Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SALİHA SARIYILDIZ
Danışman: Paşa Yalçın
Özet:
Bu çalışmanın amacı 7.sınıf Fen
Bilimleri Dersi “Saf Madde ve Karışımlar” ünitesinde artırılmış gerçeklik
teknolojisi kullanılmasının öğrenci akademik başarılarına ve derse karşı motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Çalışma 2019-2020 Eğitim Öğretim
yılında araştırmanın yapıldığı İl Milli Eğitim Müdürlüğünden talep edilen
izin doğrultusunda belirlenmiş olan il veya ilçe merkezindeki okullardan 7.
sınıf öğrencileri ile gerçekleştirildi. Araştırmada nicel ve nitel
yaklaşımların birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanıldı. Araştırmanın
nicel boyutu ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen şeklinde
nitel boyutu ise öğrenciler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak
gerçekleştirildi. Nicel verilerin elde edilmesinde her iki grup arasında da
tek farklılığın derste artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanılıp
kullanılmaması olmasına dikkat edildi. Ön test ve son test olarak “Saf Madde
ve Karışımlar Ünitesi Akademik Başarı Testi”, “Fen Bilimleri Dersine Yönelik
Motivasyon Ölçeği” kullanıldı. Nitel verilerin elde edilmesinde ise
araştırmacı tarafından oluşturulan “Artırılmış Gerçeklik Öğrenci Görüşme
Soruları” kullanılarak yarı yapılandırılmış bir şekilde görüşmeler
gerçekleştirildi. Araştırma sonucunda derslerde artırılmış gerçeklik öğrenme
materyali kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını ve derse karşı olan
motivasyonlarını artırdığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerle yapılan
görüşmeler, derslerde artırılmış gerçeklik uygulamasının kullanılmasını
eğlenceli, dikkat çekici, merak uyandırıcı ve anlamayı kolaylaştırıcı olarak
bulduklarını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Akademik
başarı, Artırılmış gerçeklik, Fen eğitimi |