Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, vol.5, no.9, pp.45-55, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Bu makale bir problemin, tasarım düşüncesi inovasyon yaklaşımı ile nasıl çözüldüğünü göstermektedir. Sorun olarak ele alınan konu toplumdaki en temel sıkıntılardan biri olan genç işsizliktir. Özellikle de mesleksiz olanlara odaklanılmaktadır. Bireyin genç, tecrübesiz ve niteliksiz olması çözümü zorlaştırmaktadır. Bu tip karmaşık ve kördüğüm problemlerin çözümünde tasarım düşüncesi yöntemi; kullanıcı odaklı, ekip çalışmasına dayanan, deneme-yanılmaya dayalı olması bakımından oldukça etkilidir. Çözüm yaklaşımında ekip sırayla şu adımları takip etmiştir: Kendi hikayeni paylaşma, başarı hikayelerini belirleme, mülakatlar gerçekleştirme, başkasının adımıyla ilerleme, yeni gözlerle bakma (alternatif dünyalar), şaşırtan noktaları keşfetme, prototipleme, geri bildirim almadır (saha çalışmasıdır). Bu çalışma göstermiştir ki; tasarım düşüncesi yöntemiyle bir sorun empatik olarak anlaşılır, farklı sektörlerden ilham alınarak fikirler üretilir ve deneme amaçlı prototipler yapılır. Bu bakımdan, tasarım düşüncesi bir süreçtir ve inovasyonun yaratıcılıktan ziyade bir disiplin işi olduğunu savunmaktadır.