Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.8, sa.1, ss.31-45, 2006 (Scopus)
Günümüzde tüketicilerin karşılatıkları önemli sorunlardan biri, bir çok alternatif arasında ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verecek en uygun ürünü seçebilmektir. Karar verme sürecindeki bu problemi aşmak için tüketiciler genelde uzman yardımına ihtiyaç duymaktadırlar. Çok sayıda farklı model ve markadaki ürün arasından tüketicinin belirlediği kriterlere göre uygun seçimi yapmak, uzman için de zaman almakta ve işgücü kaybına neden olabilmektedir. Bazen de uzmanın subjektif değerlendirmesi sonucu tavsiye edilen ürün, tüketicinin belirlediği kriterleri en iyi karşılayan ürün olmayabilmektedir. Bu çalışmada ise bulanık ağırlıklandırma ve bulanık derecelendirme kullanılarak, tüketicilere satın alma kararlarında yardımcı olacak bir karar destek sistemi geliştirilmiştir. Sistem önce, tüketiciden satın almak istediği üründe aradığı özellikleri ve bu özelliklerin önemlerini istemekte, daha sonra standart bulanık mantık aritmetiği kullanarak alternatif ürünleri tüketici tercihlerine göre ağırlıklandırmakta ve en büyük küme ve en küçük küme metodunu kullanarak tüketici isteklerine en uygun ürünleri, uygunluk derecelerine göre sıralamaktadır. Sistem Delphi 5 programlama dili ve Oracle veritabanı ile hazırlanmıştır.