Doç. Dr. NAMIK KEMAL HASPOLAT


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Psikoloji, Gelişim Psikolojisi

Metrikler

Yayın

41

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

1

Atıf (Scopus)

8

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

15

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

13

Proje

4

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2017 - 2021

2017 - 2021

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

2014 - 2016

2014 - 2016

Yüksek Lisans

Erzincan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Psikoloji

Gelişim Psikolojisi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2015

2008 - 2015

Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)

ERZİNCAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Okullarda PDR Uygulamaları 2

Okullarda Rehberlik

Bireyle Psikolojik Danışma uygulaması 2

Mesleki Rehberlik Uygulamaları

Özel Eğitim ve Kaynaştırma Sürdürülebilir Kalkınma

Psikolojik Testler

Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1

Okullarda RPD Uygulamaları 1

Mesleki Rehberlik

Okullarda Rehberlik

Aile Danışmanlığı

Makaleler

Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
Scopus (8)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Ergenlerde Uyku Güçlüğünün Akademik Yordayıcıları

HASPOLAT N. K.

Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Türkiye, 19 - 20 Eylül 2023, ss.94-95, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Türkiye’de Pozitif Genç Gelişimine İlişkin Yapılan Araştırmalar: Bir İçerik Analizi Çalışması

YALÇIN R. Ü., ÖZDOĞAN A. Ç., HASPOLAT N. K., AĞIRKAN M., ÇELİK O.

23.Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 Haziran 2022, ss.567-568, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Duyusal-işleme Hassasiyeti ile Depresif Belirtiler Arasındaki İlişki: İşlevsel Olmayan Tutumların ve Duygu Düzenlemenin Aracı Rolü

Eşkisu M., Haspolat N. K., Ağırkan M.

20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 2018., Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Ergenlerde Reaktif-Proaktif Saldırganlık: Öfke ve Bilişsel Esnekliğin Yordayıcı Rolü

ÖZDOĞAN A. Ç., HASPOLAT N. K., ÇELİK O., YALÇIN R. Ü.

20 th International Congress on Psychological Counseling and Guidance, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.1-774, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Yardım Aramaya İlişkin Kendini Damgalama Tutumları ile Bilişsel-Davranışsal Kaçınma Düzeyleri Arasındaki İlişki

AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.

STEMES 2018 Uluslararası Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Duyusal İşleme Hassasiyeti ve Psikolojik Belirtiler Arasındaki İlişki: İşlevsel Olmayan Tutumların Aracı Rolü var mı?

AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., EŞKİSU M.

STEMES 2018 Uluslararası Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL FOBİNİN YORDAYICISI OLARAK MÜKEMMELİYETÇİLİK

HASPOLAT N. K., KAĞAN M., AĞIRKAN M.

II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 18 - 21 Ekim 2017, ss.304, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. ERZİNCAN İLİ ÜZÜMLÜ İLÇESİ’NDE OKUYAN AHISKALI ÖĞRENCİLER İLE DİĞER ÖĞRENCİLERİN SOSYAL KARŞILAŞTIRMA VE UMUT DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

KAĞAN M., ATALAY M., HASPOLAT N. K.

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİULUSLARARASI AHISKA TÜRKLERİ SEMPOZYUMU, 11 - 13 Mayıs 2017, cilt.1, ss.387-393, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

14. Üniversite Öğrencilerinde Mükemmelliyetçiliğin Yordayıcısı Olarak Değerler

KAĞAN M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K., ATEŞ B.

III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, ÜSKÜP, 6 - 09 Temmuz 2017, ss.130-131, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL FOBİNİN YORDAYICISI OLARAK BEDEN İMAJI VE BENLİK SAYGISI

HASPOLAT N. K., KAĞAN M.

1. uluslararası akademik araştırmalar kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.493, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Farklı Mesleklerde Psikolojik yi Olu ve Meslekli Doyum Düzeylerinin ncelenmesi

İŞGÖR İ. Y., HASPOLAT N. K.

I.Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Çocuklarda ve Ergenlerde Ebeveyn Başarı Baskısını Anlamak ve Önlemek

HASPOLAT N. K.

ÖNLEYİCİ REHBERLİK, ASLAN, Sevda, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.129-156, 2022

2022

2022

2. ANNE BABA VE ÇOCUK ARASINDAKİ İLİŞKİ VE İLETİŞİM

HASPOLAT N. K.

AİLEDE İLETİŞİM, Doğan Laçin, Betül Gökçen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.59-78, 2022

2017

2017

3. Eğitimin Amaçları ve İşlevleri

ATEŞ B., HASPOLAT N. K.

Eğitim Bilimine Giriş, Doç. Dr. Mücahit Kağan, Yrd. Doç Dr. Sinan Yalçın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.173-189, 2017

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Okul Temelli Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Köroğlu M., Çam Z., Kardaş F., Çelik O., Güleç S., Haspolat N. K., et al.

2018 - 2019

2018 - 2019

Erzincan Bilim Şenliği

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Altun Yalçın S.(Yürütücü), Tuna Yıldırım S., Pala Ş. M., AĞIRKAN M., HASPOLAT N. K.

2017 - 2017

2017 - 2017

Göçmenlik Algısı ve Toplumsal Uyum Erzincanda Yaşayan Ahıska Türkleri Üzerine Bir Alan Araştırması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KAĞAN M. (Yürütücü), ORHAN F., ERYENTÜ M., AYRANGÖL Z., KESİK O. A., POLAT P., et al.