4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Kasım 2022, ss.1-2
Çocuklarda programlama becerisini,
analitik düşünme becerisini ve bilgi işlemsel düşünme becerileri gibi beceriler
21. yy’da çocuklarda olması beklenen beceriler arasında yer almaktadır. Robotik
ve Kodlama eğitimi bu becerilerin kazandırılmasında uygulanana başlıca
eğitimlerden biridir. Çalışmanın amacı 7-14 yaş aralığındaki çocukların robotik
ve kodlama kursuna yönelik görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu kapsamda yaz
sürecinde 7-14 yaş aralığındaki çocukların 20 saatlik bir kursa sonunda, kursa
yönelik görüşleri alınmıştır. Çocukların görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme
formu aracılığı ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile
analiz edilmiştir. İçerik analizi yöntemini uygularken Nvivo analiz programı
kullanılarak, veriler kod, kategori ve temalara ayrılmıştır. Çalışmaya toplam 9
öğrenci katılmıştır. Ayrıca 5 veliden öğrencilerin kursa yönelik görüşlerini
destekleyici görüşleri alınmıştır. 9 katılımcıların 7 tanesi erkek, 2 tanesi
kız çocuktan oluşmaktadır. Çocukların genel olarak robotik ve kodlama kursunu
almış olmaktan memnun olduklarını, geleceğe yönelik mesleki hayatlarında bu
alanda çalışmak istediklerini, kursun devam etmesi yönünde isteklerinin
olduğunu, kursun içerisindeki etkinliklerin B3 etkinliklerinden ziyade fiziksel
kodlama gibi uygulamaya yönelik etkinliklerin daha fazla olmasını ve daha çok
beğendiklerini ifade etmişlerdir. Kursa katılan çocukların daha önce robotik ve
kodlama kursu almadan bu şekil de görüşler bildirmeleri de dikkat çekici
olmuştur.