING K., SANALAN V. A., SHIRLEY M., PAPE S., OWENS D.

2009 Association for Science Teacher Education International Conference, 1 - 03 Ocak 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

28. The connected algebra classroom A randomized control trial

OWENS D., PAPE S., IRVING K., SANALAN V. A., BOSCARDIN C. K., ABRAHAMSON L.

ICME, the International Congress on Mathematical Education, Monterrey, Meksika, 6 - 13 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

31. The Impact of Classroom Connectivity in Promoting Algebra I Achievement Results of a Randomized Control Trial

PAPE S., IRVING K., OWENS D., BOSCARDIN C. K., SANALAN V. A., ABRAHAMSON L.

American Educational Research Association - AERA 2008 Annual Meeting, 24 - 28 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

32. Teachers Use of Classroom Connectivity Technology Log File Analysis

SANALAN V. A.

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Mart 2008, ss.2818-2825, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

33. Two Year Implementation Study of the TI Navigator Lessons Learned and Year 1 Results

PAPE S., IRVING K., OWENS D., SANALAN V. A., ABRAHAMSON L.

T3 International Conference, DALLAS, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 24 Şubat 2008

2008

2008

34. The Connected Classroom Middle School And Secondary School Physical Science Case Studies

IRVING K., SANALAN V. A., SHIRLEY M.

2008 Association of Science Teacher Educaton International Conference, Saint-Louis, Reunion, 12 - 14 Ocak 2008

2008

2008

35. A Multi faceted Professional Development Program For Science Teachers Classroom Connectivity Technology

SANALAN V. A., IRVING K., PAPE S., OWENS D.

2008 Association of Science Teacher Educaton International Conference, Saint-Louis, Reunion, 12 - 14 Ocak 2008

2008

2008

36. Teaching and assessing science through connected classroom technolog

SHIRLEY M., IRVING K., SANALAN V. A.

2008 Association of Science Teacher Educaton International Conference, Saint-Louis, Reunion, 12 - 14 Ocak 2008

2007

2007

37. A professional development program for science teachers Classroom connectivity

SANALAN V. A., IRVING K., PAPE S., OWENS D., ABRAHAMSON L., BOSCARDIN K., et al.

2007 Mid-Atlantic Association of Science Teacher Educators (ASTE) meeting, ANSTED, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 15 Eylül 2007

2007

2007

38. The connected classroom Implementation and research trial

OWENS D., IRVING K., PAPE S., ABRAHAMSON L., SANALAN V. A., BOSCARDIN C. K.

ED-MEDIA World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Vancouver, Kanada, 25 - 29 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

43. Database Development for a Large Scale Educational Research Project

SANALAN V. A., IRVING K.

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 26 - 30 Mart 2007, ss.1672-1676, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

44. Classroom connectivity in promoting Algebra I and Physical Science Achievement and self regulated learning

PAPE S., IRVING K., OWENS D., SANALAN V. A., ABRAHAMSON L.

TACONET conference: Self-Regulated learning in Technology Enhanced Learning Environments, 22 - 25 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

45. Öğretmen Adaylarının Fen Deneyleri Tasarlama Konusundaki inançları

ÇOBAN T. A., SANALAN V. A.

5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002

2001

2001

46. Elektronik Portfolyo

SANALAN V. A., ALTUN A.

10. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001

Kitaplar

2019

2019

1. ‘Nasıl?’ Sorusunu Cevaplamak: Yöntem Bölümü

ÖZER A., AĞIRKAN M., ATAR B., GÜNDOĞDU M., SANALAN V. A., BEKDEMİR M., et al.

Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Çev. Edit. Özer, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.359-364, 2019

2019

2019

2. Araştırma Raporu Yazarken Göz Önünde Bulundurulacak Genel Noktalar

ÖZER A., BEKDEMİR M., DOĞAN N., GÜNDOĞDU M., SANALAN V. A., AĞIRKAN M., et al.

Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Çev. Edit. Özer, Arif, Editör, Anı yayıncılık, Ankara, ss.339-348, 2019

2019

2019

3. Bir Deneyi Tasarlamak

ÖZER A., DOĞAN N., BADAVAN Y., GÜNDOĞDU M., ÇETİN B., ATAR B., et al.

Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Özer, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.13-48, 2019

Ödüller

Kasım 2011

Kasım 2011

Certificate of Appreciation

Abay Kazak Milli Pedagoji Üniversitesi

Ağustos 1999

Ağustos 1999

Outstanding Scholarship Award

University Of Cincinnati



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 17

h-indeksi (WOS): 3