SES TEMELLİ CÜMLE ÖĞRETİM YÖNTEMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ERZİNCAN ÖRNEĞİ)


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emine ÇELİK

Danışman: Necdet Tozlu

Özet:

Bu araştırmanın genel amacı ilkokulda (2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında) uygulamaya konulan Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda olumlu ve olumsuz yanlarını belirlemektir. Bu doğrultuda öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mesleki deneyim süresi ve mezun oldukları okul türüne göre değerlendirme yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de görev yapan bütün ilköğretim birinci sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Erzincan Merkez ili ve köylerinde yer alan 30 ilköğretim okulunda görev yapan 65 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlere 47 maddeden oluşan Ses Temelli Cümle Yöntemi Algı Ölçeği anketi uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen verilerin analizinde SPSS programından yararlanılarak Ortalama, Standart Sapma, Yüzde, Frekans, t Testi ve Kruskal Wallis- H testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yöntemine ilişkin algılarının cinsiyet yönünden benzer görüşlere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Yaş grubu bakımından incelendiğinde mesleğe yeni başlayan genç öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yöntemi için kendilerini daha hazır hissettikleri belirlenmiştir. Mesleki kıdem ve mezun olunan okul türü açısından araştırıldığında benzer görüşler olduğu saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin genelinde ise Ses Temelli Cümle Öğretim Yöntemine ilişkin kendilerine yeterli seviyede eğitimin verilmediği belirtilmiştir.