Eğitim Bilgileri
2017 - 2021
2017 - 2021Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Erzincan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikoloji
Gelişim Psikolojisi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2015
2008 - 2015Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)
ERZİNCAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)
Verdiği Dersler
Lisans
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Lisans
Okullarda PDR Uygulamaları 2
Okullarda Rehberlik
Bireyle Psikolojik Danışma uygulaması 2
Mesleki Rehberlik Uygulamaları
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Psikolojik Testler
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1
Okullarda RPD Uygulamaları 1
Mesleki Rehberlik
Okullarda Rehberlik
Aile Danışmanlığı
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
Scopus (8)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Unpacking Profiles of School Burnout in High-Achieving Students in Türkiye: A Mixture Structural Equation Modeling (MSEM) Analysis
Ağırkan M., Haspolat N. K., Özdoğan A. Ç.
JOURNAL OF YOUTH AND ADOLESCENCE , cilt.55, ss.1-20, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Profiles of Social and Emotional Learning Skills in Adolescents: A Latent Profile Analysis
Ağırkan M., Haspolat N. K.
CAMBRIDGE JOURNAL OF EDUCATION , cilt.55, ss.1-15, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. When Parents Press for Achievement: The Relationship between Academic Stress, Insomnia, Adolescent-Parent Relationships, and Life Satisfaction
Haspolat N. K., Ağırkan M.
JOURNAL OF CHILD AND FAMILY STUDIES
, cilt.33, ss.1-14, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. The Prediction of Peer Bullying in Adolescents by Individual and Environmental Variables*
HASPOLAT N. K.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.649-681, 2024 (TRDizin)
2024
20245. Exploring Different Technology Addiction Types in Young Adults: A Latent Profile Analysis
Ağırkan M., Haspolat N. K., Çelik O.
CURRENT PSYCHOLOGY , cilt.44, ss.1-20, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Psychological Symptoms Among Adolescents: Latent Class Analysis of Parental Attitudes, Psychological Needs, Self-Regulation and Alexithymia
Haspolat N. K., Ağırkan M., Eşkisu M.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.61, sa.3, ss.920-941, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20237. Psychological symptoms in high achieving students: The multiple mediating effects of parental achievement pressure, perfectionism, and academic expectation stress
HASPOLAT N. K., YALÇIN İ.
Psychology in the Schools
, cilt.60, sa.11, ss.4721-4739, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20238. The Mediating Role of Emotion Dysregulation Between Adolescent-Parent Relationship and Happiness
HASPOLAT N. K.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.3, ss.468-476, 2023 (TRDizin)
2023
20239. Reflections of The Covid-19 Pandemic on Technology Addiction: A Bibliometric Analysis of Technology Addiction Research
HASPOLAT N. K.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.8, sa.23, ss.2092-2133, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. The Mediating Role of Loneliness in the Relation Between Preference for Solitude, Social Competence, Self-Esteem and Depression in Emerging Adults
ÖZDOĞAN A. Ç., YALÇIN R. Ü., HASPOLAT N. K., ÇELİK O.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.29-48, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202211. KARİYER DANIŞMANLIĞINDA YOL GÖSTERİCİ UNSURLAR: ETİK İLKE VE STANDARTLAR
HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M.
Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.542-555, 2022 (TRDizin)
2022
202212. Do the Highly Sensitive People Tend to have Psychological Problems Because of Low Emotion Regulation and Dysfunctional Attitudes?
Eşkisu M., Ağırkan M., Çelik O., Yalçın R. Ü., Haspolat N. K.
Journal of Rational - Emotive and Cognitive - Behavior Therapy
, cilt.40, sa.4, ss.683-706, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202213. Yüksek Başarılı Öğrencilerde Ebeveyn Başarı Baskısı Ölçeği Geliştirme Çalışması
HASPOLAT N. K., YALÇIN İ.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.236, ss.3413-3442, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
202214. Psikanalizin İçinden Bir Kavram “Özdeşleşme”
HASPOLAT N. K.
Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.1-9, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Türkiye’de Grupla Psikolojik Danışma Konusunda Yapılan Çalışmalara İlişkin Bir İnceleme
HASPOLAT N. K., ÖZDOĞAN A. Ç., YALÇIN İ.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.77-88, 2022 (TRDizin)
2021
202116. Ergenlerde Reaktif-Proaktif Saldırganlık ve Bilişsel Esneklik: Öfkenin Aracı Rolü
ÖZDOĞAN A. Ç., HASPOLAT N. K., ÇELİK O., YALÇIN R. Ü.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.2, ss.827-851, 2021 (TRDizin)
2020
202017. Psikolojik Danışman Adaylarının Kariyer Kararı Yetkinlik ve Mesleki Sonuç Beklentilerinin Geliştirilmesi
EŞKİSU M., HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, sa.31, ss.4186-4209, 2020 (TRDizin)
2018
201818. Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Yardım Aramaya İlişkin Kendini Damgalama Tutumları ile Bilişsel-Davranışsal Kaçınma Düzeyleri Arasındaki İlişki (STEMES)
EŞKİSU M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, ss.63-71, 2018 (TRDizin)
2017
201719. Sosyal Fobinin Yordayıcıları Olarak Beden İmajı ve Benlik Saygısı
HASPOLAT N. K., KAĞAN M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.139-152, 2017 (TRDizin)
2016
201620. INVESTIGATING THE PSYCHOLOGICAL WELL BEING AND JOB SATISFACTION LEVELS IN DIFFERENT OCCUPATIONS
İŞGÖR İ. Y., HASPOLAT N. K.
International Education Studies
, cilt.9, sa.11, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Ergenlerde Uyku Güçlüğünün Akademik Yordayıcıları
HASPOLAT N. K.
Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Türkiye, 19 - 20 Eylül 2023, ss.94-95, (Özet Bildiri)
2022
20222. Türkiye’de Pozitif Genç Gelişimine İlişkin Yapılan Araştırmalar: Bir İçerik Analizi Çalışması
YALÇIN R. Ü., ÖZDOĞAN A. Ç., HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M., ÇELİK O.
23.Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 Haziran 2022, ss.567-568, (Özet Bildiri)
2022
20223. Türkiye’de Pozitif Genç Gelişimine ilişkin yapılan araştırmalar: Bir içerik analizi çalışması
YALÇIN R. Ü., ÖZDOĞAN A. Ç., HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M., ÇELİK O.
23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 13 - 15 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2019
20194. Beliren Yetişkinlerde Depresyon ve Yalnızlık: Tek Başına Olmayı Tercih Etme ve Benlik Saygısının Aracı Rolü
ÖZDOĞAN A. Ç., YALÇIN R. Ü., HASPOLAT N. K., ÇELİK O.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20185. Duyusal-işleme Hassasiyeti ile Depresif Belirtiler Arasındaki İlişki: İşlevsel Olmayan Tutumların ve Duygu Düzenlemenin Aracı Rolü
Eşkisu M., Haspolat N. K., Ağırkan M.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 2018., Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Duyusal-İşleme Hassasiyeti ile Depresif Belirtiler Arasındaki İlişki: İşlevsel Olmayan Tutumların ve Duygu Düzenlemenin Aracı Rolü
EŞKİSU M., HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M.
20. Uluslararası Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Kongresi, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Ergenlerde Reaktif-Proaktif Saldırganlık: Öfke ve Bilişsel Esnekliğin Yordayıcı Rolü
ÖZDOĞAN A. Ç., HASPOLAT N. K., ÇELİK O., YALÇIN R. Ü.
20 th International Congress on Psychological Counseling and Guidance, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.1-774, (Özet Bildiri)
2018
20188. Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Yardım Aramaya İlişkin Kendini Damgalama Tutumları ile Bilişsel-Davranışsal Kaçınma Düzeyleri Arasındaki İlişki
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
STEMES 2018 Uluslararası Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Duyusal İşleme Hassasiyeti ve Psikolojik Belirtiler Arasındaki İlişki: İşlevsel Olmayan Tutumların Aracı Rolü var mı?
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
STEMES 2018 Uluslararası Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Psikolojik Danışman Adaylarında Çok Kültürlü Kişilik Özellikleri ile Toplumsal Cinsiyet Rolleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
ICES-UEBK 2018 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Sosyal Bilişsel Kariyer Kuramı Temelli Psikoeğitim Programının Psikolojik Danışman Adaylarının Mesleki Yetkinlik ve Mesleki Sonuç Beklentisi Düzeylerine Etkisi
AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.
ICES-UEBK 2018 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL FOBİNİN YORDAYICISI OLARAK MÜKEMMELİYETÇİLİK
HASPOLAT N. K., KAĞAN M., AĞIRKAN M.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 18 - 21 Ekim 2017, ss.304, (Özet Bildiri)
2017
201713. ERZİNCAN İLİ ÜZÜMLÜ İLÇESİ’NDE OKUYAN AHISKALI ÖĞRENCİLER İLE DİĞER ÖĞRENCİLERİN SOSYAL KARŞILAŞTIRMA VE UMUT DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
KAĞAN M., ATALAY M., HASPOLAT N. K.
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİULUSLARARASI AHISKA TÜRKLERİ SEMPOZYUMU, 11 - 13 Mayıs 2017, cilt.1, ss.387-393, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. Üniversite Öğrencilerinde Mükemmelliyetçiliğin Yordayıcısı Olarak Değerler
KAĞAN M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., ATEŞ B.
III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, ÜSKÜP, 6 - 09 Temmuz 2017, ss.130-131, (Özet Bildiri)
2016
201615. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL FOBİNİN YORDAYICISI OLARAK BEDEN İMAJI VE BENLİK SAYGISI
HASPOLAT N. K., KAĞAN M.
1. uluslararası akademik araştırmalar kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.493, (Özet Bildiri)
2016
201616. Farklı Mesleklerde Psikolojik yi Olu ve Meslekli Doyum Düzeylerinin ncelenmesi
İŞGÖR İ. Y., HASPOLAT N. K.
I.Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Çocuklarda ve Ergenlerde Ebeveyn Başarı Baskısını Anlamak ve Önlemek
HASPOLAT N. K.
ÖNLEYİCİ REHBERLİK, ASLAN, Sevda, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.129-156, 2022
2022
20222. ANNE BABA VE ÇOCUK ARASINDAKİ İLİŞKİ VE İLETİŞİM
HASPOLAT N. K.
AİLEDE İLETİŞİM, Doğan Laçin, Betül Gökçen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.59-78, 2022
2017
20173. Eğitimin Amaçları ve İşlevleri
ATEŞ B., HASPOLAT N. K.
Eğitim Bilimine Giriş, Doç. Dr. Mücahit Kağan, Yrd. Doç Dr. Sinan Yalçın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.173-189, 2017
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Okul Temelli Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Köroğlu M., Çam Z., Kardaş F., Çelik O., Güleç S., Haspolat N. K., et al.
2023 - 2024
2023 - 2024Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
AB Destekli Diğer Projeler
Köroğlu M., Çelik O., Yalçın R. Ü., Eşkisu M., Haspolat N. K.
2018 - 2019
2018 - 2019Erzincan Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Altun Yalçın S.(Yürütücü), Tuna Yıldırım S., Pala Ş. M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K.
2017 - 2017
2017 - 2017Göçmenlik Algısı ve Toplumsal Uyum Erzincanda Yaşayan Ahıska Türkleri Üzerine Bir Alan Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KAĞAN M. (Yürütücü), ORHAN F., ERYENTÜ M., AYRANGÖL Z., KESİK O. A., POLAT P., et al.