ERKEN YAŞLARDA OYUNLARLA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ İÇİN ÖRNEK ALMANCA DİL DERSİ


Köse F. Ş.

TURKISH STUDIES, cilt.12, sa.5, ss.279-294, 2017 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 5
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: TURKISH STUDIES
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.279-294
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gelişen ve değişen toplumların en önemli ihtiyaçlarından biri haline gelen yabancı dil öğrenme gereksinimi giderek artmakta. Geçmiş dönemlerde bu ihtiyaç belli bir yaşın üzerindeki bireyler için söz konusu olsa da günümüzde küçük yaştaki bireyler de bu ihtiyacın hedefi olmuşlardır. Yabancı bir dil öğrenme ihtiyacı beraberinde, “Hedef dili etkili bir biçimde nasıl öğrenebilirim?”, “Öğrendiklerimi aktif bir şekilde nasıl kullanabilirim?”, “Hedef dili eğlenceli bir şekilde nasıl öğrenebilirim?”, “Hedef dili öğrenirken 4 temel becerimi nasıl aktif hale getirebilir, onları nasıl geliştirebilirim?” gibi birçok soruyu da beraberinde getirmiştir. Nitekim son zamanlarda dil derslerinde “Ne öğretmeliyim/ ne öğrenmeliyim?” sorusundan çok “Nasıl öğretmeliyim/nasıl öğrenmeliyim?” sorusu daha çok sorulur hale gelmiş ve bu soruya cevap olabilecek birçok yöntem geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu yöntemlerden biri de yabancı dil dersinde oyunları kullanarak onların eğlenceli, kendiliğinden ve eğitici yönlerinden faydalanmaktır. Oyunların eğitici ve öğretici yönlerinden faydalanarak hazırlanan dil dersleri öğrencileri birçok yönden geliştirmekte ve onlara eğlenceli bir dersin kapılarını açmaktadır. Makalemizde oyunların dil derslerinde kullanımının öğrenci açısından ne gibi faydalar sağladığına ve oyunların neden dil derslerine konulması gerektiğini de açıklamaya çalıştık. Çalışmamızın temel amacı ise Aktaş ve İşigüzel’in “Erken Yaşlarda Oyunlarla Yabancı Dil Öğretimi Kuram ve Uygulama” (2013) kitabından ve içindeki oyunlardan faydalanarak örnek bir Almanca dil dersi ortaya koymaktır

The need for learning a foreign language has been increasing as a result of developing and changing societies. While that need was available for individuals, above a certain age, in the past, young individuals also need to learn a foreign language these days. The need for learning a foreign language has led to some question as follows; “How can I teach the target language efficiently?”, “How can I use what I have learned actively?”, “How can I develop the four skills while I am learning the target language?”. In recent years, the question of how I should teach or learn has been frequently asked instead of the question of what I should teach or learn. Therefore, many methods have been developed as an answer to those questions. One of those methods is using games to benefit from their entertaining and educative Language lessons designed following the instructive and informative aspects of games help improve students in several ways and open them a door to enjoyable lessons. In our paper, we focused on what kinds of advantages games provide in language lessons, and also attempted to explain why games should be utilized in language lessons. The main aim of this paper is to make a sample lesson plan for a German as a foreign language class benefiting from the book and the games in it, “Teaching Foreign Language through Games at Early Ages” by Tahsin Aktas and Bahar Isıgüzel.