Pandemi döneminde öğretmen adaylarının fen okuryazarlıkları ile aşı tereddütleri arasındaki ilişkinin incelenmesi


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HAKAN EKER

Danışman: Paşa Yalçın

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmada, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi lisans düzeyinde öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgi düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır.

Araştırmada, Erzincan Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde eğitim-öğretime devam eden 1. ve 4. sınıf 520 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Verilerin toplanması amacıyla radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgi ölçeği geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçekte günlük hayatta karşılaştığımız ve birlikte yaşamak zorunda kaldığımız radyasyon kaynağı olabilecek nesnelere karşı bakış açılarını içeren sorular ön planda tutulmuştur. Verilerin analizinde, yüzde, frekans değeri, aritmetik ortalama, standart sapma, “t testi”, “post hoc testi” ve “ tek yönlü varyans analizi” kullanılmıştır.

Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler arasında cinsiyet, eğitim aldığı sınıf düzeyi ve öğrenim gördüğü bölüm değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunurken, ailenin gelir durumu ve yaşadığı bölge değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.