Al- Farabi International Journal on Social Sciences, cilt.1, sa.3, ss.463-486, 2017 (Hakemli Dergi)
Travmatize insanlar terapistin fazilet ve yeterliliğine güvenmek için umutsuz bir ihtiyaç hissetse de güvenmez, zira güven kapasitesi travmatik deneyim tarafından hasara uğratılmıştır. Başka terapötik ilişkilerde bir miktar güven baştan varsayılabilirken, bu varsayım travmatize insanın tedavisinde asla garanti değildir. Ancak içsel iyileşme yolunu izleyenler, içsel bir istek duydukları anda dışsal problemlerini çözebilecekleri konusunda kendilerine güvenleri tamamlanır. Bu yeniden deneyimleme içsel iyileşmenin kısmen; acı verici malzeme üzerinde çalışmak, buna duyarlılığı azaltmak ve bütünleşmiş olarak görünmektir. Acı ikileminin travma terapisi için önemli sonuçları vardır. Bunlar bireyin devam eden yaşantılamasının farkında olmasını teşvik eden, acı veren anılara baş edebilir miktarda erişime imkân veren, sürmekte olan ıstırabın temeline yönelik daha derinlemesine iç görüyü teşvik eden yaklaşımın yararlı olacağını söyleyebiliriz. Diğer yandan istenmeyen duygusal durumları sadece uyuşturan ya da maskeleyen ilaçların ya da dikkati dağıtan, sadece desteklemeye odaklanan veya hatta kaçınmayı öğreten terapilerin daha etkisiz olabileceğini söyleyebiliriz Travmaya bağlı mütecaviz belirtiler gösteren kişiler bir bakıma; stres yaratan düşünceleri, hisleri, anıları sindirmeye ve içsel olarak çözümlemeye çalışmaktadırlar. Bu bakış açısı travma sonrası belirtiyi, içerik itibariyle patolojik olmaktan ziyade bir ölçüde uyuma yönelik ve iyileşme merkezli olarak yeniden organize eder. . Bu bakış açısı terapiste, dile getirilen duygusal acıyı sadece duygusal acı olarak net bir biçimde anlamlandırma imkânı sağlar. İçsel iyileşme durumuna doğru giden adım adım hareketleri içeren farklı süreçler bulunmaktadır. Travma sonrası psikolojik hasara yönelik müdahaleler varoluşsal ve ümit verici olmalıdır. Bu çalışmada travma terapileri ve çağdaş uygulamalar tanıtılmaya çalışılmıştır.
Traumatized people do not rely on a desperate need to rely on the therapist's merit and sufficiency, because the trust capacity is suffered by traumatic experience. This hypothesis is never a guarantee for the treatment of traumatized human beings, as some trust in other therapeutic relationships is presumed from the ground up. However, those who follow the path of internal healing are confident that they can solve their external problems when they feel an inner desire. This re-experiencing is partly due to internal healing; to work on painful material, to reduce sensitivity to this and to look integrated. Painfulness has important consequences for trauma therapy. We can say that it would be useful to have a more inward-looking approach to the basis of the suffering suffering, which encourages awareness of the ongoing experience of the individual, and which gives access to the painful, perceptible amount of suffering. On the other hand, we can say that medicines that just numb or mask unwanted emotional states, or distractions that focus only on support, or even therapy that teaches avoidance, may be less effective. stressing thoughts, feelings, trying to digest and internally resolve the memories. This point of view is post-traumatic, reorganizing as a healing-centered adjustment to a degree that is pathological in nature. This perspective provides the therapist with a clear understanding of the emotional pain just expressed as emotional pain. There are different processes involving step-by-step movements towards internal healing. The interventions for post-traumatic psychological damage should be existential and promising. In this study, trauma therapies and contemporary practices were tried to be introduced.