Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: HAKAN EKER
Danışman: Paşa Yalçın
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu çalışmada, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi
lisans düzeyinde öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin radyasyon
kavramına karşı tutum ve bilgi düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmada, Erzincan Eğitim Fakültesinin farklı
bölümlerinde eğitim-öğretime devam eden 1. ve 4. sınıf 520 öğrenci örneklemi
oluşturmuştur. Verilerin toplanması amacıyla radyasyon kavramına karşı tutum ve
bilgi ölçeği geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçekte günlük hayatta
karşılaştığımız ve birlikte yaşamak zorunda kaldığımız radyasyon kaynağı
olabilecek nesnelere karşı bakış açılarını içeren sorular ön planda
tutulmuştur. Verilerin analizinde, yüzde, frekans değeri, aritmetik ortalama,
standart sapma, “t testi”, “post hoc testi” ve “ tek yönlü varyans analizi”
kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler arasında cinsiyet, eğitim aldığı sınıf düzeyi ve öğrenim gördüğü bölüm değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunurken, ailenin gelir durumu ve yaşadığı bölge değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.