Öğr. Gör. Dr. GÜLŞAH UYAR
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Özgeçmiş Dosyası İndir
Türkçe
English
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
Makaleler
5
Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (2)
1.
Claims of teacher learning and retrospective tracing of claimed events in video-mediated transnational virtual exchange interactions
Uyar G.
,
Balaman U.
APPLIED LINGUISTICS
, cilt.2025, sa.00, ss.1-19, 2025 (SSCI, Scopus)
2.
Change of epistemic stance of transnational pre-service teachers in-and-through collaborative data-led reflective dialogues
Uyar G.
,
Can Daşkın N.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.41, sa.1, ss.35-51, 2024 (Hakemli Dergi)
3.
The Role of Gazing Behaviors in Navigating Paired Role-Play Interactional Competence Assessment Tasks
UYAR G.
,
Balaman U.
Language Assessment Quarterly
, cilt.21, sa.3, ss.266-286, 2024 (AHCI, SSCI, Scopus)
4.
Affordances of Lexicon Learning in Peer-Peer Computer Mediated Interaction During Covid-19 Outbreak: Doing Teaching, Initiating and Doing Learning Practices
Uyar G.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.39, sa.1, ss.69-88, 2022 (Hakemli Dergi)
5.
Language minority students’ status: One large scale exam and two countries
Özturan T.
,
Uyar G.
,
Demir Ayaz A.
ELT Research Journal
, cilt.8, sa.3, ss.170-189, 2019 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
7
1.
Teacher Learning Based on Experience as Student-teachers: Apprenticeship of Observation from CA Perspective
Uyar G.
,
Türkel T.
10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.55-56, (Özet Bildiri)
2.
Fostering Self-directed Language Learning: An Empowerment Journey in and beyond the Classroom
Türkel T.
,
Uyar G.
10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.141-142, (Özet Bildiri)
3.
Defending Professional Stance: Practices of Student-Teachers During Collaborative Reflection
Uyar G.
,
Schwab G.
6th TESOL Türkiye, Kayseri, Türkiye, 18 - 19 Nisan 2025, (Yayınlanmadı)
4.
VIDEO-MEDIATED DATA-LED REFLECTION OF TRANSNATIONAL PRE-SERVICE TEACHERS ON INSTRUCTION DESIGN OF VIRTUAL EXCHANGE TASKS
Uyar G.
Digital Meeting for Conversation Analysis, 31 Ekim - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
5.
Video-Mediated Data-Led Reflection of Transnational Pre-Service Teacher Groups On Virtual Exchange Tasks
Uyar G.
ICOP-L2, Barcelona, İspanya, 8 - 10 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
6.
Self-Efficacy Beliefs of Meskhetian Turk and Syrian Bilingual University Students in Turkish Language: Turkish as a Heritage Language vs. Second Language
Uyar G.
,
Alagözlü N.
EJER Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1497-1499, (Özet Bildiri)
7.
The Effects of Gamification on Students' Vocabulary Development
Uyar G.
GAME CONFERENCE, Gaziantep, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2019, ss.73, (Özet Bildiri)
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
12
Yayın (WoS)
2
Yayın (Scopus)
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları