Eğitim Bilgileri
2007 - 2010
2007 - 2010Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Erzincan Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Yüksek Lisans-Tezsiz
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Türev Konusunda Matematiksel Modelleme Yönteminin Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarıları ve Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ofma Matematik Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2019 - 2024
2019 - 2024Doç. Dr.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2011 - 2018
2011 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2005 - 2011
2005 - 2011Araştırma Görevlisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorYüksekokul Müdürü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2010
2010 - 2010Erasmus Ders Verme Hareketliliği
Macerata University /ITALY, Erasmus Ders Verme Hareketliliği
Makaleler
Tümü (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (23)
2025
20251. Matematik Eğitimi Hakkında Betimsel İçerik Analizi Yapan Araştırmalara Yönelik Bir İçerik Analiz
ALA A. M., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
TURKISH ACADEMIC RESEARCH REVIEW , cilt.10, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Comparing the Learning Environments Related to Mathematical Modelling Through Distance Education
Deniz Yılmaz D., Çakmak Gürel Z., Özturan Sağırlı M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING
, cilt.24, sa.1, ss.17-39, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Türkiye’de Yayımlanan ve Matematiksel Bir İçerik Barındıran Üstbiliş Temalı Makalelere Yönelik İnceleme
BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.257-271, 2022 (TRDizin)
2022
20224. Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Matematik Dersine Yönelik Görüşlerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Çakmak Gürel Z., Özturan Sağırlı M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.1, ss.141-186, 2022 (TRDizin)
2022
20225. The Effect of Teaching Practices with Real Life Content in “Heat and Temperature” and “Movement and Force” Learning Areas
Akar M. S., Altun Yalçın S., Yalçın P., Özturan Sağırlı M.
European Journal of Physics Education , cilt.-13, sa.2, ss.30-52, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20216. UNIVERSITY STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS DISTANCE EDUCATION AND PERCEPTIONS OF GOOD LECTURERS IN DISTANCE EDUCATION IN COVID-19 PERIOD
ALTUN YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., AKAR M. S.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches)
, cilt.6, sa.14, ss.520-568, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme Hakkındaki Farkındalıkları
SARI O. S., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.335-359, 2021 (TRDizin)
2021
20218. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Becerilerinin İncelenmesi
Ozili Y. E., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
International Journal of Learning and Teaching , cilt.13, sa.2, ss.69-93, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. A Content Analysis Related To the Problem Themed Articles on Mathematics Education in Turkey
ERTANE BAŞ Ö., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.50, sa.2, ss.778-832, 2021 (ESCI)
2020
202010. Türkiye'de Eğitim Dergilerinde Yayınlanan Problem Temalı Makalelere Yönelik Bir İçerik Analizi
Özturan Sağırlı M., Baş F.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.3, ss.1105-1135, 2020 (TRDizin)
2020
202011. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Bölümleri, Sınıf Düzeyleri ve Üstbilişsel Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkiler
Özturan Sağırlı M., Baş F., Bekdemir M.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.29, ss.1-22, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üstbilişel Farkındalık Düzeyleri ve Farkındalıkları ile Başarıları Arasındaki İlişki
ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., BEKDEMİR M.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , 2020 (TRDizin)
2018
201813. The Effects of Teaching Applications with Real Life Content on the Levels of Pre-Service Teachers' Abilities to Associate Daily Life with Astronomy and Electrical Learning Topics
YALÇIN P., Yalcin S. A., AKAR M. S., Sagirli M.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.8, sa.2, ss.229-251, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201714. The Effect of Teaching Practices with Real Life Content inLight and Sound Learning Areas
Altun Yalçın S., Yalçın P., Akar M. S., Özturan Sağırlı M.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.5, sa.9, 2017 (Scopus)
2017
201715. TURKISH ADAPTATION STUDY OF CHILDRENS PERCEPTIONS OF THEIR PLAY (CPTP) SCALE
KAŞKAYA A., ÜNLÜ İ., ÖZTURAN SAĞIRLI M., AKAR M. S.
International Journal of Social Science , ss.107-125, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. ÇOCUKLARIN OYUNLARINA YÖNELİK ALGILARI ÖLÇEĞİ (ÇOYA) TÜRK KÜLTÜRÜ UYARLAMA ÇALIŞ
KAŞKAYA A., ÜNLÜ İ., AKAR M. S., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.4, ss.107-125, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. A Content Analysis of the Articles on Metacognition in Education in Turkey
Baş F., Sagirli M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.192, ss.1-33, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201618. Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
ALTUN YALÇIN S., Yalçın P., Özturan sağırlı M., Yalçın s.
INTERNATIONAL JOURNAL
, cilt.8, sa.5, ss.318, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201619. The effects on technology using efficacy of teacher candidates of education faculty curriculum
ALTUN YALÇIN S., YALÇIN P., ÖZTURAN SAĞIRLI M., YALÇIN S.
International Journal of Current Research , cilt.8, sa.5, ss.32130-32137, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201620. Tamsayılarla İşlemlerin Öğretiminde Alternatif Bir Yol İndis Kullanımı
ÇETİN Ö. F., DANE A., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., ÇAKMAK GÜREL Z., Genel S., et al.
Öğretim Atölyesi: Mesleki Gelişim Uygulamaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.27-32, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2016
201621. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÜST BİLİŞ FARKINDALIKLARI PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARI TUTUMLARI VE ARALARINDAKİ İLİŞKİ
BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BEKDEMİR M.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.12, sa.2, ss.464-482, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. A Case Study on Pre-service Secondary School Mathematics Teachers' Cognitive-metacognitive Behaviours in Mathematical Modelling Process
ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Universal Journal of Educational Research , cilt.4, sa.4, ss.639-663, 2016 (Scopus)
2016
201623. A Conceptual and Procedural Research on the Hierarchical Structure of Mathematics Emerging in the Minds of University Students An Example of Limit Continuity Integral Derivative
Dane A., Çetin Ö. F., Baş F., Özturan Sağırlı M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HIGHER EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.82-91, 2016 (Scopus)
2016
201624. Ortaokul matematik öğretmen adaylarının problem kavramına ilişkin algıları üzerine bir inceleme.
Baş F., Özturan Sağırlı M.
International Journal of Human Sciences , cilt.13, sa.1, ss.1367, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201625. Gerçek Yasam İçerikli Öğretim Uygulamalarının İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiği Günlük Yaşamla Ilişkilendirebilme Düzeylerine Etkisi
ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., ÇAKMAK GÜREL Z., OKUR M.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, ss.164-193, 2016 (TRDizin)
2016
201626. TÜREVİN SEMBOLİK VE SÖZEL TEMSİLLERİNİN KULLANILABİLME DÜZEYİNE İLİŞKİN BİR İNCELEMEAN INVESTIGATION ON THE LEVEL OF USING SYMBOLICAL ANDVERBAL REPRESENTATIONS OF DERIVATİVE
ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., ÇETİN Ö. F., ÇAKMAK GÜREL Z., BEKDEMİR M., OKUR M., et al.
International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education , cilt.5, sa.1, ss.1-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201527. Cebirsel ifade, geometrik sekil ve geometrik yer iliskisi
DANE A., ÇETİN Ö. F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Egitim Fakültesi Dergisi , cilt.26, ss.44-61, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201528. Analysing of Mathematics Education Research in Turkey: 2009-2014
BAŞ F., IŞIK A., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
International Journal of Review in Applied and Social Sciences , cilt.1, sa.8, ss.31-56, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmen Adaylarının Matematiğe İlişkin Bakış Açıları
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK Z., BAŞ F., OKUR M., BEKDEMİR M.
EGE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.16, sa.1, ss.199-223, 2015 (TRDizin)
2015
201530. Mathematical Language Used in the Teaching of Three Dimensional Objects: The Prism Example
ÇAKMAK Z., BAŞ F., IŞIK A., BEKDEMİR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Mevlana International Journal of Education , cilt.5, sa.1, ss.115-129, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201431. Elective drama course in mathematics education: An assesment of preservice teachers
ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Educational Research and Reviews , cilt.9, sa.14, ss.466-477, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201332. Examınıng The Measurement And Evaluatıon Methods Employed By Professors In Classes And The Effıcıency Of These Methods
ALTUN YALÇIN S., YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., YALÇIN P.
Internatıonal Refereed Academic Social Science Journal , cilt.10, sa.4, ss.21-37, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201333. Öğretmen adaylarının matematiğin doğasına ilişkin felsefi düşünceleri
SANALAN V. A., BEKDEMİR M., OKUR M., KANBOLAT O., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.33, sa.1, ss.155-168, 2013 (TRDizin)
2012
201234. Rectangular prism perceptions of primary and secondary school students by models
DANE A., ÇETİN Ö. F., BEKDEMİR M., OKUR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.3, sa.1, ss.1-12, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201235. Pre-service mathematics teachers’ perceptions’ of rectangular prism by models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
The International Journal of Research in Teacher Education (IJRTE) , cilt.2, sa.2, ss.155-168, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201236. Prospective Primary School Teachers Perceptions of Rectangular Prism Through Models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
The International Journal of Research in Teacher Education , cilt.3, sa.2, ss.14-25, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201237. The examination of the Public Personnel Selection Examination PPSE in the of light pre service teachers opinions
ALTUN YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., YALÇIN S., YALÇIN P.
Mevlana International Journal of Education (MIJE) , cilt.2, sa.1, ss.72-87, 2012 (SSCI)
2012
201238. Examination in the Terms of Some Variables of Real Life Problems with Teacher Candidates Eyes
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ALTUN YALÇIN S., YALÇIN P.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.51, ss.867-872, 2012 (SSCI)
2011
201139. Okul ve öğretmen içerikli sinema filmlerinin öğretmen adaylarının mesleki tutumlarına ve öz yeterlik algılarına etkisi
KAŞKAYA A., ÜNLÜ İ., AKAR M. S., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.11, sa.4, ss.1765-1783, 2011 (SSCI, TRDizin)
2011
201140. The usage of instructional technologies by lecturers (examples of Erzincan).
ALTUN YALÇIN S., YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., YALÇIN P., KOÇ A.
Social and Behavioral Sciences , cilt.28, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201041. Öğrenci görüşlerine göre bazı yazma etkinliklerinin etkilerinin incelenmesi
ÖZTURAN SAĞIRLI M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.10, sa.4, ss.2501-2530, 2010 (SSCI, TRDizin)
2010
201042. Yüksekögretimin ögrencilerin öz-düzenleme becerilerine etkisi (Atatürk üniversitesi örnegi).
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇİLTAŞ A., AZAPAĞASI E., ZEHİR K.
Kastamonu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.587-596, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201043. Türev konusunda uygulanan matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz düzenleme becerilerine etkisi
ÖZTURAN SAĞIRLI M., KIRMACI U. S., BULUT S.
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.221-247, 2010 (TRDizin)
2009
200944. Okul deneyimi II ve ögretmenlik uygulaması dersleri temelinde ögretmen adaylarının öz-yeterlik algısının incelenmesi
ÖZTURAN SAĞIRLI M., KAŞKAYA A., ÜNLÜ İ., EFE N.
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.2009, sa.2, ss.533-544, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200945. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmede Öz düzenlemeyi Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ESRA A.
Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, cilt.42, ss.129-161, 2009 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Ortaokul Matematİk Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme Hakkındaki Farkındalıkları
SARI O. S., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN PROBLEM TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ
ERTANE BAŞ Ö., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Bodrum/ MUĞLA, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK DÜZEYLERİ İLE MATEMATİK DERSİ ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
AĞPAK Y. E., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
ZEUGMA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 18 - 20 Ocak 2019, (Tam Metin Bildiri)
2016
20164. Matematik Koçluğunun 8 Sınıf ÖğrencilerininMatematik Başarıları Üzerine Etkisi
BEKDEMİR M., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK GÜREL Z.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.231, (Özet Bildiri)
2016
20165. MATEMATİK KOÇLUĞUNUN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK BAŞARILARIÜZERİNE ETKİSİ
BEKDEMİR M., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK GÜREL Z.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 Eylül 2016 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2016
20166. THE EFFECT OF REAL LIFE ORIENTED TEACHING PRACTICES ON LEARNING ABOUT LIGHT AND SOUND
ALTUN YALÇIN S., Yalçın P., Özturan sağırlı M., akar m. s.
xvıı ıoste symposıum, Braga, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. The effect of real lıfe orıented teachıng practıces on learnıng about lıght and sound
ALTUN YALÇIN S., YALÇIN P., AKAR M. S., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
XVII IOSTE SYMPOSIUM Science and Technology Education for a Peaceful and Equitable World19, Braga/Portugal, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. The Effect of Real Life Oriented Teaching Applications on the Prospective Teachers Ability to Make Associations with Real Life For the Subjects of Astronomy and Electricity
YALÇIN P., ALTUN YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., AKAR M. S.
XVII IOSTE SYMPOSIUM Science and Technology Education for a Peaceful and Equitable World19, Braga/ Portugal, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
20169. Öğretmen adaylarının metabilişsel farkındalıklarında problem çözmeye yönelik inanç ve tutumların etkisi
BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BEKDEMİR M.
ITEC 2016, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. ÖĞRETMEN ADAYLARININ METABİLİŞSEL FARKINDALIKLARINDA PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇ VE TUTUMLARININ ETKİSİ
ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., BEKDEMİR M.
International Teacher Education Conference, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201511. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme Sürecinin Bilişsel Bakış Açısı İle İncelenmesi
ÇAKMAK Z., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F.
4. World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS), Antalya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.43, (Özet Bildiri)
2015
201512. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEME SÜRECİNİN BİLİŞSEL BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ
ÇAKMAK Z., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F.
World Conference on Educational and Instructional Sudies, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2014
201413. Öğretmen Görü lerine Göre statistik ve Olasılık Öğrenme Alanında Ya anan Problem ve Güçlükler
BEKDEMİR M., BAŞ F., ÇETİN Ö. F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK Z., IŞIK A., et al.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongeresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201414. İlköğretim matematik öğretmen adaylarıyla matematik öğrenme alanlarının günlük hayattaki kullanımına ilişkin deneysel bir çalışma
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK Z., BAŞ F., OKUR M.
X1.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201415. Cebirsel ifade geometrik şekil ve geometrik yer ilişkisi
DANE A., ÇETİN Ö. F., BEKDEMİR M., OKUR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., et al.
X1.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin türeve ilişkin çoklu temsil biçimlerini kullanabilme düzeyleri
ÇAKMAK Z., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., BEKDEMİR M., ÇETİN Ö. F., OKUR M., et al.
X1.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201417. Öğretmen görüşlerine göre istatistik ve olasılık öğrenme alanında yaşanan problem ve güçlükler
BEKDEMİR M., BAŞ F., ÇETİN Ö. F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK Z., IŞIK A., et al.
X1.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarıyla Matematik Öğrenme Alanlarının Günlük Hayattaki Kullanımına İlişkin Deneysel Bir Çalışma
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÇAKMAK Z., BAŞ F., OKUR M.
11. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201419. Lisans Öğrencilerinin Radyasyon İle İlgili Tutum ve Bilginlerinin Araştırılması
YALÇIN P., ALTUN YALÇIN S., BAŞTUĞ A., ÖZTURAN SAĞIRLI M., AKAR M. S., TORUN M.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (Çevre ve Sağlık Eğitimi), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.391, (Özet Bildiri)
2013
201320. TAM SAYILARLA İŞLEMLERİN ÖĞRETİMİNDEALTERNATİF BİR YOL İNDİS KULLANIMI
ÇETİN Ö. F., DANE A., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., ÇAKMAK GÜREL Z., Genel S., et al.
12. Matematik Sempozyumu Toplum'da Matematik, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013
2013
201321. Tamsayılarla İşlemlerin Öğretiminde Alternatif Bir Yol İndis Kullanımı
ÇETİN Ö. F., DANE A., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., ÇAKMAK Z.
12. Matematik Sempozyumu (Toplumda Matematik), Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201322. Tamsayılarla işlemlerin öğretiminde alternatif bir yol indis kullanımı
ÇETİN Ö. F., DANE A., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F., ÇAKMAK Z., GENEL S., et al.
12. Matematik Sempozyumu Toplumda Matematik, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201223. Prizma Kavramı Öğretiminde Öğretmen Ve Öğrenci Arasında Kullanılan Matematiksel Dil
ÇAKMAK Z., BAŞ F., BEKDEMİR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
10. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201224. Öğretmen adaylarının kavram haritası oluşturmada yaşadıkları bazı güçlükler ve çözüm önerileri
ÖZTURAN SAĞIRLI M., BULUT S., ÇAKMAK Z., BAŞ F.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2012, ss.146, (Özet Bildiri)
2012
201225. Instructors usage of real life problems in their lessons and some difficulties that they encounter
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ALTUN YALÇIN S., YALÇIN P.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201226. How much teacher candidates develop their ability of using technology by education faculty curriculum and what should be done for developing it.
ALTUN YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., YALÇIN P., YALÇIN S.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.80-81, (Özet Bildiri)
2012
201227. A qualitative study on teacher candidates concept knowledge level
Özturan Sağırlı M., Akar M. S., Ünlü İ.
World Conference on Design, Arts and Education, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2012, ss.787-796, (Tam Metin Bildiri)
2012
201228. kavramsal Değişim Metinlerinin Üniversite Öğrencilerinin Geometrik Optik Konusundaki Kavram Yanılgılarının Düzeltilmesine ve Tutumlarına Etkisi.
ALTUN YALÇIN S., Özturan sağırlı M., Yalçın p.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2012, ss.867-872, (Özet Bildiri)
2012
201229. Examination in The Terms of Some Variables of Real Life Problems With Teacher Candidates Eyes
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ALTUN YALÇIN S., YALÇIN P.
World Conference on Design, Arts and Education., Antalya, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2012, ss.867-872, (Tam Metin Bildiri)
2012
201230. Instructors Usage of Real Life Problems in Their Lessons And Some Difficulties That They Encounter 4 7 Mayıs 2012
ÖZTURAN SAĞIRLI M., ALTUN YALÇIN S., YALÇIN P.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.365-366, (Özet Bildiri)
2012
201231. Evaluation of Education Faculty s Curriculum in The Aspect of Science Education Candidates A Sample Case Erzincan University
ALTUN YALÇIN S., YALÇIN P., YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi., İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.80, (Özet Bildiri)
2012
201232. How Much Teacher Candidates Develop Their Ability of Using Technology by Education Faculty Curriculum and What Should Be Done For Developıng It 4 7 Mayıs 2012
ALTUN YALÇIN S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., YALÇIN P., YALÇIN S.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.80-81, (Özet Bildiri)
2011
201133. The Usage of Instructional Technologies by The Lecturers Examples of Erzincan Procedia Social and Behavioral Sciences 435 438 pp Temmuz 2011
ALTUN YALÇIN S., YALÇIN S., YALÇIN P., ÖZTURAN SAĞIRLI M., KOÇ A.
World Conference on Educational Technology Researches konferansı, Nicosia, 5 - 09 Temmuz 2011, ss.435-438, (Özet Bildiri)
2011
201134. Pre-Service Mathematics Teachers’ Perceptions’ Of Rectangular Prism By Models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
III. International Congress of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 08 Mayıs 2011, ss.23-27, (Özet Bildiri)
2011
201135. Pre-Service Mathematics Teachers’ Perceptions’ Of Rectangular Prism By Models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
III. International Congress of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 08 Mayıs 2011, ss.23-27, (Özet Bildiri)
2011
201136. Pre-Service Mathematics Teachers’ Perceptions’ Of Rectangular Prism By Models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
III. International Congress of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 08 Mayıs 2011, ss.23-27, (Özet Bildiri)
2011
201137. Pre-Service Mathematics Teachers’ Perceptions’ Of Rectangular Prism By Models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
III. International Congress of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 08 Mayıs 2011, ss.23-27, (Özet Bildiri)
2011
201138. Pre-Service Mathematics Teachers’ Perceptions’ Of Rectangular Prism By Models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
III. International Congress of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 08 Mayıs 2011, ss.23-27, (Özet Bildiri)
2011
201139. Pre service Mathematics Teachers Perceptions of Rectangular Prism by Models
ÇETİN Ö. F., DANE A., OKUR M., BEKDEMİR M., BAŞ F., KANBOLAT O., et al.
III. International Congress of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, ss.27, (Özet Bildiri)
2011
201140. Student s perception of rectangular prism by models Oral Presentation
DANE A., ÇETİN Ö. F., BEKDEMİR M., OKUR M., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., et al.
International Conference on New Trends in Education And Their İmplications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
2011
201141. Student’s Perception Of Rectangular Prism By Models
DANE A., ÇETİN Ö. F., BEKDEMİR M., OKUR M., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., et al.
International Conference on New Trends in Education And Their İmplications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.152, (Özet Bildiri)
2011
201142. Students Perceptions of Rectangular Prism by Models
DANE A., ÇETİN Ö. F., BEKDEMİR M., OKUR M., BAŞ F., ÖZTURAN SAĞIRLI M., et al.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
2010
201043. Matematiğin Doğasına İlişkin Felsefi Düşünceleri Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
KANBOLAT O., SANALAN V. A., BEKDEMİR M., OKUR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F.
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201044. Matematiği Doğasına İlişkin Felsefi Düşünceleri Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
KANBOLAT O., SANALAN V. A., BEKDEMİR M., OKUR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M., BAŞ F.
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201045. Matematiksel Modelleme Yönteminin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
ÖZTURAN SAĞIRLI M., KIRMACI U. S., BULUT S.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2008
200846. Fizik Laboratuarı I Dersinde Öğrencilerin Analoji Üretmeye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi
AKAR M. S., ÖZTURAN SAĞIRLI M., ÜNLÜ İ., KAŞKAYA A.
International Conference on Educational Sciences (ICES’xx08), 2008 June 23rd - 25th, Famagusta, NORTH CYPRUS., Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.58-62, (Tam Metin Bildiri)
2008
200847. Serbest zaman okumaları ve matematik başarısı
BEKDEMİR M., ÖZTURAN SAĞIRLI M., KANBOLAT O.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.269, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Matematik Eğitiminde Üstbiliş
ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Matematik Eğitiminin Psikolojik Temelleri, ÖZTÜRK MESUT, SARİKAYA İSMAİL, ÖZGÖL MUSTAFA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.148-163, 2025
2022
20222. Analitik Geometri
ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Geometri Öğretim Bilgisi, Zülbiye Toluk Uçar, Recai Akkuş, Burçak Boz Yaman, Asuman Duatepe Paksu, Safure Bulut, Editör, PegemA Yayıncılık, ss.297-339, 2022
2020
20203. Çember ve Daire Öğretimi
Özturan Sağirli M., Baş F.
Geometri ve Öğretimi, Tuba AĞIRMAN AYDIN, Betül KÜÇÜK DEMİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.60-76, 2020
2020
20204. Çevre ve Alan Öğretimi
DENİZ YILMAZ D., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Geometri ve Öğretimi, Tuba AĞIRMAN AYDIN, Betül KÜÇÜK DEMİR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.273-298, 2020
2019
20195. Sınıf İçi Öz Süreçler ve Motivasyon
KAŞKAYA A., ÖZTURAN SAĞIRLI M.
Benliğin İnşası Gelişimsel ve Sosyokültürel Temeller, Mehmet Kandemir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.251-300, 2019
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015
01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015