TURKISH STUDIES, cilt.12, sa.5, ss.279-294, 2017 (Scopus)
Gelişen ve değişen toplumların en önemli ihtiyaçlarından biri haline
gelen yabancı dil öğrenme gereksinimi giderek artmakta. Geçmiş
dönemlerde bu ihtiyaç belli bir yaşın üzerindeki bireyler için söz konusu
olsa da günümüzde küçük yaştaki bireyler de bu ihtiyacın hedefi
olmuşlardır. Yabancı bir dil öğrenme ihtiyacı beraberinde, “Hedef dili
etkili bir biçimde nasıl öğrenebilirim?”, “Öğrendiklerimi aktif bir şekilde
nasıl kullanabilirim?”, “Hedef dili eğlenceli bir şekilde nasıl
öğrenebilirim?”, “Hedef dili öğrenirken 4 temel becerimi nasıl aktif hale
getirebilir, onları nasıl geliştirebilirim?” gibi birçok soruyu da beraberinde
getirmiştir. Nitekim son zamanlarda dil derslerinde “Ne öğretmeliyim/ ne
öğrenmeliyim?” sorusundan çok “Nasıl öğretmeliyim/nasıl
öğrenmeliyim?” sorusu daha çok sorulur hale gelmiş ve bu soruya cevap
olabilecek birçok yöntem geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu yöntemlerden biri
de yabancı dil dersinde oyunları kullanarak onların eğlenceli,
kendiliğinden ve eğitici yönlerinden faydalanmaktır.
Oyunların eğitici ve öğretici yönlerinden faydalanarak hazırlanan
dil dersleri öğrencileri birçok yönden geliştirmekte ve onlara eğlenceli bir
dersin kapılarını açmaktadır. Makalemizde oyunların dil derslerinde
kullanımının öğrenci açısından ne gibi faydalar sağladığına ve oyunların
neden dil derslerine konulması gerektiğini de açıklamaya çalıştık.
Çalışmamızın temel amacı ise Aktaş ve İşigüzel’in “Erken Yaşlarda
Oyunlarla Yabancı Dil Öğretimi Kuram ve Uygulama” (2013) kitabından
ve içindeki oyunlardan faydalanarak örnek bir Almanca dil dersi ortaya
koymaktır
The need for learning a foreign language has been increasing as a
result of developing and changing societies. While that need was available
for individuals, above a certain age, in the past, young individuals also
need to learn a foreign language these days. The need for learning a
foreign language has led to some question as follows; “How can I teach
the target language efficiently?”, “How can I use what I have learned
actively?”, “How can I develop the four skills while I am learning the target
language?”. In recent years, the question of how I should teach or learn
has been frequently asked instead of the question of what I should teach
or learn. Therefore, many methods have been developed as an answer to
those questions. One of those methods is using games to benefit from
their entertaining and educative Language lessons designed following the instructive and
informative aspects of games help improve students in several ways and
open them a door to enjoyable lessons. In our paper, we focused on what
kinds of advantages games provide in language lessons, and also
attempted to explain why games should be utilized in language lessons.
The main aim of this paper is to make a sample lesson plan for a
German as a foreign language class benefiting from the book and the
games in it, “Teaching Foreign Language through Games at Early Ages”
by Tahsin Aktas and Bahar Isıgüzel.