Dr. Öğr. Üyesi ADEM KENAN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Mühendislik Bilişim Ve Teknoloji (Eng), Sosyal Bilimler (Soc), Bilgisayar Bilimi, Malzeme Bilimi, Sosyal Bilimler Genel, Bilgisayar Bilimi İnterdisipliner Uygulamalar, Malzeme Bilimi Çokdisiplinli, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi, Matematik Eğitimi

E-posta: akenan@erzincan.edu.tr
İş Telefonu: +90 446 224 0089 Dahili: 42254
Web: https://avesis.ebyu.edu.tr/akenan
Ofis: A3-217
Posta Adresi: Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Yalnızbağ Kampüsü

Metrikler

Yayın

36

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Proje

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, İleri Teknolojiler Enstitüsü, Nanoteknoloji, Türkiye

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik, Türkiye

2014 - 2017

2014 - 2017

Yüksek Lisans

Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Eğitimi, Türkiye

2004 - 2010

2004 - 2010

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

2004 - 2010

2004 - 2010

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Yüksek Lisans

Mobil Teknolojilerin Eğitimde Kullanılabilirliği:KimLab Uygulaması

Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İtalyanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. “ÇİZİMLER YOLU İLE KAVRAMSAL YANILGILAR BERLİRLENEBİLİR Mİ?”

Dönel Akgül G., Kenan A., Şahin İ.

ANADOLU 15th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Diyarbakır, Türkiye, 12 - 14 Temmuz 2024, ss.56-57, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. “ERZİNCAN’DA ORGANİK TARIM YETİŞTİRİCİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”

Kenan A., Dönel Akgül G., Şahin İ., Taşkın M.

ANADOLU 15th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Diyarbakır, Türkiye, 12 - 14 Temmuz 2024, ss.55-56, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. THE OPINIONS OF CANDIDATE TEACHERS ABOUT THE GAME DESIGNED FOR BIOLOGICAL DIVERSITY

Varlık M., Dönel Akgül G., Kenan A., Dağdelen M.

MUNZUR 6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Fen Eğitimi Akademisyenlerinin Matematiksel Modelleme Sürecine Yönelik Deneyimleri

Kenan A., Polat R.

International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1300-1302, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. 2013-2023 Yılları Arasında Eğitim Alanında Okuryazarlık Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin Tematik Analizi

Kenan A., Polat R., Demir M.

International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1390-1392, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

6. How Can I Design A Game For The Subject Of Frictional Force?

Gündüz Akkuş K., Dönel Akgül G., Kenan A.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi’, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.112-113, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Example Of The Find Matching Game Activity Developed For The Grade 5 Get To Know The World Of Life Unit

Gündüz Akkuş K., Dönel Akgül G., Kenan A.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresİ, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.111-112, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BİYOCOĞRAFYA BİLGİ DÜZEYİ FORMU GELİŞTİRME ÇALIŞMASI"

Kazan K., DÖNEL AKGÜL G., KENAN A.

5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Çözeltiler konusunda Kim. Lab. Uygylaması ile Desteklenmesinin Öğrenclerin Akademik Başarısına Etkisi

KENAN A., POLAT R., ÖZ R.

6th Internatıonal Conference on Education, Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Eğitsel Oyunlarla Desteklenmiş Bir Fen Eğitimi: Fotoman.

DÖNEL AKGÜL G., Çelik O., Kenan A.

12. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2016, ss.121, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

16. Mobil Teknolojilerin Eğitimde Kullanılabilirliği:KimLab Mobil Uygulaması Örneği

KENAN A., POLAT R., ÖZ R.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

17. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mevsimlerin Oluşumu ile İlgili Zihinsel Modelleri

YILDIRIM M., ÖZMEN H., KENAN A.

VII.International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.166, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Genel Kimya Laboratuarı Uygulamalarında Argümantasyon Yönteminin Etkisinin İncelenmesi

DOĞAR Ç., KENAN A., GÜRSES A.

VII.International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.163, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Fen Eğitiminde Yapay Zeka: Uygulamalar, Pedagojik Dönüşüm ve Etik Yaklaşımlar

KENAN A.

Eğitim Bilimlerinde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler., Uslu Salih, KENAN ADEM, Editör, Özgür Yayınları, ss.147-163, 2025

2025

2025

2. YAPAY ZEKA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMİNİN KESİŞİMİ

KENAN A.

EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: YAPAY ZEKÂ, YENİLİKÇİ YÖNTEMLER VE KAPSAYICI YAKLAŞIMLAR, SARIGÖZ OKAN, Editör, BİDGE Yayınları, ss.83-100, 2025

Desteklenen Projeler

2025 - 2026

2025 - 2026

Artificial Intelligence and Climate Education for Sustainable FuturesSürdürülebilir Kalkınma

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı – UNDP Destekli Proje

Kenan A. (Yürütücü)

2023 - 2024

2023 - 2024

Hava kirliliğinin yoğun ve az olduğu illerdeki toplumun iklim değişikliğine yönelik farkındalıkların incelenmesi.”Sürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Kenan A.

2022 - 2022

2022 - 2022

Tüm Renkleriyle Bilimi Kesfet: Erzincan Bilim Senligi-2

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Albayrak H.(Yürütücü), Kenan A.

2020 - 2021

2020 - 2021

Tüm Renkleriyle Bilimi Keşfet: Erzincan Bilim Şenliği

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Yalçın P., KENAN A.

2018 - 2019

2018 - 2019

MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ÖĞRENCİ SEMPOZYUMU

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

DÖNEL AKGÜL G. (Yürütücü), KANBOLAT O., YENİÇERİ Ü., KENAN A.

2018 - 2018

2018 - 2018

Erzincan'ın Gizemli Sazlığına Yolculuk

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Albayrak H.(Yürütücü), Kenan A., Yalçın P., Dönel Akgül G.

Öğrenci Projeleri

2023 - 2024

2023 - 2024

“Hava kirliliğinin yoğun ve az olduğu illerdeki toplumun iklim değişikliğine yönelik farkındalıkların incelenmesi.”

Diğer

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye