Uluslararası Covid-19 Sürecinde Eğitimde Yeni Normlar Kongresi-II, Artvin, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2021, ss.1-2
Bu
araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının pandemi dönemi ders çalışma alışkanlık
ve tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını
doğudaki bir üniversitenin farklı bölümlerinde öğrenim gören 20 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin
çözümlenmesinde, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi ve açık
kodlama yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda veriler bilgisayar ortamına
aktarılarak gerekli kodlamalar oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre
öğretmen adaylarının görüşleri olumlu ve olumsuz kategoriler altında
toplanmıştır. Olumlu görüşlere bakıldığında kaydolan dersi tekrar dinleme,
kütüphane yerine internet kaynaklarını kullanma, daha çok okuma, düzenli ödev
yapma alışkanlığı kazanma en sık tekrarlanan görüşlerdendir. Derslere
devamsızlık, not tutma alışkanlığının kaybolması, sadece dersi geçmek için
çalışma, verimsiz ders çalışma en sık tekrarlanan olumsuz görüşlerdendir. Sonuç
olarak, pandemi döneminde öğrencilerin ders çalışma alışkanlık ve tutumlarının
olumlu ve olumsuz yönde etkilendiği söylenebilir. Öğrencilerin ders çalışma
alışkanlık ve tutumlarını olumsuz yönde etkileyen faktörlerin kontrol edilmesi
gerekmektedir. Öğrencilerin çoğu uzaktan eğitimde deneyimsiz olduklarından, bu
yönde bazı becerilerin önceden kazandırılması gerektiği düşünülebilir. Bu
bağlamda öğrencilere, çevrimiçi öğrenme ile etkili öğrenmeler
gerçekleştirebilmelerine yardımcı olacak bilgi, beceri ve tutumlar
kazandırılabilir. Öğrencilerin ders çalışma alışkanlık ve tutumları öğrenim
gördükleri bölüme göre değişkenlik gösterebileceğinden, bu araştırma farklı
bölümler temelinde tekrarlanabilir.