Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.8, sa.4, ss.2802-2824, 2020 (Hakemli Dergi)
En önemli pazarlama araçlarından biri haline gelen sosyal medya araçları turizm işletmeleri
ve destinasyonları tarafından ne kadar etkin kullanılırsa o kadar katma değer üretmektedir.
Otel işletmelerinin pazarlamasında da sosyal medya kullanımı oldukça önemli bir hal
almıştır. Bu araştırma, Kış Turizmi Koridoru’nda bulunan otel işletmelerinin sosyal medya
araçlarını kullanım durumunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda 1 Ocak 2019 –
1 Mart 2019 tarihleri arasında Kış Turizmi Koridoru’nda bulunan Erzincan, Erzurum, Kars,
Ağrı ve Ardahan illerindeki 3, 4, 5 yıldızlı otel işletmelerinin Facebook kullanımları
doküman incelemesi yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Toplam 49 otel üzerinden yapılan araştırma sonucunda
29 otelin Facebook hesabı olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda 5 yıldızlı otellerin
3 yıldızlı oteller ile benzer Facebook kullanım alışkanlığına sahip olduğu tespit edilmiştir.
Araştırmanın en önemli sonucu ise otellerin Facebook’u yeterince aktif kullanmadıklarıdır.