Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinin Artırılmış Gerçeklik ile İşlenmesinin Akademik Başarıya Etkisinin İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GİZEM BARAN

Danışman: Murat Tolga Kayalar

Özet:

Soyut kavramların somutlaştırılmasında görselliğin önemi her geçen gün farklı çalışmalarla vurgulanmaktadır. Bazen iki boyutlu görseller, bazen üç boyutlu materyaller kullanılmış olsa da yakın zamanlarda sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik vb. gibi dijital uygulamaların gündeme geldiği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı; 6. Sınıf müfredatında yer alan vücudumuzdaki sistemler ünitesinin artırılmış gerçeklik uygulamaları sayesinde nasıl bir başarı değişimi gösterdiğini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 6. sınıf öğrencilerinden oluşan 49 kişilik örneklem grubu üzerinde yapılan çalışmada, deney grubu 21, kontrol grubu 28 olmak üzere toplam 49 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 3 hafta kontrol grubu, 3 haftada deney grubu ile olmak üzere 6 hafta sürmüştür. Her hafta 6 saat olmak üzere toplam 36 ders saati uygulama yapılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama araçlarından vücudumuzdaki sistemler başarı testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında öğrencilerin 6. sınıf fen bilimleri dersi vücudumuzdaki sistemler ünitesini artırılmış gerçeklik uygulamaları kullanılarak işledikten sonra öğrenci başarılarına olumlu yönde katkı sağladığı görülmüştür.