Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, cilt.4, sa.8, ss.108-119, 2020 (Hakemli Dergi)
İnovasyon bir disiplin konusu haline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, çalışanları ezberden ve bilgi
yükünden kurtarmak ve tasarım düşüncesi yoluyla adım adım inovasyonda güven kazanmalarına
yardımcı olmaktır. Çoğu çalışan, özellikle rutin ofis hizmetlerinde olanlar, kendilerini yenilikçiliğin bir
parçası olarak görmemektedirler. Bu makale, çalışanların inovasyon sürecine aktif katılımını
güçlendirme yöntemini göstermeyi amaçlamaktadır. İnovasyona uzak gibi görünen, statik, monoton bir
arka plan ofis hizmeti sunan birimler dahi inovasyonun kaynağı olmaktalar. Bu makalede bir tekstil
firmasında böyle bir ofis hizmeti sunan ithalat satın alma (buy-in) biriminde gerçekleştirilen inovasyon
çalışması örnek olarak gösterilmektedir. Tasarım düşüncesinde aşamalar; paydaşları dinleme,
çıkarımları gruplama, fikirleri üretme, prototipler kurgulama ve yine paydaşlardan geri dönüşüm alma
olarak ilerlemektedir. Yaratıcı güven, tasarım düşüncesi inovasyon metodolojilerini yavaş ve kararlı
eylemlerle uygulayarak elde edilmektedir.