Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Derya Yıldırım
Danışman: Erdoğan Uludağ
Özet:
Bu araştırma ortaokul öğrencilerin noktalama işaretlerini kullanma ve yazım kurallarını uygulama beceri düzeylerini belirlemek üzerine hazırlanmıştır. Çalışmada İstanbul’da bulunan bir okulun 5, 6, 7 ve 8. sınıfında okuyan 404 öğrenciyi kapsayan bir istatistik çalışmasıyla elde edilen veriler kullanılmıştır. Bu veriler, ayrıntılı biçimde, tablolar ve açıklamalar hâlinde sunulmuştur.
Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma ve yazım kurallarını uygulama becerilerinde farklılıklar tespit edilmiştir.