Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya, Türkiye
1997 - 2002
1997 - 2002Lisans
Atatürk Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Eğiticilerin Eğitimi
Mesleki Eğitim
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Bilim, Teknoloji ve Toplum
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Bilgisayar Bilimleri
Mühendislik ve Teknoloji
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
2004 - 2013
2004 - 2013Öğretim Görevlisi
Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinin Artırılmış Gerçeklik ile İşlenmesinin Akademik Başarıya Etkisinin İncelenmesi
Kayalar M. T. (Danışman)
G.BARAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (9)
2024
20241. INTERNET ADDICTION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS AND ATTITUDES OF THEIR PARENTS
Öz R., Kayalar M. T., Koç A.
Pakistan Journal of Distance and Online Learning , cilt.9, sa.2, ss.1-28, 2024 (ESCI)
2023
20232. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
KOÇ A., KAYALAR M. T.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, sa.95, ss.28-40, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Öğretim Elemanlarının Teknoloji Öz Yeterlik Düzeylerine Göre Teknoloji ve Uzaktan Öğretim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
Baran G., Taşlibeyaz E., Kayalar M. T.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) , cilt.6, sa.3, ss.279-291, 2023 (TRDizin)
2023
20234. THE EFFECT OF PRESERVICE TEACHERS INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES COMPETENCIES ON ACADEMIC SELF-EFFICACY AND ACADEMIC ACHIEVEMENT
Bahar H. H., Öz R., Kayalar M. T.
ADVANCED EDUCATION
, cilt.22, ss.38-50, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20225. A SYSTEMATIC REVIEW OF STUDIES ON ONLINE EDUCATION FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER
Polat H., Taşlıbeyaz E., Kayalar M. T.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.23, sa.3, ss.49-67, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20226. Evaluating the Views of Lecturers upon Virtual and Real Laboratory Implementations
Öz R., Kayalar M. T., Bahar H. H.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.19, sa.46, ss.393-408, 2022 (TRDizin)
2021
20217. Fen Bilimleri Eğitiminde Artırılmış Gerçekliğe İlişkin Çalışmaların Analizi
KAYALAR M. T., BARAN G.
Caucasian Journal of Science
, cilt.8, sa.2, ss.123-138, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Attitudes of preservice teachers having pedagogical formation certificate training towards instructional technology and material design course
ÖZ R., KAYALAR M. T.
World Journal on Educational Technology: Current Issues
, cilt.13, sa.3, ss.407-418, 2021 (Scopus)
2021
20219. Perspectives of University Students on the Efficiency of Synchronous and Asynchronous Learning
Kayalar M. T.
Journal of Educational Leadership and Policy Studies
, sa.2021, ss.1, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. A Comparative Analysis on the Effects of Formal and Distance Education Students\u2019 Course Attendance Upon Exam Success
Öz R., Kayalar M. T.
Journal of Education and Learning
, cilt.10, sa.3, ss.122-131, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
201911. Examining The Factors That May Restrict Teacher Candidates To Access Recreational Activities
ÖZ R., YAZICI M., KAYALAR M. T., ÇAKMAK YILDIZHAN Y.
Sakarya University Journal of Education
, cilt.9, sa.3, ss.522-536, 2019 (TRDizin)
2019
201912. THE DIFFICULTIES ENCOUNTERED IN FOREIGN LANGUAGE COURSES IN VIRTUAL ENVIRONMENT
KAYALAR F., KAYALAR M. T.
SSSJ , cilt.5, sa.50, ss.6555-6561, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Teachers’ Vıews Over The Impact Of Educatıonal Mobıle Devıces On Students’ Achıevement
Kayalar M. T., Kayalar F.
Journal Of Instıtute Of Economıc Development And Socıal Researches , cilt.5, sa.18, ss.220-226, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Teachers views over the impact of educational mobile devices on students’xx achievements
KAYALAR M. T., KAYALAR F.
İKSAD , cilt.5, sa.18, ss.220-226, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Examınıng Pre-Servıce Teachers’ Attıtudes And Interests In Technology In Terms Of Varıous Varıables
KAYALAR M. T.
Journal Of Socıal & Humanıtıes Scıences Research , cilt.5, sa.27, ss.2753-2760, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201616. STUDY INTO THE DISPOSITIONS, AVOIDANCES AND ATTITUDES OFPRE-SERVICE TEACHERS TOWARDS ONLINE LEARNING
Kayalar M. T.
International Journal of Recent Scientific Research , cilt.7, sa.2, ss.9097-9103, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201417. 3-Metil-4-[3-(2-metilbenzoksi)-benzilidenamino]-4,5-dihidro-1H-1,2,4-triazol-5-on Bileşiğinin Spektroskopik Özelliklerinin Deneysel ve Teorik Olarak İncelenmesi
ULUFER S., GÜRSOY KOL Ö., YÜKSEK H., KAYALAR M. T.
Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.7, ss.15-28, 2014 (TRDizin)
2014
201418. Bazı Açilamidrazon ve 1,2,4-Triazol Türevleri için pKa tayini
YÜKSEK H., BAHÇECİ Ş., OCAK Z., ALKAN M., babir t., KAYALAR M. T.
Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. , sa.7, ss.60-69, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Using The Online Flipped Classroom Model In The Covid-19 Pandemic Process
Sanalan V. A., Taşlıbeyaz E., Polat H., Sapanca H. F., Koç A., Yıldırım Ö., et al.
8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi, Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2020
20202. Investigation of Parents’xx Views on Distance Education During the Pandemic Process
KAYALAR F., TORAMAN E., KAYALAR M. T.
ECLSS KYRENIA, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 09 Eylül 2020, cilt.1, ss.326-336, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Otizm Spektrum Bozukluğu Bağlamında Çevrimiçi Öğretim Çalışmalarının Sistematik Tarama Yöntemiyle İncelenmesi
POLAT H., TAŞLIBEYAZ E., KAYALAR M. T.
EJERCongress 2020, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1065-1066, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. RESEARCH INTO THE NEGATIVE EFFECTS OF VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS ON THE STUDENTS’ APPROACH TO LEARNING
KAYALAR M. T., KAYALAR F.
III. TARAS SHEVCHENKO INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Kiev, Ukrayna, 12 - 14 Temmuz 2019, cilt.1, ss.399-404, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. The Views of Sociotropic and Autonomic School Principals on Solving Discipline Problems at School Environment
KAYALAR M. T., KAYALAR F.
4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Yalova, Türkiye, 14 - 17 Şubat 2019, cilt.1, ss.25-35, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Deneyimleri (The Experiences of the Students about Scenario-Based Interactive Videos)
TAŞLIBEYAZ E., KOÇ A., SANALAN V. A., YILDIRIM Ö., ÖZ R., KAYALAR M. T.
ITTES, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.369, (Özet Bildiri)
2017
20177. Üniversite Öğrencilerinin Siber Zorbalığa Maruz Kalma Durumları
Yıldırım Ö., Kayalar M. T., Koç A.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.351-352, (Özet Bildiri)
2017
20178. İngilizce Eğitiminde Kullanılan Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Görüşleri
TAŞLIBEYAZ E., KOÇ A., SANALAN V. A., YILDIRIM Ö., ÖZ R., KAYALAR M. T.
ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 15 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Deneyimleri
Taşlıbeyaz E., Koç A., Sanalan V. A., Yıldırım Ö., Öz R., Kayalar M. T.
5 International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.369, (Özet Bildiri)
2017
201710. THE USE OF SOCIAL MEDIA AND FEAR OF MISSING OUT AMONG COLLEGE STUDENTS
Sanalan V. A., Koç A., Öz R., Taşlıbeyaz E., Kayalar M. T., Yıldırım Ö.
International Technology, Education and Development Conference - INTED 2017, Valencia, İspanya, 6 - 08 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. INTERNET ADDICTION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS AND ATTITUDES OF THEIR PARENTS
Yıldırım Ö., Kayalar M. T., Sanalan V. A., Taşlıbeyaz E., Koç A., Öz R., et al.
International Technology, Education and Development Conference - INTED 2017, Valencia, İspanya, 6 - 08 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2016
201612. E Kitap İle Yürütülen Almanca Dersinin Öğrencileri Başarısı Üzerindeki Etkisi
Yıldırım Ö., Öz R., Koç A., Kayalar M. T.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium - ICITS 2016, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.414, (Özet Bildiri)
2016
201613. Erzincan Üniversitesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Görüşleri
Kayalar M. T., Koç A., Yıldırım Ö., Öz R.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.417, (Özet Bildiri)
2016
201614. Çocukların Oyun Tercihleri Sokak Temelli Oyunlar mı Bilgisayar Temelli Oyunlar mı
Öz R., Yıldırım Ö., Kayalar M. T., Koç A.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.416, (Özet Bildiri)
2016
201615. Öğretmenlerin EBA İle İlgili Görüşleri
Koç A., Kayalar M. T., Öz R., Yıldırım Ö.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium - ICITS 2016, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.415, (Özet Bildiri)
2015
201516. Öğretmen Adaylarının E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi: Erzincan Üniversitesi Örneği
Kayalar M. T., Koç A., Başıbüyük B., Kayalar F.
International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.65, (Özet Bildiri)
2015
201517. Öğretmen Adaylarının Bilgisyar Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi: Erzincan Üniversitesi Örneği
KOÇ A., BAŞIBÜYÜK B., KAYALAR M. T., YILDIRIM Ö.
International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.193, (Özet Bildiri)
2015
201518. Erzincan Üniversitesi BÖTE Son Sınıf Öğrencilerinin (Öğretmen Adayı) Tablet, PC ve Etkileşimli Tahta ile İlgili Görüşleri
Yıldırım Ö., Koç A., Kayalar M. T., Öz R., Başıbüyük B.
3. ULUSLARARASI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.102, (Özet Bildiri)
2015
201519. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSYAR KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFOR ANALİZİ YOLUYLA İNCELENMESİ ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
KOÇ A., BAŞIBÜYÜK B., KAYALAR M. T., YILDIRIM Ö.
3. ULUSLARARASI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. AN EXAMINATION OF UNIVERSITY STUDENTS' CYBERSECURITY ATTITUDES IN RELATION TO DEMOGRAPHIC VARIABLES
ÖZ R., KAYALAR M. T.
COMPUTER AND EDUCATIONAL TECHNOLOGIES EDUCATION, ÖNAL NEZİH, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.45-64, 2025
2022
20222. Features Of Electronic Learning Media As Innovative Model For Educational Technologies
KAYALAR M. T.
ADVANCES IN EDUCATION SCIENCES, DEMİRBATIR, Rasim Erol, Editör, Duvar Publishing, İzmir, ss.171-186, 2022
2021
20213. Organik Kimyada Bilgisayar Destekli Hesaplama Örnekleri
KAYALAR M. T.
GeceKitaplığı, Ankara, 2021
2021
20214. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN KAYITLI OLDUĞU ÖĞRETMEN YETİŞTİRME LİSANS PROGRAMA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Öz R., Kayalar M. T.
Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler-I, Prof.Dr. Şehriban KOCA,Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Şaban AKGÜL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.219-236, 2021
2021
20215. The Efficiency of Flipped Classroom Model in Virtual Education
Kayalar M. T.
ACADEMIC RESEARCH and REVIEWS in EDUCATIONAL SCIENCE, Assoc. Prof. Aydın KIZILASLAN, Editör, Duvar, Ankara, ss.105-116, 2021
2021
20216. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN KAYITLI OLDUĞU ÖĞRETMEN YETİŞTİRME LİSANS PROGRAMA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZ R., KAYALAR M. T.
Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler-I, KOCA ŞEHRİBAN, AKGÜL MEHMET ŞABAN, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.219-236, 2021
2021
20217. Yetişkinler İçin Çevrimiçi Öğrenmenin Etkili Kullanımı
KAYALAR M. T.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA GÜNCEL ÇALIŞMALAR, BAKIR, Hasan, Editör, Duvar Yayınları, Ankara, ss.61-72, 2021
2021
20218. The Efficiency of Flipped Classroom Model in Virtual Education
KAYALAR M. T.
ACADEMIC RESEARCH and REVIEWS in EDUCATIONAL SCIENCE, , Editör, Duvar, İzmir, ss.105-114, 2021
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021119B254, Erzincan Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Öz R.(Yürütücü), KAYALAR M. T.