Eğitim Bilgileri
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Tıp Eğitiminde Etkileşimli Video Kullanımının Öğrencilerin Başarı ve Karar Verme Süreçlerine Etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2010
2010Yüksek Lisans
Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminde Matematik Algılarına Yönelik Durum Çalışması: Lise 3. Sınıf uygulaması
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2023
2022 - 2023Post-Doc
University of Strathclyde, Education Faculty, Innovation in Autism
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2016
2007 - 2016Diğer Kamu Kurumu, Meb
2007 - 2015
2007 - 2015Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Makaleler
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. A comparative analysis of human and GenAI-generated feedback on EFL students’ argumentative writing performance
Yildiz M., Topuz A. C., Polat H., Taşlibeyaz E., Kurşun E., Yeşilyurt S.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY , cilt.1, ss.1-28, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Coding Analogy
KOÇ A., TAŞLIBEYAZ E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, ss.554-564, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Is generative AI ready to replace human raters in scoring EFL writing? Comparison of human and automated essay evaluation
Topuz A. C., Yıldız M., Taşlıbeyaz E., Polat H., Kurşun E.
JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY , cilt.28, sa.3, ss.36-50, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Teaching enthusiasm in video lectures: Evidence from two experimental studies
Polat H., Kurşun E., Taşdelen U., Eygü S., Taşlıbeyaz E., Karaman S.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION (FORMERLY: JOURNAL OF RESEARCH ON COMPUTING IN EDUCATION) , cilt.1, sa.1, ss.1-24, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20245. A Bibliometric Analysis of Research on ChatGPT in Education
Polat H., Topuz A. C., Yıldız M., Taşlıbeyaz E., Kurşun E.
International Journal of Technology in Education , cilt.7, sa.1, ss.59-85, 2024 (ESCI)
2023
20236. Öğretim Elemanlarının Teknoloji Öz Yeterlik Düzeylerine Göre Teknoloji ve Uzaktan Öğretim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
Baran G., Taşlibeyaz E., Kayalar M. T.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) , cilt.6, sa.3, ss.279-291, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Examining interactive videos in an online flipped course context
Polat H., Taşlibeyaz E.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.1, sa.1, ss.1-10, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20228. A new model for recognition, referral, and follow-up of autism spectrum disorder: A nationwide program
Dursun O. B., Turan B., Taşlıbeyaz E., Karaman S., Örengül A. C.
AUTISM RESEARCH
, cilt.1, ss.1-10, 2022 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2022
20229. A SYSTEMATIC REVIEW OF STUDIES ON ONLINE EDUCATION FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER
Polat H., Taşlıbeyaz E., Kayalar M. T.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.23, sa.3, ss.49-67, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
202110. Classification of Instructional Videos
Köse E., Taşlıbeyaz E., Karaman S.
Technology, Knowledge and Learning , ss.1-31, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
202111. Yükseköğretim Kurumlarında Dijital Dönüşüm Çalışmalarının İncelenmesi
Taşcı Y., Taşlıbeyaz E.
Yükseköğretim ve Bilim , cilt.11, sa.1, ss.172-183, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. How to Develop Computational Thinking: A Systematic Review of Empirical Studies
TAŞLIBEYAZ E., KURŞUN E., Karaman S.
INFORMATICS IN EDUCATION
, cilt.19, sa.4, ss.701-719, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202013. Discovering Turkish Generation-Z in the Context of Educational Technology
Sanalan V. A., Taşlıbeyaz E.
Journal of Educational Issues
, cilt.6, sa.2, ss.249-268, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. The effect of scenario-based interactive videos on English learning
Taşlıbeyaz E.
Interactive Learning Environments , cilt.28, sa.7, ss.808-820, 2020 (SSCI, Scopus)
2019
201915. VİDEO-BLOG KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENMESTRATEJİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ
Taşlıbeyaz E.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.4, ss.1526-1537, 2019 (TRDizin)
2019
201916. Z KUŞAĞI İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA EĞİLİMLERİNİN VE EĞİTİME YÖNELİK KATKILARININ ANALİZİ
TAŞLIBEYAZ E.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.715-729, 2019 (TRDizin)
2018
201817. Examining of the experiences of students about interaction types used in digital materials
Taşlıbeyaz E., Dursun O. B., Karaman S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.240-254, 2018 (TRDizin)
2018
201818. Dijital Materyallerde Kullanılan Etkileşimlerin Türlerine Yönelik Öğrenci Deneyimleri
TAŞLIBEYAZ E., DURSUN O. B., KARAMAN S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.240-254, 2018 (TRDizin)
2018
201819. İngilizce Eğitiminde Kullanılan Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Görüşleri
TAŞLIBEYAZ E.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.1, ss.21-28, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Interactive video usage on autism spectrum disorder training in medical education
TAŞLIBEYAZ E., Dursun O. B., KARAMAN S.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.25, sa.8, ss.1025-1034, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201621. An Analysis of Research Trends in Articles on Video Usage in Medical Education
Taşlıbeyaz E., Aydemir M., Karaman S.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.20, sa.4, ss.1-9, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201522. Tıp Eğitiminde Kullanılan Etkileşimli Videolarla İlgili Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
Taşlıbeyaz E., Dursun O. B., Karaman S.
STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi , cilt.24, sa.6, ss.222-229, 2015 (TRDizin)
2015
201523. Who Should Teach in Lecture Videos? Expert, Instructor or a Good Speaker
TAŞLIBEYAZ E., Karaman S.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.2, sa.2, ss.422-433, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201424. Öğretmenlerin Uzaktan Hizmetiçi Deneyimlerinin İncelenmesi
TAŞLIBEYAZ E., Karaman S., Göktaş Y.
EGE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.15, sa.1, ss.139-160, 2014 (TRDizin)
2013
201325. Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Hakkındaki Görüşleri
Taşlıbeyaz E., Gülcü A.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.6, sa.3, ss.408-428, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Using The Online Flipped Classroom Model In The Covid-19 Pandemic Process
Sanalan V. A., Taşlıbeyaz E., Polat H., Sapanca H. F., Koç A., Yıldırım Ö., et al.
8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi, Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. Examining The Suggestions In Distance Education Studies In Higher Education During The Covid-19 Pandemic Process
Sapanca H. F., Taşlıbeyaz E.
8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, ss.35-36, (Özet Bildiri)
2020
20203. ÖĞRETİM ELEMANLARININ DİJİTAL DÖNÜŞÜME YÖNELİK GÖRÜŞ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ
Taşlıbeyaz E.
DILET 2020, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Aralık 2020, ss.172-178, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. Otizm spektrum bozukluğu bağlamında çevrimiçi öğretim çalışmalarının sistematik tarama yöntemiyle incelenmesi
POLAT H., TAŞLIBEYAZ E., KAYALAR M. T.
7th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.427-440, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. Otizm Spektrum Bozukluğu Bağlamında Çevrimiçi Öğretim Çalışmalarının Sistematik Tarama Yöntemiyle İncelenmesi
POLAT H., TAŞLIBEYAZ E., KAYALAR M. T.
EJERCongress 2020, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1065-1066, (Tam Metin Bildiri)
0
06. Tıp Eğitiminde Kullanılan Etkileşimli Videolarla İlgili Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
TAŞLIBEYAZ E., Dursun O. B., Karaman S.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, (Özet Bildiri)
0
07. Sağlık Eğitiminde Video Kullanımına Yönelik Olarak Yapılan Araştırmalardaki Eğilimler 2000-2014 Dönemi Makalelerin İçerik Analizi
TAŞLIBEYAZ E., Aydemir M., Karaman S.
International EJER Congress, İstanbul, Türkiye, ss.329, (Özet Bildiri)
0
08. Öğretmenlerin Uzaktan Hizmetiçi Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi
TAŞLIBEYAZ E., Karaman S.
7th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, ss.59, (Tam Metin Bildiri)
0
09. ). Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Öğrenci ve Öğretmen Tutumları: Erzurum Örneği
Bilen Ö., TAŞLIBEYAZ E., Demirel T., Özdemir D.
7th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, ss.337, (Özet Bildiri)
0
010. Öğretim Teknolojilerinin Öğretmen Eğitiminde Kullanımı: Öğretim Elemanlarının Görüşleri
Sadi S., Demirel T., Arpacık Ö., Topu F. B., TAŞLIBEYAZ E.
VIII. International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, ss.1026, (Özet Bildiri)
0
011. Videolarda Konu Anlatımı Yapan Kişinin Kimliğinin Dikkat Çekme ve Anlama Düzeyine Etkisi
TAŞLIBEYAZ E., Karaman S.
8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, ss.181, (Özet Bildiri)
0
012. Etkileşimli Video Kullanan Tıp Öğrencilerinin Karar Verme Süreçleri
TAŞLIBEYAZ E., Dursun O. B., Karaman S.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, ss.57, (Özet Bildiri)
2019
201913. Discovering Generation Z
SANALAN V. A., TAŞLIBEYAZ E.
Teaching, Learning and E-learning Conference, 5 - 06 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. The Views of the Academicians for the Education Technology Usage about Generation Z
TAŞLIBEYAZ E.
Interantional Academic Conferences: Teaching, Learning and E-Learning, Vienna, Avusturya, 5 - 06 Temmuz 2019, ss.13-14, (Özet Bildiri)
2019
201915. The Views of the Academicians for the Technologies about Generation Z
TAŞLIBEYAZ E.
Interantional Academic Conferences: Teaching, Learning and E-Learning, Vienna, Avusturya, 5 - 06 Temmuz 2019, ss.13-14, (Özet Bildiri)
2019
201916. DERSLERDE VİDEO-BLOG KULLANIMININ ÖZ DÜZENLEMELİÖĞRENME ÜZERİNE ETKİSİ
TAŞLIBEYAZ E.
13th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.240, (Özet Bildiri)
2018
201817. Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Deneyimleri (The Experiences of the Students about Scenario-Based Interactive Videos)
TAŞLIBEYAZ E., KOÇ A., SANALAN V. A., YILDIRIM Ö., ÖZ R., KAYALAR M. T.
ITTES, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.369, (Özet Bildiri)
2018
201818. Türkiye birinci basamak sağlık çalışanları otizm farkındalık eğitimi çalışması
DURSUN O. B., MOTAVALLI MUKADDES N., ALATAŞ E., MADAN ÖZDEMİR R., TAŞLIBEYAZ E., KARAMAN S., et al.
28. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Bilgi-İşlemsel Düşünmeye Yönelik Deneysel Çalışmaların İncelenmesi
TAŞLIBEYAZ E., KURŞUN E., KARAMAN S.
EJER, Antalya, Türkiye, 2 Mayıs - 05 Haziran 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. EĞİTİM VİDEOLARININ SINIFLANDIRILMASI: ÖN ANALİZ SONUÇLARI
KÖSE E., TAŞLIBEYAZ E., KARAMAN S.
X.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
201821. Yenilenen Ortaöğretim Müfredat Planlarındaki Öğretim Teknolojilerine İlişkin Gelişmelerin İncelenmesi
DEMİREL T., TAŞLIBEYAZ E., KURŞUN E., KARAMAN S.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201722. Uzaktan Eğitimde Yüz Tanıma ve Göz İzleme Teknolojileri ile Derse Katılım Durumunun Belirlenmesi
UĞUR M. E., ÖZDEMİR D., TAŞLIBEYAZ E.
11. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 27 Mayıs 2017, ss.962-963, (Özet Bildiri)
2017
201723. İngilizce Eğitiminde Kullanılan Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Görüşleri
TAŞLIBEYAZ E., KOÇ A., SANALAN V. A., YILDIRIM Ö., ÖZ R., KAYALAR M. T.
ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 15 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Deneyimleri
Taşlıbeyaz E., Koç A., Sanalan V. A., Yıldırım Ö., Öz R., Kayalar M. T.
5 International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.369, (Özet Bildiri)
2017
201725. Öğrenenlerin Videolardaki Etkileşim Deneyimlerinin Etkileşim Türlerine Göre İncelenmesi
TAŞLIBEYAZ E., Dursun O. B., Karaman S.
ICITS 2017, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.252, (Özet Bildiri)
2017
201726. THE USE OF SOCIAL MEDIA AND FEAR OF MISSING OUT AMONG COLLEGE STUDENTS
Sanalan V. A., Koç A., Öz R., Taşlıbeyaz E., Kayalar M. T., Yıldırım Ö.
International Technology, Education and Development Conference - INTED 2017, Valencia, İspanya, 6 - 08 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. INTERNET ADDICTION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS AND ATTITUDES OF THEIR PARENTS
Yıldırım Ö., Kayalar M. T., Sanalan V. A., Taşlıbeyaz E., Koç A., Öz R., et al.
International Technology, Education and Development Conference - INTED 2017, Valencia, İspanya, 6 - 08 Mart 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Yükseköğretimde Dijital dönüşüm
TAŞLIBEYAZ E.
Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm, Karaman, Selçuk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-34, 2020
2020
20202. Uyarlanabilir Öğrenme Ortamları
TAŞLIBEYAZ E., BAYRAK M.
Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm, Karaman., S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.261-278, 2020
2020
20203. E-Öğrenmede Etkileşimli Videolar
TAŞLIBEYAZ E.
E-Öğrenmede Videoları Uygulamalar ve Güncel Eğilimler, Dr. Mehmet Kokoç, Dr. Hale Ilgaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.137-153, 2020
2020
20204. EĞİTİMDE ÇOKLU ORTAM MATERYALLERİ VE TASARIMI
TAŞLIBEYAZ E.
Öğretim Teknolojileri, Prof.Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.109-134, 2020
2020
20205. Bilimsel Araştırmalarda Örnekleme ve Örneklem Seçim Yöntemleri
TAŞLIBEYAZ E.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri I, Karaman., S., Editör, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, Erzurum, ss.129-148, 2020
2020
20206. Canlı Derslerde Nasıl İyi Bir SunumYaparım?
TAŞLIBEYAZ E.
UZAKTAN ÖĞRETİMDE CANLI DERS UYGULAMA İLKELERİ VE ÖRNEKLERİ, Selçuk Karaman, Engin Kurşun, Editör, Atatürk Üniversitesi Yayınevi, Erzurum, ss.58-67, 2020
2016
20167. Nitel Araştırmada Veri Toplama
DEMİREL T., TAŞLIBEYAZ E.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri II, Karaman, Selçuk, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-16, 2016
2015
20158. Bilimsel Araştırmalarda Örnekleme ve Örneklem Seçim Yöntemleri
Taşlıbeyaz E.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri I, Karaman S., Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınevi, Erzurum, ss.129-148, 2015
Diğer Yayınlar
2024
20241. GenZ – the new generation of university students and implications for academic practice
Taşlıbeyaz E., Su F., Wood M.
Diğer, ss.1-7, 2024
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Yeni İngilizce Öğretim Programına Yönelik Teknoloji Destekli Öğretim Etkinliklerinin Tasarlanması ve Uygulanması
TÜBİTAK Projesi
TAŞLIBEYAZ E.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2021
Ekim 2021INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2016
Haziran 2016Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2016
Nisan 2016EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2016
Mart 2016Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller