AKADEMİK BAKIŞ Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, sa.56, ss.625-633, 2016 (Hakemli Dergi)
Gelişimin ilkelerinden birisi olan “gelişim bir bütündür” ilkesinden hareketle, gelişim alanlarının birbiriyle ilişkili olduğu söylenebilir. Gelişim bu yönüyle değerlendirildiğinde, duygusal gelişimin akademik başarıyla yakından ilişkili olduğu söylenebilir. Bu çalışma, ilkokula devam eden öğrencilerin başarıları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla desenlenmiştir. Çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Nitel boyutta görüşme tekniği ile ilkokulda görev yapan toplam 50 sınıf öğretmenine araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme formu uygulanmıştır. Nicel boyutta ise ilkokul 4.sınıfa devam eden toplam 100 öğrenciye BarOn tarafından geliştirilen BarOn Duygusal Zeka Testi Çocuk Formu (Kısa) uygulanmıştır. Öğrencilerin başarıları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz dönemine ait ağırlıklı başarı ortalamaları okul yönetiminden gerekli izinler alınarak elde edilmiştir. Araştırmada kişisel bilgilerin gizliliğinden hareketle, öğrencilere sınıf listesindeki sıralarına K1, K2, K3... şeklinde kod verilmiştir. Veriler SPSS.21 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi ve Anova uygulanmıştır. İkiden fazla grup olduğunda farklılaşmanın hangi gruplar arasında olduğuna bakmak için Scheffe testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki farkın önem kontrolü için manidarlık düzeyi asgarî p=0.05 olarak alınmıştır. Araştırmanın nicel kısmındaki bulgularına göre, öğrencilerin duygusal gelişimlerinin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmındaki bulgulara göre ise öğretmenler, başarılı öğrencilerin duygularını ifade etme, özgüven, özsaygı, sorumluluk ve kendini ifade etme gibi becerilerde diğer öğrencilere göre farklı özelliklere sahip olduklarını ifade etmişlerdir.
With “ development is a whole “ principle which is one of the development principles, it can be said that development fields are related to each other. When development is viewed from this side, it can be said that emotional development is closely related with academic achievements.. This study is patterned to analyze the relation between the achievements of students attending primary school and their emotional developments. In the research, both qualitative and quantitative research techniques are used. In qualitative dimension, with interview technique, interview form made by researchers was applied to total 50 primary-school teachers working at primary school. In quantitative dimension, BarOn Emotional Intelligence Test Child Form ( Short ) developed by BarOn was applied to total 100 students attending 4th class of primary school. To determine the relation between students’ achievements and emotional developments, weighted success averages belonging to 2014-2015 academic year fall term were gained from school management by obtaining necessary permission. In the study, with secrecy of personal data, codes as K1, K2, K3… were given to the students as to their order on classroom list. The data were analyzed by SPSS.21 program. In data analysis, t-test and Anova were put into practice. When there were more than two groups, Scheffe was used to view in which groups the differentiation occurred. The significance level was taken minimum p= 0,05 for the priority control of difference between variables. According to the findings in quantitative part of the study, it is identified that the emotional developments of the students positively affected the academic success. According to the findings in qualitative part of the study, the teachers stated that successful students have different characteristics in skills such as; their expressing emotions, self-confidence, self-esteem, responsibility and expressing themselves in relation to the other students.