Türkiye ve Kazakistan ilkokul 4.sınıf Türkçe kitaplarında işlenen konuların türler açısından karşılaştırılması


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Aigerim KADIRBAYEVA

Danışman: Necdet Tozlu

Özet:

Bu çalışma, Türkiye ve Kazakistan İlkokul 4.Sınıf Türkçe Kitaplarında İşlenen Konuların Türler Açısından Karşılaştırılması incelenmektir. Ders kitapları eğitim-öğretimde en önemli kaynaklardan biridir. Bu yönüyle eğitim-öğretimde amaçların, kazanımların gerçekleştirilmesinde ders kitaplarına büyük görev düşmektedir. Türkçe dersinin amaçları ile öğrenme alanları ve sınıflara göre kazanımların gerçekleştirilmesinde Türkçe ders kitaplarındaki metin türlerinin de önemi yadsınamaz. Bu anlamda çocuğun zihin ve sosyal gelişimine uygun hazırlanmış metinler veya metin türleri oldukça önemlidir. Bu çalışma, Türkiye ve Kazakistan ilkokul 4. sınıf Türkçe ders kitaplarında işlenen konuların Türler Açısından karşılaştırılmasını incelemektedir. Anahtar Kelimeler: Kazakistan ve Türkiye, Eğitim, Eğitim-Öğretim, İlkokul, Türkçe Ders Kitabı