Biyografi
Sena Coşğun Kandal 2009 yılında 9 Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Aynı yıl 9 Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tarih Eğitimi Anabilim Dalı'nda yüksek lisans yapmaya başladı. Eski Yunan'da Çocukların ve Gençlerin Eğitimi başlıklı tezini 2011'de savundu. 2013'te Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'nda araştırma görevlisi olarak çalışmaya ve bu bölümde doktora yapmaya başladı. Prof. Dr. Necati Fahri Taş danışmanlığında yürüttüğü doktora tezi Atatürk Dönemi Yurt Bilgisi Ders Kitaplarının Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi Açısından Değerlendirilmesi başlığını taşımaktadır. 2019 yılında Tübitak 2219 doktora sonrası araştırma bursu ile University of Arizona-School of Middle Eastern and North African Studies departmanında Prof. Dr. Benjamin C. Fortna danışmanlığında Children and Education in the Eyes of American Travelers (1830-1930) başlıklı projesini tamamladı. Araştırmacı eğitim tarihi alanındaki çalışmalarına devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2019 - 2020
2019 - 2020Post Doktora
The University of Arizona, Middle Eastern & North African Studies, Amerika Birleşik Devletleri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi , Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü , Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi / Tarih Eğitimi Anabilim Dalı , Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi / Tarih Öğretmenliği , Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Atatürk Dönemi Yurt Bilgisi Ders Kitaplarının Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi Açısından Değerlendirilmesi
Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi
2011
2011Yüksek Lisans
Eski Yunan'da Çocukların ve Gençlerin Eğitimi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi / Tarih Öğretmenliği
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - 2020
2019 - 2020Diğer
University of Arizona, School Of Middle Eastern And North African Studies, History Of Modern Middle East And Ottoman Empire
2013 - 2016
2013 - 2016Araştırma Görevlisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Makaleler
2025
20251. Eğitim, Tarih ve Modern Paradigma: Türkiye’de Eğitim Tarihi Yazıcılığı [Education, History and the Modern Paradigm: Educational Historiography in Türkiye]
Coşğun Kandal S.
HISTORY OF EDUCATION , cilt.54, sa.6, ss.746-748, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Tracing the Modernisation Project of Turkey in Textbook Images (1923–1945)
COŞĞUN KANDAL S.
History of Education
, cilt.53, sa.6, ss.941-976, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Ihsan Hilmi Alantar and Child Welfare in Early Republican Türkiye
COŞĞUN KANDAL S.
Research on Education and Psychology , cilt.7, sa.2, ss.724-737, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. How Was the Science Literacy Demonstrated in Primary Science Textbooks in Early Republican Türkiye?
COŞĞUN KANDAL S., KENAN A.
Journal of Human and Social Scieces , cilt.6, sa.2, ss.545-562, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Fighting with the Modern Plague: Temperance Movement, Degeneration and Education in Early Republican Türkiye
COŞĞUN KANDAL S.
Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.385-417, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20226. “Kids, kill every mosquito you see!” Education in the fight against malaria in the Early Republican Period (1923- 1948)
COŞĞUN KANDAL S.
Turkish History Education Journal
, cilt.11, sa.1, ss.74-90, 2022 (TRDizin)
2019
20197. Atatürk Dönemi'nde Yurttaşlık Dersleri: Tarihsel Süreç, Ders Kitapları ve Programlar.
COŞĞUN KANDAL S.
TARIH INCELEMELERI DERGISI , cilt.34, sa.2, ss.387-412, 2019 (TRDizin)
2017
20178. Kuruluşu, Öğrencileri, Etkisi: Amerikalı Seyyah Diplomat ve Misyonerlerin Anılarıyla Robert Kolej
COŞĞUN S.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.91-105, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. THE EFFECT OF DOCUMENTARIES ON THE INTEREST IN MODERN WORLD HISTORY CLASSES AND ACADEMIC SUCCESS
ÜNLÜ İ., KAŞKAYA A., COŞĞUN KANDAL S.
Social Sciences Studies Journal , cilt.3, sa.8, ss.477-487, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201610. 1926 İle 2005 Yılları Öğretim Programında Yer Alan Geometri Kavramlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi
Coşğun S., Çakmak Z.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.9, sa.28, ss.273-298, 2016 (TRDizin)
2016
201611. Woman ın high school sociology course books at Ataturk Period Atatürk Dönemi lise sosyoloji ders kitaplarında kadın
ERYENTÜ M., COŞĞUN KANDAL S.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.5234-5247, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Zehirli Gaz Saldırılarına Karşı Halkın Bilinçlendirilmesi Ve Eğitimdeki Yansıması: Gazdan Korunma Dersi (1931-1940)
COŞĞUN S.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.549-573, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Thukydides'e Göre Kitlelerin Psikolojisi ve Bunun Korfu Savaşı Anlatısına Yansıması
COŞĞUN S.
International Journal of Human Sciences , sa.12, ss.732-742, 2015 (Scopus)
2015
201514. Bir Yurttaş Yetiştirme Denemesi: Sokrates ve İdeal İnsanı
COŞĞUN S.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.29, ss.68-80, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Erzincanlı Kadızâde Mehmet Şevki (Yurtbaşı)
TAŞ N. F., COŞĞUN S.
Atatürk Araştırmaları Dergisi , cilt.30, sa.88, ss.71-88, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201316. Yayın Kritiği Aynadaki Herodotos İsmail GEZGİN
COŞĞUN KANDAL S.
Turkish History Education Journal , cilt.2, sa.2, ss.200-211, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201317. Pythagoras'ın Okulu ve Eğitim Anlayışı
COŞĞUN S.
Journal of History School , ss.309-324, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Aynadaki Herodotos-İsmail Gezgin
COŞĞUN S.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.200-211, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Mekâtib-i İbtidâ`îyye Mu`allimleri Cem`iyyeti’nin Kuruluşu, Nizamnâmesi ve Faaliyetleri
Coşğun Kandal S.
X. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Kars, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.102-103, (Özet Bildiri)
2021
20212. “Çocuklar, Gördüğünüz Her Sivrisineği Öldürünüz!” Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Sıtma İle Mücadelede Eğitimin Rolü (1923-1948)
Coşğun Kandal S.
7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Tokat, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2021, ss.148, (Özet Bildiri)
2021
20213. Batı’da Çocuğun Dönüşümü: Erken Modern Dönem Sanatı Üzerinden Bir Değerlendirme
Coşğun Kandal S.
Ulusal Toplum ve Değişme Kongresi, Erzurum, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, ss.99, (Özet Bildiri)
2018
20184. Metafizik Klubu ve Pragmatistlerin Modern Amerikan Üniversitelerinin Oluşumuna Etkisi
COŞĞUN KANDAL S.
V. International Symposium on History Education, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Atatürk Dönemi Ders Kitaplarında İçki, Tütün ve Ayyaşlık
Coşğun Kandal S.
Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.112, (Özet Bildiri)
2017
20176. ATATÜRK DÖNEMİ’NDE TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NDE MÜZİK EĞİTİMİ
COŞĞUN KANDAL S.
6th International Conference on Education, Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, ss.15, (Özet Bildiri)
2016
20167. Atatürk Dönemi Lise Sosyoloji Ders Kitaplarında Kadın
ERYENTÜ M., COŞĞUN KANDAL S.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. Atatürk Dönemi nde Gazdan Korunma Dersinin Ortaya Çıkışı ve İşlenişi
COŞĞUN KANDAL S.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20169. 1926 İle 2005 Yılları İlkokul 4 Sınıf Geometri Konularının Karşılaştırılarak İncelenmesi
COŞĞUN KANDAL S., ÇAKMAK Z.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Mustafa Sâtı Bey'in Malûmât ı Medeniyye Dersi Üzerine Düşünceleri
Coşğun S.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Eğitimde Pragmatik Bir Adım 1931 Hayat Bilgisi Muallim El Kitabındaki Biyoloji Tecrübeleri
COŞĞUN KANDAL S., ÇELİK B.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2014
201412. Thukydides e Göre Kitlelerin Psikolojisi ve Bunun Korfu Savaşı Anlatısına Yansıması
COŞĞUN S.
IV. International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2014
2014
201413. Bir Yurttaş Yetiştirme Denemesi Sokrates ve İdeal İnsanı
COŞĞUN S.
IV. International Symposium on History Educayion, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014
2012
201214. Antik Yunan da Çocukların ve Gençlerin Eğitimi
COŞĞUN KANDAL S.
II. International Symposium on History Education, Trabzon, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. John Fines
İNEÇ Z. F., COŞĞUN KANDAL S.
Yurtdışında Tarih Eğitimi: Kişiler ve Eserleri, Ata, Bahri; Altun, Adnan; Kaymakcı Selahattin, Editör, İbni Haldun Üniversitesi, İstanbul, ss.508-520, 2023
2021
20212. Osmanlı Devleti'nde Tanzimat'a Kadar Eğitimde Yenileşme Hareketleri
Coşğun Kandal S.
Türk Eğitim Tarihi, Hasan Aydemir,Remzi Kılıç,Erkan Göksu,Erol Koçoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.165-178, 2021
2019
20193. Sosyal Bilgilerin Tarihsel Gelişimi
COŞĞUN KANDAL S., Çiydem E.
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu, Selahattin Kaymakcı, Ebru Demircioğlu., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.773-789, 2019
2017
20174. Prof. Dr. Recep Yıldırım'a Armağan
COŞĞUN S.
Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, 2017
2017
20175. MUSTAFA SÂTI BEY’İN MA‘LÛMÂT-I MEDENİYYE DERSİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELERİ.
COŞĞUN S.
Prof. Dr. Recep Yıldırım'a Armağan, Pınarcık, P., Gökce, B., Erkek, M. S., Coşğun Kandal, S. , Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.421-434, 2017
2017
20176. STREET DOGS OF ISTANBUL IN THE EYES OF AMERICAN TRAVELERS
COŞĞUN S.
Prof. Dr. Recep Yıldırım'a Armağan, Pınarcık, P., Gökce, B., Erkek, M. S., Coşğun Kandal, S. , Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.435-446, 2017
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2019 - 2019
2019 - 2019CHILDREN AND EDUCATION IN TURKEY IN THE EYES OF AMERİCAN TRAVELERS (1830-1930)
TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Coşğun Kandal S. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017ERZURUM,ELAZIĞ,SİVAS VE BATUM ULEMALARI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KAYA E. (Yürütücü), COŞĞUN S., YAVUZ E., BİROL N.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2013 - 2022
2013 - 2022Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014III. International Symposium on History Education
Katılımcı
Sakarya-Türkiye
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012