Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GİZEM BARAN
Danışman: Murat Tolga Kayalar
Özet:
Soyut kavramların
somutlaştırılmasında görselliğin önemi her geçen gün farklı çalışmalarla
vurgulanmaktadır. Bazen iki boyutlu görseller, bazen üç boyutlu materyaller
kullanılmış olsa da yakın zamanlarda sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik vb.
gibi dijital uygulamaların gündeme geldiği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı;
6. Sınıf müfredatında yer alan vücudumuzdaki sistemler ünitesinin artırılmış
gerçeklik uygulamaları sayesinde nasıl bir başarı değişimi gösterdiğini
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 6. sınıf öğrencilerinden oluşan 49 kişilik örneklem grubu
üzerinde yapılan çalışmada, deney grubu 21, kontrol grubu 28 olmak üzere toplam
49 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 3 hafta kontrol grubu, 3 haftada
deney grubu ile olmak üzere 6 hafta sürmüştür. Her hafta 6 saat olmak üzere
toplam 36 ders saati uygulama yapılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama
araçlarından vücudumuzdaki sistemler başarı testi kullanılmıştır. Çalışmanın
sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında öğrencilerin 6. sınıf fen
bilimleri dersi vücudumuzdaki sistemler ünitesini artırılmış gerçeklik
uygulamaları kullanılarak işledikten sonra öğrenci başarılarına olumlu yönde
katkı sağladığı görülmüştür.