Kısmi Destekli Bütüncül Yaklaşıma Dayalı Uygulamaların Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Yeterliklerini Desteklemesi


Creative Commons License

ÇAKMAK GÜREL Z., IŞIK A.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, cilt.11, sa.1, ss.177-192, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.30703/cije.978001
  • Dergi Adı: Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.177-192
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, kısmi destekli bütüncül yaklaşıma dayalı matematiksel modelleme uygulamalarını içeren öğrenme ortamının matematik öğretmeni adaylarının modelleme yeterliklerini nasıl desteklediğinin ortaya konulmasıdır. Çalışmada eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu, ortama katılan 17 ve katılmayan 15 olmak üzere, toplamda 32 matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Ön ve son görüşmede olmak üzere iki modelleme probleminin yer aldığı görüşme formları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Meydana gelen gelişimin öğrenme ortamından kaynaklı olup olmadığını belirlemek amacıyla, ortama katılan ve katılmayan öğretmen adaylarının modelleme yeterlikleri nitel olarak karşılaştırılmıştır. Kısmi destekli bütüncül yaklaşıma dayalı öğrenme ortamına katılan öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yeterliklerinde artış gözlemlenmiştir. Bu artışın en fazla model oluşturma, modeli çözme ve yorumlama yeterliklerinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrenme ortamının doğrulama yeterliğine ise katkı sağlamadığı ortaya konulmuştur.
The aim of this study is to reveal how the learning environment, which includes mathematical modelling applications based on the atomic supported holistic approach, fosters the modelling competencies of mathematics pre-service teachers. The action research method was used in the study. The study group consists of a total of 32 preservice mathematics teachers, 17 of whom attended the learning environment and 15 not participating. As the data collection tools, two modelling situations were applied to the pre-service teachers individually before and after attending the environment. The data is examined with the content analysis method. The modelling competencies of the preservice teacher who participated and did not participate in the environment were qualitatively compared to determine whether the development occurred due to the learning environment. It was determined that the mathematical modelling competencies of preservice teachers participating in the learning environment improved. It has been determined that this increase is mostly in model creation, model solving, and interpretation competencies. On the contrary, it was revealed that the learning environment did not contribute to the validation competence.