IV.INSAC Doğa ve Mühendislik Bilimleri Kongresi, Konya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2019, ss.110-115
Erzincan’da 2017 yılında
trafiğe kayıtlı araç sayısı 57.512 iken 2018 yılında ki verilere göre bu rakam
yüzde 3,2 artarak 59.357 civarına çıkmıştır. Erzincan Merkez nüfusu 139.000
olan şehir kişi başına en fazla araç düşen illerden biri olmaya devam etmektedir.
Mevcut kavşaklarda artan araç ve ulaşım talep sayılarına bağlı olarak yoğunluk,
gecikme süreleri, seyahat süreleri gibi faktörlerde artış yaşanmıştır. Bu
artışlarla doğru orantılı olarak egzoz gazı salınımları ve yakıt tüketimleri de
yükselmiştir. Artan taşıt sayısı ve ulaşım talepleri sonucunda DSİ kavşağında
yapılan birer saatlik sayımlarda pik saatte kavşağa 1859 adet otomobilin ve 479
adet otobüsün erişim yaptığı görülmüştür. Mevcut kavşaktan toplanan veriler
ışığında kavşakta ciddi manada iyileştirilme ihtiyacı doğduğu görülmüştür.
Bu bilgiler doğrultusunda;
kullanıcılarının beklenti ve ihtiyaçları ortaya konulup, çalışmada AIMSUN
programı kullanılarak Mikroskobik Simülasyon Yöntemi ile kavşak simüle
edilmiştir. Seyahat süresi, emisyon, yakıt tüketimi ve uygulanabilirlik gibi
faktörler dikkate alınarak yapılan analizlerde altgeçit kavşak tipi optimum
seçenek olarak karşımıza çıkmıştır. Yapım maliyeti ve uygulanabilirlik göz
önüne alındığında ise modern dönel kavşak optimum seçenek olarak belirlenmiştir.