Erzincan İli DSİ Kavşağının Bölge Trafiğine Etkisinin Araştırılması Mikrosimülasyon Modelleme ile Değerlendirilmesi


Bayrak O. Ü. , Bayata H. F. , Demiriz A. O. , Baş F. İ. , Çolak M. A. , Keleş Ö. F. , ...Daha Fazla

IV.INSAC Doğa ve Mühendislik Bilimleri Kongresi, Konya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2019, ss.110-115

  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.110-115

Özet

Erzincan’da 2017 yılında trafiğe kayıtlı araç sayısı 57.512 iken 2018 yılında ki verilere göre bu rakam yüzde 3,2 artarak 59.357 civarına çıkmıştır. Erzincan Merkez nüfusu 139.000 olan şehir kişi başına en fazla araç düşen illerden biri olmaya devam etmektedir. Mevcut kavşaklarda artan araç ve ulaşım talep sayılarına bağlı olarak yoğunluk, gecikme süreleri, seyahat süreleri gibi faktörlerde artış yaşanmıştır. Bu artışlarla doğru orantılı olarak egzoz gazı salınımları ve yakıt tüketimleri de yükselmiştir. Artan taşıt sayısı ve ulaşım talepleri sonucunda DSİ kavşağında yapılan birer saatlik sayımlarda pik saatte kavşağa 1859 adet otomobilin ve 479 adet otobüsün erişim yaptığı görülmüştür. Mevcut kavşaktan toplanan veriler ışığında kavşakta ciddi manada iyileştirilme ihtiyacı doğduğu görülmüştür.

Bu bilgiler doğrultusunda; kullanıcılarının beklenti ve ihtiyaçları ortaya konulup, çalışmada AIMSUN programı kullanılarak Mikroskobik Simülasyon Yöntemi ile kavşak simüle edilmiştir. Seyahat süresi, emisyon, yakıt tüketimi ve uygulanabilirlik gibi faktörler dikkate alınarak yapılan analizlerde altgeçit kavşak tipi optimum seçenek olarak karşımıza çıkmıştır. Yapım maliyeti ve uygulanabilirlik göz önüne alındığında ise modern dönel kavşak optimum seçenek olarak belirlenmiştir.