Eğitim Bilgileri
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorYüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, İleri Teknolojiler Enstitüsü, Nanoteknoloji, Türkiye
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik, Türkiye
2014 - 2017
2014 - 2017Yüksek Lisans
Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Eğitimi, Türkiye
2004 - 2010
2004 - 2010Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2004 - 2010
2004 - 2010Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
Mobil Teknolojilerin Eğitimde Kullanılabilirliği:KimLab Uygulaması
Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİtalyanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Matematik Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik İklim Değişikliği Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi
Albayrak H., Polat R., Kenan A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.65, sa.65, ss.3252-3271, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Restoring balance: Earth overshoot day as a framework for teacher education
Kenan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION
, cilt.26, sa.9, ss.1-24, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâya Yönelik Tutum ve Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından Betimsel Analizi
Yeniçeri Ü., Kenan A.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.2, ss.226-245, 2025 (TRDizin)
2025
20254. The Effect of Out-of-Class Learning Environment on Students' Achievement, Motivation, and Attitudes toward Science Lessons
Güneş C., Polat R., Kenan A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.1-21, 2025 (TRDizin)
2025
20255. Investigation of Pre-service Science Teachers' and Science Teachers' Mathematical Modeling Competencies
Kenan A.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.4, ss.870-892, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Determining the Levels of Science Teachers' Organization of Out-ofSchool Learning Activities
Usta A., Dönel Akgül G., Pınar M. A., Kenan A.
Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.236-248, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. The Effect of Using Mobile Applications on Science Teacher Candidates' Achievement in Teaching Solutions Subject
Kenan A., Polat R., Öz R.
Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi , cilt.54, sa.60, ss.55-60, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Climate Change Education in Digital Magazine Format: Evaluation of the M-IKLIM Application
Kenan A., Hazar F. N., Akyol S.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.1478-1512, 2024 (TRDizin)
2024
20249. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ve Okul Dışı Öğrenmeyi Düzenleme Düzeylerinin Belirlenmesi
DÖNEL AKGÜL G., KENAN A.
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.236-248, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. Investigation of Secondary School Science Textbooks in Terms of Daily Life Assosiactions
Keleş S., Akgül G. D., Kenan A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.2, ss.1169-1194, 2024 (TRDizin)
2024
202411. Ortaokul Fen Ders Kitaplarının Günlük Hayat İlişkisi Açısından İncelenmesi
DÖNEL AKGÜL G., KENAN A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.2, ss.1169-1194, 2024 (TRDizin)
2023
202312. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algı ve Tutumlarının İncelenmesi
DÖNEL AKGÜL G., KENAN A.
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.103-133, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202313. How Was the Science Literacy Demonstrated in Primary Science Textbooks in Early Republican Türkiye?
COŞĞUN KANDAL S., KENAN A.
Journal of Human and Social Scieces , cilt.6, sa.2, ss.545-562, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202214. Matematik Ve Fen Öğretmen Eğitiminde Kullanıma Yönelik Matematiksel Modelleme Etkinlikleri Geliştirme Çalışması
KENAN A., POLAT R.
International Academic Social Resources Journal
, sa.7, ss.472-483, 2022 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. “ÇİZİMLER YOLU İLE KAVRAMSAL YANILGILAR BERLİRLENEBİLİR Mİ?”
Dönel Akgül G., Kenan A., Şahin İ.
ANADOLU 15th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Diyarbakır, Türkiye, 12 - 14 Temmuz 2024, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2024
20242. “ERZİNCAN’DA ORGANİK TARIM YETİŞTİRİCİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”
Kenan A., Dönel Akgül G., Şahin İ., Taşkın M.
ANADOLU 15th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Diyarbakır, Türkiye, 12 - 14 Temmuz 2024, ss.55-56, (Özet Bildiri)
2024
20243. THE OPINIONS OF CANDIDATE TEACHERS ABOUT THE GAME DESIGNED FOR BIOLOGICAL DIVERSITY
Varlık M., Dönel Akgül G., Kenan A., Dağdelen M.
MUNZUR 6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
20234. Fen Eğitimi Akademisyenlerinin Matematiksel Modelleme Sürecine Yönelik Deneyimleri
Kenan A., Polat R.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1300-1302, (Özet Bildiri)
2023
20235. 2013-2023 Yılları Arasında Eğitim Alanında Okuryazarlık Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin Tematik Analizi
Kenan A., Polat R., Demir M.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1390-1392, (Özet Bildiri)
2023
20236. How Can I Design A Game For The Subject Of Frictional Force?
Gündüz Akkuş K., Dönel Akgül G., Kenan A.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi’, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.112-113, (Özet Bildiri)
2023
20237. Example Of The Find Matching Game Activity Developed For The Grade 5 Get To Know The World Of Life Unit
Gündüz Akkuş K., Dönel Akgül G., Kenan A.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresİ, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.111-112, (Özet Bildiri)
2018
20188. LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BİYOCOĞRAFYA BİLGİ DÜZEYİ FORMU GELİŞTİRME ÇALIŞMASI"
Kazan K., DÖNEL AKGÜL G., KENAN A.
5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20189. Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
DÖNEL AKGÜL G., KENAN A., Karakaş E., Arı C.
ULEAD 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.137, (Özet Bildiri)
2018
201810. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çizimler Yolu İle Bitki Kısımları Hakkındaki Ön İmajlarının Belirlenmesi
DÖNEL AKGÜL G., KENAN A., Aksakal F.
ULEAD 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.134, (Özet Bildiri)
2018
201811. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitliliğe İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
DÖNEL AKGÜL G., Aksakal F., KENAN A.
ULEAD 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.5, (Özet Bildiri)
2018
201812. 8.sınıf Öğrencilerinin Gözünden Anne ve Babalarının Çevresel Farkındalıklarının Belirlenmesi
DÖNEL AKGÜL G., KENAN A., Karakaş E.
EAB 2018, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.113, (Özet Bildiri)
2017
201713. Çözeltiler konusunda Kim. Lab. Uygylaması ile Desteklenmesinin Öğrenclerin Akademik Başarısına Etkisi
KENAN A., POLAT R., ÖZ R.
6th Internatıonal Conference on Education, Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Laboratuvarı İçin Tasarladıkları Deneylerin Değerlendirilmesi
DÖNEL AKGÜL G., KENAN A., ÖZBEK C.
EAB, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Eğitsel Oyunlarla Desteklenmiş Bir Fen Eğitimi: Fotoman.
DÖNEL AKGÜL G., Çelik O., Kenan A.
12. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2016, ss.121, (Tam Metin Bildiri)
2016
201616. Mobil Teknolojilerin Eğitimde Kullanılabilirliği:KimLab Mobil Uygulaması Örneği
KENAN A., POLAT R., ÖZ R.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201517. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mevsimlerin Oluşumu ile İlgili Zihinsel Modelleri
YILDIRIM M., ÖZMEN H., KENAN A.
VII.International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.166, (Özet Bildiri)
2015
201518. Genel Kimya Laboratuarı Uygulamalarında Argümantasyon Yönteminin Etkisinin İncelenmesi
DOĞAR Ç., KENAN A., GÜRSES A.
VII.International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.163, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Fen Eğitiminde Yapay Zeka: Uygulamalar, Pedagojik Dönüşüm ve Etik Yaklaşımlar
KENAN A.
Eğitim Bilimlerinde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler., Uslu Salih, KENAN ADEM, Editör, Özgür Yayınları, ss.147-163, 2025
2025
20252. YAPAY ZEKA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMİNİN KESİŞİMİ
KENAN A.
EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: YAPAY ZEKÂ, YENİLİKÇİ YÖNTEMLER VE KAPSAYICI YAKLAŞIMLAR, SARIGÖZ OKAN, Editör, BİDGE Yayınları, ss.83-100, 2025
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026
Artificial Intelligence and Climate Education for Sustainable Futures
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı – UNDP Destekli Proje
Kenan A. (Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024
Hava kirliliğinin yoğun ve az olduğu illerdeki toplumun iklim değişikliğine yönelik farkındalıkların incelenmesi.”
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Kenan A.
2022 - 2022
2022 - 2022Tüm Renkleriyle Bilimi Kesfet: Erzincan Bilim Senligi-2
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Albayrak H.(Yürütücü), Kenan A.
2020 - 2021
2020 - 2021Tüm Renkleriyle Bilimi Keşfet: Erzincan Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Yalçın P., KENAN A.
2018 - 2019
2018 - 2019MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ÖĞRENCİ SEMPOZYUMU
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
DÖNEL AKGÜL G. (Yürütücü), KANBOLAT O., YENİÇERİ Ü., KENAN A.
2018 - 2018
2018 - 2018Erzincan'ın Gizemli Sazlığına Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Albayrak H.(Yürütücü), Kenan A., Yalçın P., Dönel Akgül G.
Öğrenci Projeleri
2023 - 2024
2023 - 2024“Hava kirliliğinin yoğun ve az olduğu illerdeki toplumun iklim değişikliğine yönelik farkındalıkların incelenmesi.”
Diğer
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye