Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, cilt.2, sa.2, ss.132-152, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmacının amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada, nicel araştırma desenlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 286 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiş olup, katılımcılara eğitimde sanal gerçekliğin kullanılmasına yönelik görüşlerin ortaya çıkarılmasını amaçlayan anket uygulanmıştır. Antonietti vd.(2000) tarafından geliştirilen ve Başaran(2010) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan anket 5’li likert tipindedir. Araştırmada elde edilen veriler, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde, t testi ve ANOVA testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilmesiyle elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımı konusundaki görüşlerinde “cinsiyet, sınıf düzeyi ve daha önce sanal gerçeklik deneyimi yaşama” değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerinde, “yaşam alanında bilgisayara sahip olma” ve “gelecekte kendini teknolojiden faydalanan bir öğretmen olarak görme” değişkenlerine göre ise evet yanıtını verenler lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, uygulanan ankette yer alan sanal gerçekliğin ilgi çekici olması, öğrencilerin derste aktif olmalarına destek sağlaması vd. olumlu görüş ortaya çıkaran maddelere yüksek katılım gösterdikleri ortaya çıkarılmıştır.