). Vocabulary Learning on Move: An Investigation of Mobile Assisted Vocabulary Learning Effect over Students’ Success and Attitudes


SARIÇOBAN A., ÖZTURAN T.

EKEV AKADEMİ DERGİSİ, sa.17, ss.213-224, 2013 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: EKEV AKADEMİ DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.213-224
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gelişen teknoloji ile yabancı dil eğitimi yeni bir boyut kazanmıştır: Bilgisayarlar, küçük cep bilgisayarları, cep telefonları vb cihazlar eğitimde bir araç olarak kullanılmaya başlanmıştır, çünkü günümüzde yaklaşık olarak 1.5 milyon kişi cep telefonu, 500 bin kişi de bilgisayar kullanmaktadır. Bu durumda, teknoloji ile dil eğitimi bütünleştirilmelidir. Bilgisayar temelli dil öğrenimi ve mobil destekli dil öğrenimi, bu entegrasyon ile ortaya çıkan terimlerdir. Bu çalışmanın amacı ise, mobil destekli dil öğreniminin öğrencilerin İngilizce öğrenmedeki başarıları ve öğrenmeye karşı tutumlarını belirlemektir. Çalışma grubunu hazırlık sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. 3 haftalık uygulama süresince, İngilizce müfredatında yer alan kelimeler SMS yöntemi ile çalışma grubuna gönderilmiştir. Çalışma sonunda uygulanan ankete göre, öğrenciler cep telefonlarını kullanarak İngilizce kelimeleri daha etkili ve eğlenceli bir şekilde öğrenmişlerdir.

ANAHTAR KELİME: Mobil destekli dil öğrenimi

With the cutting-edge technology, teaching of foreign languages has started to be shaped in a different aspect: Computers, personal digital assistants (henceforth PDAs), mobile phones and the like have entered within the educational area. The reason behind this change is that there are approximately 1.5 billion people using mobile phones and a half billion people using personal computer (henceforth PC) around the world. Under this circumstance, both researchers and educators are in the pursuit of utilizing the technology within the educational framework. As a natural result, computer-assisted learning and mobile-assisted learning have come to scene. This paper aims to find the effect of mobile assisted language learning over students’ success and attitude towards English language learning. Preparatory classes are chosen as the study group. During three weeks, SMS including target vocabularies have been sent to students’ phones. At the end of the application procedure, a post-test has been applied. The results show that students can learn in a much enjoyable and effective way via their mobile phones.

KEY WORD: Mobile-assisted language learning